کارشناس فلسطینی: رسانه‌ها نقش مهمی در مقابله با روایت‌گری جعلی اسرائیل دارند

تهران - ایرنا - «عامر خلیل» کارشناس سیاسی فلسطینی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: امروز وجدان بشری در همه جای جهان با مبارزات و مقاومت ملت فلسطین در برابر اشغالگری همراه است و جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی را محکوم می کند و رسانه‌ها نقش مهمی در مقابله با روایت‌گری جعلی این رژیم دارند.

به گزارش ایرنا، «عامر خلیل» در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص راز همبستگی مردم جهان با مردم غزه اظهار داشت: مردم فلسطین در زیر آتش آشغالگران زندگی می کنند و من معتقدم که وجدان بیدار همان چیزی است که امروز در همه جای جهان به خیابان ها می آید و مخالفت خود را بیان می کند. شاید در اروپا و آمریکا شکل گسترده تری از همبستگی را می بینیم، اما متأسفانه در جهان عرب و اسلام می بینیم که برخی رژیم ها مانع از تظاهرات و اعلام همبستگی مردم می شوند.

وی افزود: اما مواردی وجود دارد که کشورها همراه با ملت خود برای همبستگی با فلسطینیان به میدان می روند مانند جمهوری اسلامی ایران و همچنین یمن که هر جمعه با تظاهرات میلیونی از مردم فلسطین حمایت می کند اما برخی از حکومت ها که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، مردم خود را از راهپیمایی و همراهی با فلسطینان منع می کنند.

خلیل که مدیر دفتر شبکه فلسطین الیوم در غزه است، در خصوص نقش رسانه ها در رساندن صدای مردم فلسطین به گوش جهانیان گفت: رسانه ها نقش مهمی در مقابله با رژیم اشغالگر دارند و منبع اصلی افشای جنایات اسرائیل و سرمنشأ انتقال تصویر واقعی از فلسطین اشغالی به دنیا هستند. این درحالی است که رژیم صهیونیستی تلاش می کند که با انتشار روایت ها و فیلم های دروغین بر جنایات خود در نوار غزه سرپوش بگذارد.

وی با بیان اینکه از آغاز جنایات رژیم صهیونیستی در ۷ اکتوبر (۱۵ مهر) سازمان های بین المللی و به طور کلی کشورهای جهان همبستگی بیشتری با مسئله فلسطین نشان می دهند، افزود: این امر نتیجه فعالیت رسانه های فلسطینی به ویژه رسانه های مقاومت در انتشار حقیقت است. بنابراین نبرد امروز یک نبرد مهم است.

به گزارش ایرنا، بیست‌و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران ۲۹ بهمن ماه طی آیینی رسمی با حضور «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوولان فرهنگی و اهالی رسانه کشور آغاز به کار کرد؛ رویدادی که پس از ۶ سال وقفه اهالی رسانه را از سراسر کشور دور هم جمع کرده است.

نمایشگاه رسانه‌های ایران با برگزاری ۸۰ نشست به مدت چهار روز تا دوم اسفند از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸:۳۰ دایر است.

در این نمایشگاه ۴۰ نشست به طور تخصصی با محور رسانه برگزار می شود که شامل تجلیل از پیشکسوتان و اساتید عرصه رسانه، کارگاه‌های آموزشی تخصصی، رونمایی از کتب حوزه ارتباطات و روزنامه‌نگاری، تجربه کاوی روزنامه‌نگاران و تحلیل و بررسی مسایل پیش‌روی حوزه رسانه است.

با توجه به اینکه حماسه مقاومت مردم فلسطین و طوفان الاقصی از مهر امسال در صدر اخبار منطقه و جهان قرار گرفته است با ابتکار معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ١٢ رسانه جبهه مقاومت از افغانستان، پاکستان، ترکیه، تونس، عراق، یمن، فلسطین و لبنان در این نمایشگاه حضور دارند تا مهم‌ترین اخبار محور مقاومت را منعکس کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha