رسانه‌ها در تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات نقش‌آفرین باشند

رشت - ایرنا - رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات گیلان با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی از فعالان رسانه‌ای استان خواست تا با تولید محتوای اثرگذار در افزایش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه نقش‌موثری ایفاء کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدهاشم حسینی روز چهارشنبه در نشست خبری با موضوع مشارکت‌افزایی در رویداد بزرگ ۱۱ اسفند در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو دارند از اینرو باید با کار حرفه‌ای و تاثیرگذار خود در این عرصه ورود موثر داشته باشند.

وی با بیان اینکه تهیه و تنظیم اخبار کوتاه، پرمحتوی و خلاقانه می تواند بسیار تاثیرگذار باشد، خاطر نشان کرد: رسانه‌ها با تولیدات کوتاه اما پرمحتوی و ویدئوهای کم حجم حداکثر یک دقیقه‌ای و نیز برگزاری مناظره ها و نشست ها خبری در راستای مشارکت اقشار مختلف نقش خود را ایفاء کنند.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات گیلان با تاکید بر اینکه رسانه‌ها می‌توانند با تبیین اهمیت انتخابات در پاسخ به شبهات مردم نیز نقش‌آفرین باشند، اضافه کرد: امروز رسانه‌ها با توجه به نقش محوری که دارند باید در جامعه در این ارتباط فعال باشند.

وی با اشاره به جایگاه مهم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه قانونگذاری و نظارت و اینکه کار نماینده ورود به مسائل جزئی نیست، اظهار کرد: مردم باید بیش از پیش با وظایف مهم نمایندگان در مجلس شورای اسلامی آشنا شده و نسبت به این جایگاه مطلع شوند تا بتوانند بهترین فرد را انتخاب کنند و این وظیفه رسانه است.

حسینی بیان کرد: رسانه‌های گیلان از مردادماه سال‌جاری با آغاز فرایند انتخابات به خوبی نسبت به بازنشر اخبار ستاد و جریان‌سازی خبری آن اقدام کردند و در ادامه این مسیر با انتصاب سخنگوی ستاد انتخابات استان روند اطلاع‌رسانی سرعت گرفته و بسیار مطلوب است.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت ۱۶ جلسه با اصحاب رسانه، مدیران خبرگزاری‌ها، فعالان خبری فضای مجازی و پیشکسوتان حوزه خبر و رسانه، ۲ جلسه با فعالان اجتماعی، یک دوره آموزشی توجیهی در قالب کارگاهی ۲ ساعته ویژه اعضای کمیته اطلاع‌رسانی سراسر گیلان، طراحی ۲۵ پوستر، ۱۰مورد اینفوگرافی، پنج تیزر یک دقیقه‌ای و درج کلیدواژه‌های متناسب با انتخابات انجام شده‌است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات گیلان افزود: در راستای فضاسازی ذهنی برای حضور حداکثری اقشار مختلف در انتخابات نیز ۴۰ مورد روزشمار حاوی جملات تاکیدی بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی (ره)، رهبر فرزانه انقلاب، شهدا و نیز مباحث تاکیدی استاندار گیلان در گروه‌های خبری، اجتماعی و کانال های اطلاع رسانی ادارات و نهادها تدوین و منتشر شده‌است.

وی با بیان اینکه تولیدات تلویزیونی خوبی هم با هدف افزایش مشارکت عمومی در انتخابات اعم از فیلم کوتاه و سریال با گویش محلی و غیره منتشر شده‌است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای ارسال پیامک به مخاطبان در گرایش‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با هدف آموزش قوانین انتخابات هم از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت است.

وی با اشاره به تشکیل شورای اطلاع‌رسانی با موضوع انتخابات به عنوان دیگر فعالیت‌های کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتحابات گیلان افزود: فضاسازی محیطی با هدف شورانگیزی انتخابات با نگاه تخصصی در کمیته اطلاع رسانی با جدیت دنبال شد؛ در این ارتباط طرحی ویژه که نشانگر همزمانی ۲ انتخابات در ۱۱ اسفند می‌باشد به صورت یکپارچه به ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی ارسال و در نقاط مختلف شهر و روستاها نصب شده‌است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha