پاسخ به شبهات جدید غیرت دینی می‌خواهد

تهران- ایرنا- دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امروز بیان دلایل رعایت احکام شرعی ضروری است، گفت: پاسخ به شبهات جدید غیرت دینی می‌خواهد

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مجمع طلاب دانش آموخته حوزه علمیه قائم چیذر، عبدالحسین خسروپناه در پنجمین گردهمایی مجمع طلاب دانش آموخته حوزه علمیه حضرت قائم (عج) چیذر بیان کرد: امروز برخی از جوانان به دلیل شبهات اعتقادی اقدام به خودکشی می‌کنند و این امر در غرب حتی در میان اساتید دانشگاه رایج است. به همان اندازه که این مسائل را در جامعه مشاهده می کنیم به همان میزان ما مقصر هستیم، چون تبیین نکردیم.

وی افزود: خیلی زشت است که یک طلبه به دانشگاه برود و نتواند به شبهه استفان هاوکینگ پاسخ دهد. پاسخ به شبهات جدید غیرت دینی می خواهد.

خسروپناه گفت: بیان دستاوردهای تمدن اسلامی و شیعی به خصوص انقلاب اسلامی بخش دیگری از جهاد تبیین است. امروز برخی جوانان حتی نمی‌داند شهدای انقلاب اسلامی چون شهید ابراهیم همت چه کسانی بودند.

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، تمدن را ساخته است و توانسته آن را در جهان گسترش دهد. امروز ما دستاوردهایی داریم که در جهان تاثیر گذاشته است. مانند جریان مقاومت که در جهان گسترش یافته و جریان مقاومت تا زمان شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، منطقه ای بود اما امروز جهانی شده و این نشان از تمدنی شدن است.

خسروپناه با بیان اینکه اقتدار در عرصه نظامی، علم و فناوری نشان از تمدنی بودن ایران است. گفت: اگر جهاد تبیین درست صورت بپذیرد، دیگر نیازی به تلاش برای حضور مردم در انتخابات نیست بلکه مردم خودشان می آیند.

سید مظاهر حسینی مدیرکل تشریفات دفتر رهبر معظم انقلاب در این گردهمایی اظهار داشت: انقلاب ما اسلامی بود و به اسم اسلام ناب شروع شد. انقلاب اسلامی مستقل ترین انقلاب در جهان و یک انقلاب مردمی به شمار می‌رود. همچنین در انقلاب اسلامی چیزی وجود دارد که در دیگر انقلاب ها وجود ندارد و آن مقوله شهادت است. یکی دیگر از ویژگی های این انقلاب که دیگر انقلاب ها از آن محروم هستند، وجود رهبری چون امام (ره) است.

آیت‌ الله سید علی اصغر هاشمی علیاء موسس‌ و تولیت حوزه علمیه حضرت قائم (عج) چیذر گفت: انسان باید به دنبال کسب علم باشد. مدرسه ای که مایه علمی ندارد ناقص است. همچنین باید به علمی که آدمی می آموزد، عمل کند و به واسطه آن به تربیت انسان ها اقدام کند.

موسس مدرسه علمیه حضرت قائم چیذر یکی از شرایط طلبگی را شب زنده داری بیان کرد و گفت: لازم است طلبه بخشی از شب را به عبادت و راز و نیاز با خدا بپردازد.

هاشمی علیاء خاطرنشان کرد: علمی که مقرب الی الله است ارزشمند است. طلبه هر روز باید روزی مبارک داشته باشد و روزی مبارک است که یک قدم به خدا نزدیک شود. درس خواندن اگر انسان را به خدا نزدیک کند، علم مفید است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha