نحوه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی زنجان در حال رصد است

زنجان - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با تاکید بر اینکه نحوه تبلیغات نامزدها در حوزه های انتخابیه این استان در حال رصد است، گفت: برای رعایت قانون و نیز تحقق عدالت تبلیغاتی، امحای تبلیغات غیرمجاز با مدیریت فرمانداران، بخشداران و هیئت های اجرایی ذیربط، انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل رفیعی روز دوشنبه در جلسه هیات استانی بررسی تبلیغات انتخابات افزود: بر اساس قانون جدید انتخابات مهلت انصراف از نامزدی انتخابات مجلس، ۷۲ ساعت قبل از آغاز رای گیری یعنی ساعت هشت روز سه شنبه هشتم اسفند و با مراجعه به فرمانداری‌های مرکز حوزه انتخابیه خواهد بود و بعد از آن درخواستی ثبت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون جدید انتخابات و در چارچوب قانون شفافیت تامین منابع مالی فعالیتهای انتخاباتی، سقف مشخصی برای هزینه های انتخاباتی نامزدهای حوزه های انتخابیه مختلف تعیین و در سامانه مربوطه به صورت پیش فرض تعریف شده است و توسط مراجع ذیصلاح رصد می شود، گفت: تخلفات مربوطه حتی پس از پایان انتخابات قابل پیگیری است و مجازات‌هایی همچون محرومیت از نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز پیش بینی شده است.

رئیس هیات استانی بررسی تبلیغات زنجان با بیان اینکه ۹ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی پس از تائید در هیات های اجرایی و ۱۸ نامزد پس از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان در حوزه‌های انتخابیه استان زنجان تاکنون انصراف داده اند، تصریح کرد: از این تعداد، ۱۸ نفر از حوزه انتخابیه زنجان – طارم، یک نفر ابهر - خرمدره – سلطانیه، یک نفر خدابنده و هفت نفر ماهنشان - ایجرود هستند.

وی با بیان اینکه تا امروز تعداد ۲۳۹ نامزد قرار است برای تصاحب پنج کرسی در استان زنجان با هم رقابت کنند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۱۲ نفر ا آقایان و ۲۷ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: طبق توافق وزارت کشور با شورای نگهبان، در تمامی حوزه های انتخابیه استان زنجان انتخابات به صورت نیمه الکترونیکی خواهد بود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha