یک نامزد مجلس در ملایر: پیشبرد بیانیه گام دوم انقلاب برای من فصل‌الخطاب است

همدان- ایرنا- نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ملایر پیشبرد سند راهبردی بیانیه گام دوم انقلاب را مهمترین هدف خود در عرصه ورود به انتخابات برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب ریل‌گذاری ۴۰ ساله دوم انقلاب را طوری تبیین کردند، که می تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را به آن جایگاه برتر و والایی که از اهداف انقلاب امام راحل است، برساند.

«جواد شریفی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: موضوع انتخابات در کشور ما یکی از مهمترین ارکان تاثیرگذاری قدرتِ مردم سالاری دینی است و امام راحل درباره اهمیت انتخابات و به ویژه مجلس شورای اسلامی فرمودند: «مجلس در راس امور است».

وی اهمیت بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب را یکی از عوامل مهم حضور خود در این عرصه از انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و افزود: بدون شک نقش جهاد تبیین و جهاد فکری در این مقوله بسیار پراهمیت و اثرگذار خواهد بود و موضوع مهم دوم نقش انقلاب اسلامی است که انقلاب معتقد هستم محصول ممتاز جریان غدیر است و این واژه به سال‌ها مطالعات من در برابر آن نگاهی که چرا دشمنان اسلام و انقلاب با نظام جمهوری اسلامی تقابل دارند، برمی‌گردد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر ادامه داد: امام راحل اندیشه‌های انقلاب اسلامی را مبتنی بر اندیشه‌های ولایت و نبوت تاسیس و پایه‌گذاری کرد و آنچنان به این موضوع اعتقاد داشت که انقلاب اسلامی سال ۵۷ را محصول برگشت از جریان اشرافی‌گری به اصل جریان ولایت‌پذیری و حمایت از مستضعفان می دانست.

شریفی بیان کرد: موضوع سومی که قابل بیان است، سیاست‌های راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب است که نظام اسلامی ایران با حضور در عرصه‌های بین‌المللی و عرصه داخلی، توانایی و قدرت خودش را به رخ جهانیان کشیده و امروز جمهوری اسلامی از کشورهای ممتاز منطقه و دنیا است.

وی یادآور شد: موضوع چهارم که بسیار باید مورد توجه قرار گیرد این است که ایران به عنوان یک کشور بزرگ اسلامی و ام‌القرای جهان اسلام، باید زمینه‌ساز تمدن بزرگ ایرانی اسلامی را در دنیا رقم بزند و زمینه را برای ایجاد فرهنگ مهدویت که منتج به ظهور حضرت مهدی(عج) خواهد بود را فراهم کنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر با اشاره به نقش‌آفرینی انتخاب در تمامی ابعاد زندگی مردم که باید با آگاهی و شناخت صورت گیرد، افزود: کلمه انتخاب اگر مورد تحلیل و تبیین قرار گیرد، آثار خود را در انتخابات نشان خواهد داد و با از آنجا که انتخابات حق مسلّم برای مردم کشور است، این نقش آنجا زیباتر می‌شود که مردم به انتخاب خود افتخار کنند و به آن احترام بگذارند.

شریفی ادامه داد: بر این باور هستیم زمانی‌که به کلمه انتخاب اهمیت داده و نقش آن را در انتخابات مورد تبیین قرار می‌دهیم، اثرگذاری آن را در مشارکت و حضور حداکثری مردم خواهیم دید و ایمان داریم با یک انتخاب خوب و خلق یک حماسه، آثار آن در ابعاد زندگی مردم مشهود و هویدا خواهد شد.

وی همچنین به برنامه‌های خود و روند رشد و توسعه شهرستان ملایر در طول سال‌های گذشته اشاره و اظهار کرد: این موضوع بسیار قابل توجه است که رشد شاخص‌های بسیاری از استان‌ها و برخی شهرستان‌های ما به صورت کمی و کیفی ارتقا پیدا کرده، اما برخی شهرستان‌ها همچون ملایر اگر نخواهیم از حقیقت دور شویم، نه اینکه رشد نکردیم، بلکه در برخی از شاخص‌ها رکورد و پسرفت داشتیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این شهرستان در رشد و توسعه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دچار رشد و پیشرفت آنچنانی نبوده و نیاز به تحول و تغییر دارد که امیدواریم با این انتخابات باشکوه بتوانیم نقش خود را در این تحول ایجاد کنیم.

شریفی با بیان اینکه این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و تاریخ و تمدن چند هزار ساله خود، این ظرفیت را دارد که به جایگاه اصلی خودش برگردد، خاطرنشان کرد: ملایر دارای برندهای جهانی و ملی است و به خوبی می‌تواند در عرصه اقتصاد، فرهنگ و سیاست ایفای نقش کند و از این حق خود تا حدودی محروم بوده است.

وی گفت: در این راستا ۴۵ برنامه به عدد عمر مبارک نظام مقدس جمهوری اسلامی تدوین کرده‌ام که مرتبط با عرصه‌های مختلف اقتصادی که بیشترین محوریت ما با برنامه‌های اقتصادی و فرهنگی و سایر حوزه‌هاست، طراحی شده و هشت برنامه از این برنامه‌ها را در ایام تبلیغات به نیت علی‌ابن موسی الرضا(ع) در ایام تبلیغات به مردم معرفی کرده‌ام.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر توجه به کسب و کارهای کوچک، متوسط و خانگی یکی از اولویت‌های خود را در این عرصه برشمرد و افزود: با توجه به اینکه حوزه تخصصی من صنعت و معدن، بسیار می‌تواند برای ملایر اثرگذار باشد و در این خصوص نقش حمایتی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک می‌تواند کمک کننده باشد و امیدواریم به کمک سیستم بانکی بشتابد تا در این امر مهم بتوانیم این کسب و کارهای کوچک و متوسط و خانگی را در این شهرستان به سرعت احیا و فعال کنیم.

شریفی اولویت مهم دیگر را اهمیت و بکارگیری صنایع تبدیلی کشاورزی عنوان کرد و گفت: صنایع تبدیلی کشاورزی در طول ۴۵ سال عمر انقلاب اسلامی تاکنون در ملایر جایگاهی پیدا نکرده و نقشی نداشته و با توجه به اینکه در کشور و عرصه بین‌المللی در محصول انگور بسیار ظرفیت و توانایی داریم، امیدواریم در این بخش بتوانیم حداقل با ایجاد واحدهای تولیدی کنسانتره آبمیوه و محصولات فرآوری شده از محصول انگور، جایگاه ملایر را به آنچه که لیاقت دارد، برسانیم.

به گفته وی؛ موضوع سوم استفاده از ظرفیت بالقوه معدن در شهرستان ملایر است که تاکنون بسیار از آن غافل بودیم و اگر به مجلس راه یابم، بخش معدن را با توجه به تجارب و سابقه‌ای که در حوزه بخش معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت دارم، احیا و فعال کنیم و به طور قطع اگر بخش معادن در ملایر فعال شود، می‌تواند به بزرگ شدن و پُر شدن سفره معشیت مردم کمک کند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ایجاد دفاتر حقوقی در بخش‌ها و شهرهای تابعه ملایر را اولویت مهم دیگر خود عنوان و بیان کرد: ایجاد این دفاتر به طور قطع کمک بسیار شایانی در آگاهی‌بخشی و آشنایی مردم با حقوق شهروندی خودشان خواهد داشت و این موضوع یکی از برنامه‌های بسیار مهم برای ما در حوزه روستایی و بخش‌های مختلف این شهرستان است.

شریفی ادامه داد: اولوبت مهم بعدی توجه به کانون خانواده و جوان‌سازی جمعیت است و باید به این باور برسیم جامعه‌ای پویا و متحول خواهد بود که جمعیت در آن نقش بسیار مهمی داشته باشد، ما امروز اگر همه شاخص‌های رشد و توسعه را داشته باشیم، اما دارای یک جمعیت پیر باشیم، برای رسیدن به اهداف متعالی حوزه ملی و شهری دچار توقف خواهیم شد و توفیق آنچنانی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه جوانان موضوع مهم بعدی و بسیار قابل اهمیت برای من است و برنامه‌های ما حول محور جوانان می‌چرخد، اظهار داشت: من یک جوان هستم و دغدغه‌های جوانان را درک می‌کنم و در این راستا ایجاد خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ملایر می‌تواند بستری بسیار مهم برای توسعه اقتصادی و رشد فرهنگی به شمار آید که می‌تواند حتی به بنگاه‌داران اقتصادی ما نیز کمک کند و این جز یکی از برنامه‌های مهم من است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر اولویت مهم دیگر را ایجاد بسترهای لازم برای توسعه سیستم بانکی این شهرستان عنوان و اضافه کرد: امروز شاهد این امر هستیم که سیستم بانکی در ملایر بسیار ضعیف است و مردم با توجه به فضای تجاری و اشتغالی که دارند، در بحث مبادلات مالی دچار مشکلاتی هستند.

شریفی ادامه داد: با توجه به اینکه این شهرستان به اذعان فرماندار ملایر، ۴۴ درصد از سهم صادرات استان همدان را دارد، هنوز فاقد یک صرافی است و برای انجام مبادلات مالی بنگاه‌دار اقتصادی، ناگزیر است به استان‌های مجاور و مرکز استان مراجعه کند و این امر پسندیده نیست.

وی کارآمدی و نقش بومی‌گرایی در این شهرستان را نیز از دیگر اولویت‌های مهم برشمرد و گفت: ملایر در طول سالها از وجود مدیران غیربومی و بعضا ناکارآمد آسیب‌های جدید دیده است، اما امروز شاهد هستیم با وجود مدیران بومی و جوان که در دستگاه‌های اجرایی به ویژه فرماندار جوان، انقلابی و پای کار نقش‌آفرین هستند، آثار و تحولات آن را در فضای شهرستان می‌بینیم و یک نمونه بارز آن نقش چشمگیر ملایر در اربعین حسینی بود که بازتاب ملی از خود بر جای گذاشت.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌هایی که در دولت سیزدهم در حوزه مسکن تعریف شده، توجه به حمایت از طرح نهضت ملی مسکن اولویت مهم من است و از زحمات فرماندار هم در این عرصه تشکر می‌کنم که اقدام بسیار بزرگی را در این عرصه رقم زد.

شریفی ابراز امیدواری کرد: همه کسانی که قدرت شناخت این طرح را دارند، به کمک و یاری فرماندار بشتابند و اگر این طرح با موفقیت به سرانجام برسد، مشکل حوزه مسکن مرتفع خواهد شد و اگر این توفیق برای من حاصل شود، قطعا دست یاری به مدیریت عالی این شهرستان و دستگاه‌های مرتبط خواهیم داد و یک حماسه دیگر در حوزه مسکن در سال‌های آینده رقم خواهیم زد.

فعالیت در دانشگاه امام حسین(ع) حوزه سیاسی و فرهنگی، دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، حوزه صنایع معدنی و بازرسی، تدریس مقطع متوسطه آموزش و پرورش، مدیر برنامه‌ریزی و مالی بخش خصوصی، عضویت در سازمان بسیج دانش‌آموزی و بسیج دانشجویی، فعالیت در سازمان تبلیغات اسلامی، فعالیت در حوزه رسانه و تشکل‌های سیاسی و انقلابی و حوزه آموزش و پژوهش گرایش‌های مدیریتی از جمله سوابق «جواد شریفی» کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ملایر است.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha