گرمای تبلیغات انتخاباتی در سرمای تبریز / حضور کمرنگ بانوان

تبریز - ایرنا - فرصت کمی به یازده اسفندماه و برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان مانده و تب تبلیغات انتخاباتی در سرمای شهر تبریز این روزها به نقطه‌ اوج خود رسیده است.

به گزارش ایرنا، با گذری در خیابان های شهر تبریز می‌توان تابلوهای اعلاناتی که شهرداری مخصوص تبلیغات نامزدها در سرتاسر شهر جای گذاری کرده را مشاهده کرد، تابلوهایی که باعث شده تا پوسترهای نامزدها به جای در و دیوارها و تیر برق‌ها، در یک محل مناسب نصب شود و چهره شهر مخدوش نشود.

در گوشه و کنار شهر، بنرهای چند متری نامزدها قابل توجه است و گویی ستادهای تبلیغاتی نامزدها برای نصب این بنرها در بهترین محل با یکدیگر رقابت دارند.

این بنرها که معرف نام و کد انتخاباتی و گاه کارنامه فعالیتی افراد است، همراه با تصویر ژست انتخاباتی نامزد در سراسر خیابان‌های اصلی و فرعی شهر نصب شده‌اند.

با جستجو در این بنرهای بلند بالا و پوسترهای رنگارنگ می‌توان مشاهده کرد که بانوان در عرصه انتخابات امسال تبریز لااقل در عرصه تبلیغات حضور پررنگی ندارند و تبلیغات محیطی تنها یک نامزد خانم در رقابت با مردان جلب توجه می کند.

باقی بانوان نامزد تبریز که تعدادشان هم کم است ( ۲۳ نفر ) یا تبلیغات ندارند یا تبلیغاتشان بسیار محدود است.

کلمه «مستقل» در برخی بنرها و پوسترهای نامزدها بزرگنمایی شده است و گویی برخی می‌خواهند نشان دهند که به جایی وابسته نیستند و به طور مستقل وارد گود انتخاباتی شده‌اند اما می‌توان وزنه سنگین اصولگراها را در بین نامزدهای قدرتمند این دوره از انتخابات احساس کرد.

گرمای تبلیغات انتخاباتی در سرمای تبریز / حضور کمرنگ بانوان در نامزدی

فراوانی نامزدهای اقتصاد دان

موضوع دیگری که بسیار به چشم می‌خورد، اقتصاددان بودن بیشتر نامزدها است، گویی نامزدهای نوظهوری که قدم به عرصه رقابت گذاشته‌اند، اغلب «فعال اقتصادی» هستند و عنوان اقتصاددان را در تبلیغات خود به یدک می‌کشند.

از ارتشی‌ها و سپاهی‌های بازنشسته گرفته تا خلبانان، شهرداران و فرمانداران سابق شهر در این دوره نامزد انتخابات شده‌اند، که کار سختی برای رقابت با یکدیگر دارند.

تبلیغات همپای نامزدهای مجلس خبرگان با مجلس شورای اسلامی

از تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی که بگذریم، تبلیغات نامزدهای انتخابات خبرگان نیز همپای آن و حتی بیشتر از آن در سطح شهر تبریز نمود دارد.

بنرهای فردی هر ۶ نامزد خبرگان از استان آذربایجان شرقی در سطح شهر تبریز نصب شده و در کنار نامزدهای مجلس شورای اسلامی خودنمایی می‌کند.

لیست پنج نفره جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان آذربایجان شرقی هم به چشم می خورد.

گرمای تبلیغات انتخاباتی در سرمای تبریز / حضور کمرنگ بانوان در نامزدی

استفاده از تریبون صدا و سیما و خبرگزاری ایرنا ممیزه تبلیغات انتخابات یازده اسفند

در فضای مجازی هم خبرهای مهمی از تبلیغات انتخاباتی شهر تبریز منتشر شده یا در حال انتشار است.

امسال نامزدهای انتخاباتی، تریبون رسانه های عمومی را در اختیار دارند و فرصتی بسیار مهم پیدا کرده‌اند تا از پلتفرم‌های رسانه‌های رسمی کشور از جمله صداوسیما و خبرگزاری‌ جمهوری اسلامی، ایرنا استفاده کرده و به بیان چالش‌های کشور و برنامه‌ها و راهکارهای خود بپردازند و تاکنون تقریبا تمام چهره های شناخته شده در ایرنای مرکز تبریز حضور یافتند.

در این راستا تعدادی از نامزدها که به دلیل نداشتن تمکن مالی و نداشتن بودجه آنچنانی برای تبلیغ، چاره را در این پلتفرم‌ها می‌بینند و به اذعان خودشان نیز اقدام بسیار مهمی برای نشان دادن چهره‌های جدیدی است که لایق رسیدن به کرسی نمایندگی هستند.

رضا عسگری از شهروندان تبریز معتقد است: تلویزیون امکان مناسبی برای نامزدها و فراهم کرده است و مردم هم با تماشای این برنامه های می توانند فرد اصلح خود را انتخابات کرده و با شناخت بهتری در انتخابات شرکت کنند.

یکی از نقاط قوت و امیدبخش انتخابات امسال، حضور فعال تشکل‌های دانشجویی است. در روزهایی که با افول تاثیرگذاری تشکل‌های دانشجویی در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی جامعه مواجه هستیم، انتخابات امسال، محک بسیار خوبی برای میدان داری این تشکل‌ها به شمار می‌رود.

تشکل‌هایی چون بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی دانشگاه‌های مختلف شهر تبریز و به خصوص دانشگاه تبریز در این روزها که به تبلیغ نامزدها فرصت داده شده است، با برگزاری تریبون آزاد برای مردم عادی، میزگرد و مناظره برای نامزدها و نشست‌های تحلیلی به صورت بی پرده، پای صحبت‌های مردم نشسته و پاسخگویی به سوالات آن‌ها را از نامزدها و نمایندگان مطالبه می‌کنند.

مسعود نعمتی از دانشجویان دانشگاه تبریز عنوان می کند: صحبت‌های چالشی در این مناظرات و فیلم‌هایی که از این مناظرات در فضای مجازی همچنین از طریق مراجع رسمی نشر می‌یابد، رنگ و بوی جذابی به انتخابات داده است و به مردم کمک می‌کند تا در ارزیابی نماینده منتخب خود دقت کافی را داشته باشند.

وی خاطرنشان می کند: هر چند صرف حضور و مشارکت در انتخابات اصل اساسی است اما اینکه چه کسی را باید انتخاب کرد هم مهم و دغدغه شهروندان است.

این دانشجوی دانشگاه تبریز ادامه می دهد: مردم عزیز ایران و به خصوص استان آذربایجان شرقی و تبریز، امروز آگاه تر از همیشه بوده و با دقت بالا، نماینده‌ای را انتخاب خواهند کرد که به جای وعده‌های غیرعملی، برنامه کاربردی برای حل مشکلات حوزه انتخابیه خود می‌دهد و مرد عمل و پای کار است.

مردم عزیز ایران و به خصوص استان آذربایجان شرقی و تبریز، امروز آگاه تر از همیشه بوده و با دقت بالا، نماینده‌ای را انتخاب خواهند کرد که به جای وعده‌های غیرعملی، برنامه کاربردی برای حل مشکلات حوزه انتخابیه خود می‌دهد و مرد عمل و پای کار است.

انتخابات یازده اسفندماه امسال، برایمان اهمیت زیادی دارد زیرا نمودی از پایبندی ملت به آرمان‌های امامین انقلاب و علاقمندی به کشور و آینده آن است. هر کسی که به ایرانی بودن خود می‌بالد، حضورش در این انتخابات ضروری است چرا که این حضور، تثبیت قدرت ایران در جوامع بین المللی و مشت محکمی به سمت بدخواهان است.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه یازده اسفند ماه برگزار می شود.

حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر به عنوان بزرگترین حوزه کشور پس از تهران دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

از مجموع جمعیت یک میلیون و ۸۶۳ هزار و ۷۷ نفری شهرستان تبریز حدود ۷۳ درصد معادل یک میلیون و ۳۵۸ هزار ۷۵ نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

۲۷۹ داوطلب نمایندگی در این حوزه انتخابیه تایید صلاحیت شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha