نامزد انتخابات مجلس: نماینده باید با سبک زندگی نسل جدید آشنا شود

تبریز- ایرنا- نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل گسست فرهنگی بین نسلی در جامعه، گفت: یک نماینده باید با نسل جدید به گفت و گو بنشیند و با سبک زندگی آن آشنا شود.

به گزارش ایرنا، رضا فداکار باجه باج متولد ۱۳۶۱ در تبریز و دارای مدرک دکتری تخصصی رشته شیمی تجزیه و مدرس دانشگاه‌ها و مدارس تبریز با کد انتخاباتی ۷۲۶ با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز، اظهار کرد: یکی از چالش‌هایی که در سال‌های اخیر در کشورمان و به خصوص استان آذربایجان شرقی وجود دارد، مسئله کمبود آب است بر اساس آمار حدود ۸۰ درصد از آب در بخش کشاورزی مصرف و به نوعی تلف می‌شود.

وی افزود: راهکاری که برای حل این معضل به نظر می‌رسد، اصلاح الگوی کشت در کشاورزی با استفاده از روش‌های آبیاری قطره‌ای و دیگر روش ها است که موجب جلوگیری از اتلاف آب شده و به تامین آب آذربایجان شرقی کمک کند.

وی ادامه داد: اصلاح الگوی کشت اهمیت بالایی دارد زیرا استان ما و به خصوص شهرستان‌های منطقه ارسباران مثل اهر، هریس و ورزقان در ۳۰ سال گذشته عمدتا به کشت محصولاتی مثل گندم، جو، عدس، نخود و غلات پرداخته و در سال‌های اخیر با توجه به مقرون به صرفه نبودن آن‌ها به باغداری و کشت ارقام پر آب بر مثل هندوانه، سیب و زردآلو روی آورده‌ایم.

فداکار گفت: باید به کمک مجلس شورای اسلامی، قوانینی تصویب شود تا ضمن حمایت از کشاورزان، آن‌ها را به اصلاح الگوی کشت و سازگار با منطقه تشویق کرد.

وی افزود: چالش دوم استان ما که کل کشور نیز با آن درگیر است، آلودگی هوا به علت کاهش ذخیره گازی نیروگاه‌ها بوده که باید این کمبود را رفع کرد و از مازوت سوزی نیروگاه‌ها جلوگیری به عمل آورد. عامل دیگری که بر آلودگی هوا تاثیر دارد، حجم بالای خودروها در سطح شهر تبریز است و یکی از راهکارهای آن نیز خودروسازها هستند تا با تصویب برخی قوانین و مصوبات، مجبور به تولید خودروی باکیفیت شوند.

وی با اشاره به واردات خودرو به عنوان یکی از راهکارهای حل مشکل آلودگی هوا، گفت: بازار خودرو با این اقدام رقابتی شده و خودروسازهای داخلی، علاقه بیشتری به بهبود کیفیت نشان می‌دهند.

این نامزد مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متروی شهر تبریز نیز که سال‌های سال از زمان شروع آن می‌گذرد، به خاطر کم کاری‌ها و عدم تامین بودجه، تنها قسمت محدودی از شهر را پوشش می‌دهد. اگر بتوانیم در مجلس شورای اسلامی، بودجه‌ای برای آن تخصیص دهیم، گسترش مترو در سطح شهر باعث می‌شود تا مردم تمایل بیشتری به استفاده از خودروهای شخصی نداشته و این امر به کاهش آلایندگی شهر کمک می‌کند.

وی در تشریح برنامه‌های ملی خود، افزود: نخستین برنامه بنده مربوط به گسست فرهنگی بین نسلی در استان و کشور است که برای حل این معضل، نمایندگان می‌توانند به گفتگو با جوانان نسل جدید بپردازند و با نیازها و سبک زندگی آن‌ها آشنا شوند. در این راستا می‌توان قوانین موجود را اصلاح و یا قوانین جدیدی را تصویب کرد.

وی با اشاره به وضعیت معیشت فرهنگیان نیز ادامه داد: فرهنگیان، تقویت دهنده و پرورش دهنده نسل جدید، طلایه دار و آینده سازان کشور هستند. باید فکری برای مایحتاج و معیشت این قشر داشته باشیم.

فداکار با اشاره به مشکل اشتغال جوانان نیز گفت: تقریبا در هر خانواده‌ای یک یا دو نفر بیکار تحصیل کرده وجود دارد برای حل این معضل باید توجه ویژه‌ای به رشد و ارتقای شرکت‌های دانش بنیان با ارائه تسهیلات ویژه کم بهره و یا بلاعوض به جوانان داشت تا بتوان در میان مدت به آن‌ها کمک کرد و با راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان به کارآفرینی نیز اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به تحریم‌های موجود در کشور، راهکار مقابله با چنین شرایطی، تنش زدایی است. دولت سیزدهم دیپلماسی خارجی را با کشورهای منطقه و همسایه شروع کرده و این روش باید تداوم یابد و در کنار حفظ عزت و اقتدار ملی به کشورهای فرامنطقه‌ای و حتی اروپایی نیز سوق یابد.

وی در خصوص اهمیت رای دادن در انتخابات پیش رو، گفت: رای می‌دهیم زیرا ما شهروند ایران هستیم و این کشور برای همه ما است و همه سهمی در آن دارند و باید در اداره کشور نیز سهیم باشند. اگر ما رای ندهیم، قطعا کسانی هستند که رای بدهند و فقط ما خودمان را از حق خودمان محروم خواهیم کرد.

این نامزد مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی، تمهیداتی اندیشیده تا مردم به صورت دوره‌ای برای دولت خود، وکیل انتخاب کنند تا از طرف مردم، چالش‌ها و نیازها را بررسی کرده و قوانین را در جهت بهبود کسب و کار، رفاه و روابط خارجی وضع کنند.

وی تاکید کرد: اگر ما در انتخابات شرکت نکنیم، مقبولیت نظام جمهوری اسلامی در بین کشورهای اطراف زیر سوال رفته و قدرت چانه زنی و مانور دادن در مجامع بین المللی کاهش می‌یابد و دود آن به چشم مردم می‌رود. باید حضور پرشوری داشته باشیم تا مشت محکمی به آن‌ها زده شود؛ هم‌چنین هرچقدر که پشتوانه رای یک نماینده بالا باشد، می‌تواند کارها را بهتر پیش برد.

وی در خصوص برنامه‌های خود در راستای رشد تولید، افزود: تورم با رشد تولید، رابطه عکس دارد. هرچقدر که تولید افزایش یابد، رونق اقتصادی افزایش یافته و منجر به کاهش تورم خواهد شد. در این راستا بالغ بر 400 معدن فعال فلزی و غیرفلزی در استان داریم که نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند با وضع قوانین و تخصیص بودجه، صدور مجوزهای اکتشاف، فرایند فراوری و ... را تسهیل دهند. باید صفر تا صد فرایند معدنکاری در استان تاسیس شود و مزایای آن به استان بیاید.

فداکار با بیان این‌که تسهیل این فرایندها و بازگشت سرمایه‌های معدن به استان باعث بهبود تولید و رونق اقتصادی و کاهش تورم می‌شود، اظهار کرد: خیل کثیری از جوانان استان می‌توانند در این راستا مشغول به کار شوند و بخشی از مشکل بیکاری جوانان رفع شود.

وی افزود: برخی کارخانه‌های استان به سمت فرسودگی تجهیزات و فناوری می‌روند و امکان رقابت با دیگر کشورها را ندارند، در این راستا بهتر است تا با برخی از کشورهای توسعه یافته که روابط خوبی داریم، روابط خود را بیشتر بهبود دهیم و فناوری و تجهیزات را در کنار بها دادن به جوانان و کمک به تشکیل شرکت‌های دانش بنیان، بهسازی و نوسازی کنیم تا به افزایش تولید و اقتصاد کشور کمک شود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان‌شرقی با هدف ایجاد بستر مناسب و برابر برای معرفی عادلانه نامزدهای انتخاباتی، از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان دعوت می‌کند تا برای اعلام برنامه‌های انتخاباتی خود از طریق این رسانه هماهنگی‌های لازم را با دفتر خبرگزاری مرکز تبریز انجام دهند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، به منظور پرهیز از جانبداری و رعایت عدالت برای همه داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، به هر کدام از نامزدهای این ۲ انتخابات، فرصت برابر به مدت ۱۵ دقیقه برای تبیین برنامه‌های ملی در حوزه قانونگذاری (پنج دقیقه)، اعلام برنامه‌های محلی برای حوزه انتخابیه (پنج دقیقه) و معرفی سوابق (پنج دقیقه) زمان در اختیار داوطلبان قرار خواهد داد.
به این وسیله از نامزدهای انتخاباتی تایید صلاحیت‌شده‌ مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که تمایل به ارائه برنامه های خود در خبرگزاری جمهوری اسلامی را دارند، دعوت می‌شود برای نام نویسی و تعیین وقت مصاحبه تا روز چهارشنبه این هفته با شماره تلفن ۳۳۳۰۸۸۸۸ و ۳۳۳۰۶۶۶۶-۰۴۱ همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۶.۳۰ تماس حاصل فرمایند.
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه یازده اسفند ماه برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر به عنوان بزرگترین حوزه کشور پس از تهران دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

از مجموع جمعیت یک میلیون و ۸۶۳ هزار و ۷۷ نفری شهرستان تبریز حدود ۷۳ درصد معادل یک میلیون و ۳۵۸ هزار ۷۵ نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

۲۷۹ داوطلب نمایندگی در این حوزه انتخابیه تایید صلاحیت شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha