یک نامزد مجلس در ملایر: برای ریل‌گذاری اشتغال جوانان اتاق فکر دارم

همدان- ایرنا- یک نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ملایر گفت: یکی از مشکلات جدی که باید مورد توجه قرار گیرد، رسیدگی به وضعیت اشتغال و بیکاری جوانان است بنابراین ریل‌گذاری برای اشتغال جوانان یکی از اولویت‌های مهم من است و برای آن اتاق فکری متشکل از نخبگان تشکیل خواهم داد.

«مصطفی آزادبخت» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مجلس باید با ریل‌گذاری مناسب، برنامه‌ریزی دقیقی را تعریف کند که نتیجه آن به اشتغال جوانان ختم شود.

وی افزود: با توجه به تجارب، تحصیلات و انگیزه‌ای که دارم، احساس کردم می‌توانم در این عرصه خدمتی به مردم به ویژه جوانان کرده باشم و به همین دلیل به این دوره از مجلس ورود کردم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را از دلایل مهم دیگر برای ورود به عرصه انتخابات عنوان کرد و گفت: مردم ایران در این برهه حساس که تمام دشمنان به دنبال دلسرد کردن مردم هستند، باید در انتخابات حضوری پررنگ داشته باشند و با مشارکت حداکثری خود توطئه دشمنان را خنثی کنند.

آزادبخت ادامه داد: مردم فهیم ایران می‌دانند هر گاه دشمنان نسبت به موضوعی تبلیغات گسترده و سراسری به راه انداختند، با حضوری حماسی در تمامی صحنه‌ها نقشه‌های دشمنان را خنثی کردند و همانطور که امام راحل گفت، مردم ایران از مردم عهد رسول الله(ص) و امیرالمومنین(ع) بالاتر و بهتر هستند.

وی با بیان اینکه ما می‌دانیم مشکلات و گرفتاری برای مردم وجود دارد اما با حضور در پای صندوق‌های رای است که می‌توانیم مشکلات را حل کنیم، ادامه داد: برنامه اصلی من تشکیل اتاق فکر در این شهرستان در سطح شهرها و روستاها و استفاده از افراد نخبه و صاحب‌نظران در حوزه‌های مختلف است و در این راستا مسائل و مشکلات شهرستان را احصا و جمع‌بندی و برای حل آنها اقدام می‌کنیم.

این کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه ملایر حضور فعال و جدی همراه با علم و اطلاعات را شاخصه مهم یک نماینده موفق دانست و بیان کرد: اگر به مجلس ورود پیدا کنم، با جامعه ارتباطی صمیمی، تنگاتنگ و صمیمی خواهم داشت و نکته نظرات اقشار مختلف را از کانال اتاق فکرهای تشکیل شده جمع‌بندی و نیازمندی‌های مردم را احصا و در مسیر حل آنها گام برمی‌داریم.

آزادبخت، کمبود آب شرب و کشاورزی در روستاها را یکی از مشکلات حال حاضر این شهرستان برشمرد و گفت: در این حوزه نیز با استفاده از افراد صاحب‌نظر وضعیت موجود را بررسی و راه حل کارشناسی را پیگیری خواهیم کرد تا این مشکل مهم حل شود، من معتقد هستم اگر روستاها را پشتیبانی، مشکلات را رفع و با اعطای وام‌های کم‌بهره، موجب ماندگاری مردم در روستاها شویم، به طور قطع اشتغال و تولید را در روستا تقویت کرده‌ایم.

وی، عدم کفاف حقوق و مزایای کارکنان آموزش و پرورش را از مشکلات مهم جامعه و حل آنرا یکی از اولویت‌های خود برای عنوان کرد و افزود: زمانی که فرهنگیان و کارمندان آموزش و پرورش مشکل دغدغه معیشت داشته باشند، نمی‌توانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند و مجلس باید در این زمینه تدبیری بیاندیشد تا آنها بتوانند با فراغ بال مشغول خدمت گزاری به مردم باشند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه ملایر ادامه داد: ملایر در برخی ابعاد همچون مبلمان منبت و انگور جایگاه جهانی دارد و در دیگر رشته‌های صنایع دستی حدود ۲۰ هزار خیاط در ملایر مشغول فعالیت هستند و بسترهایی که در این شهرستان داریم، باید تقویت شوند، برنامه من این است که با هلدینگ‌های اقتصادی در کشور رایزنی کنیم تا در ملایر با توجه به بستر خوب و نیروی انسانی کارآمد، کارخانجاتی ایجاد شود تا شاهد اشتغال جوانان باشیم.

آزادبخت خاطرنشان کرد: یکی از مورادی که می‌بینم و جوانان معترض هم هستند، مبهم بودن جذب نیرو در ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌هاست، در این زمینه باید تدبیری اندیشیده شود تا جذب نیرو در بستر عادلانه تری انجام گیرد و ذهنیت منفی را برای نظام به دنبال نداشته باشد.

وی با اشاره به حضور خود و خانواده در دفاع مقدس، گفت: ما هفت برادر بودیم که ۶ نفرمان از شش ماه تا هفت سال در جبهه حضور داشتیم و سه نفرمان جانباز هستیم و یک برادرم که ۲۰ سال داشت و دانشجو بود به شهادت رسید، می‌خواهم بگویم شهدا متعلق به جامعه هستند و افتخار آفریدند، ما نیز باید راه و مسیر آنها را ادامه دهیم و در این عرصه بنا دارم با فعالیت شبانه‌روزی و برنامه‌ریزی در راستای اعتلای ایران و شهرستان سرافراز ملایر گام برداریم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که به طور جد پیگیری خواهم کرد، ورزش و جوانان است، ما باید بستر مناسبی را برای ورزش اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان مهیا کنیم و به نظر می‌آید کوتاهی‌هایی بوده که امیدوارم در این عرصه با اقدامات کارشناسی و استفاده از اتاق فکر تدبیری بیندیشیم که هر جوان و نوجوان ملایری و افراد میانسال علاقه‌مند به ورزش، بتوانند به راحتی ورزش کنند.

آزادبخت همچنین گفت: من پیگیر مسائل ورزشی در ۲ سطح ورزش حرفه‌ای و عمومی و همگانی هستم، چراکه با وجود ورزشکاران جهانی در این شهرستان، از این مهم غفلت کرده‌ایم و نتوانسته‌ایم از فکر و ایده آنان استفاده کنیم و در این رابطه بنا دارم از توان افراد نخبه در هر رشته ورزشی بهترین استفاده را داشته باشم.

وی همچنین کشاورزی را یکی از بسترهای مناسب شهرستان ملایر دانست و اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام شده و حضور در بین کشاورزان، آنها گلایه‌مند هستند و برای تامین نیازهای اولیه باید بروکراسی‌های سخت اداری را طی کنند و این سزاوار قشر زحمتکش نیست.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید برنامه‌ریزی‌ها به شکلی پیش برود که نیازهای کشاورزان با راحت‌ترین شیوه تامین شود و من به دنبال این هستم با روان‌سازی خدمت‌رسانی، بتوانیم خواسته به حق کشاورزان را برآورده کنیم.

آزادبخت با تاکید بر اینکه از حوزه بانوان و توانمندی آنان تا حدودی غفلت شده است، یادآور شد: با تشکیل یک اتاق فکر ۲۰ نفره از بانوان از اقشار مختلف، گام‌های جدی برمی‌داریم، بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و ظرفیت بالایی دارند، نباید از ظرفیت آنها غافل شویم.

وی همچنین گفت: می‌توانیم با اشتغال خانگی راحت، این مهم را مدیریت کنیم تا از توان آنها بیشترین استفاده را داشته باشیم، چراکه بانوان در هر صحنه‌ای ورود پیدا کردند، خوش درخشیدند، در مسایل ورزشی و دانشگاهی بهترین جایگاه‌ها را دارند و بنا دارم با انتخاب یک مشاور قوی، توانمندی بانوان را شناسایی و نهایت استفاده را برای رشد و اعتلای جامعه ببریم.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ملایر امتیازات بالایی به ویژه در هنرصنعت مبل و منبت دارد و با وجود اینکه اقدامات خوبی انجام شده و بستر خوبی نیز فراهم است، اما برخی مواقع مورد کم مهری قرار گرفته و یکی از برنامه‌های جدی من این است که این صنعت را به بهترین شکل ممکن، با کار کارشناسی و استفاده از فکر نخبگان این حوزه ارتقا دهیم و این صنعت به روزهای اوج برسانیم.

آزادبخت تاکید کرد: مطلب کلیدی که همه مسوولان باید به آن توجه داشته باشند، نقش کلیدی، ویژه و برجسته مردم ایران است، ما به رهبری امام راحل و در ادامه رهبر معظم انقلاب، مسیر خوبی را تاکنون طی کردیم اما نقش اصلی را در این مسیر مردم برعهده داشتند، شهید دادند و هر کجا نیاز بوده، متحمل سختی شدند تا نظام تقویت شود، پس این مردم سزاوار بهترین خدمت‌ها هستند و هر کسی مسئولیتی دارد باید تمام توان خودش را برای خدمت‌رسانی صادقانه به مردم به کار گیرد.

این نامزد انتخابات مجلس اظهار کرد: ما می‌دانیم مشکلات، تورم و گرانی هست و مردم با وجود مشکلات معیشتی حال خوشی ندارند، اما قهر کردن با صندوق‌های رای و نیامدن پای صندوق، هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، امیدوارم مردم با درک بالایی که بارها نشان دادند، پای صندوق‌های رای بیایند و نمایندگانی کاربلد و باتجربه که دارای طرح و برنامه هستند را انتخاب کنند که نتیجه‌اش حل مشکلات مردم باشد.

وی در پایان یادآور شد: دارای کارشناسی ارشد حقوق بوده و وکیل پایه یک دادگستری هستم و در سوابق اجرایی ام تاکنون در سمت های فرماندار شهرستان اسدآباد، فرماندار ویژه شهرستان ملایر، مدیرکل حراست استانداری همدان و معاونت سیاسی و امنیتی استانداری همدان در خدمت مردم عزیز بوده ام.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha