نامزد نمایندگی مجلس از کردستان: برنامه‌ام در صورت ورود به مجلس توسعه کشاورزی است

سنندج- ایرنا- نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان گفت: در صورت ورود به مجلس، برنامه ام توسعه بخش کشاورزی، ایجاد صنایع تبدیلی و جلوگیری از خام فروشی است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در راستای فراهم کردن فرصت برابر برای نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کردستان وکمک به شناساندن بهتر آنها به مردم و اعلام برنامه‌هایشان، اقدام به مصاحبه با داوطلبان این دوره از انتخابات با موضوعات استانی و ملی کرده‌ است.

مشروح گفت و گوی ایرنا مرکز سنندج با " سیدصلاح‌الدین حسینی" نامزد حوزه انتخابیه قروه و دهگلان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در ادامه بخوانید.

ایرنا: از سطح تحصیلات و سوابق شغلی تان بگویید

سید صلاح الدین حسینی، کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، کارشناس حرفه‌ای امور رسانه و ارتباطات و کاردان فیزیک هستم. از سال ۸۲ و حدود ۲۰ سال است در عرصه رسانه و مطبوعات، کار خبرنگاری و روزنامه‌نگاری انجام می دهم و از سال ۹۲ هم تاکنون به عنوان کارشناس ارشد روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان فعالیت دارم.

ایرنا: از دیدگاه شما مهمترین مشکلات استان و حوزه انتخابیه شما چیست؟

به نظر بنده مهمترین مشکلی که در کشور و استان وجود دارد، بحث معیشت، تورم و گرانی است که مردم با گوشت و پوست و استخوانشان این وضعیت را لمس می کنند. مردم نمی دانند تورم نقطه به نقطه چیست ولی چیزی را که در واقعیت اتفاق می افتد، می بینند.

شاخص مصرف کننده در کردستان از پاییز گذشته تا امسال، ۴۰ درصد افزایش داشته است. مهمترین مشکل جامعه ما گرانی است که فرد نمی تواند برای هفته آینده برنامه ریزی کند تورم همیشه از ما جلوتر است.

اگر مردم من را انتخاب کنند، اولین موضوعی که در مجلس پیگیری می کنم کنترل تورم خواهد بود که بیشتر از این روی زندگی مردم تاثیر نگذار؛ در کردستان علاوه بر مسایل اقتصادی بحث اشتغال مطرح است؛ بستر و زیرساخت وجود دارد اما متاسفانه اشتغال ایجاد نشده است.

در همین شهرستان‌های قروه و دهگلان کارخانه ذوب آهن داشتیم که به دلیل عدم پیگیری مسئولان، متاسفانه تعطیل شد و فکر کنم ۲ هزار ۴۰۰ خانوار به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق آن درآمد کسب می کردند که از این درآمد محروم شدند.

ایرنا: به نظر شما برای همین مسئله اشتغال چه باید کرد؟

مهمترین مسئله کردستان، اشتغال است؛ بیکاری هم با مسکن‌های موقت درمان نمی شود. با ۱۰ میلیون تومان وام، شغل ایجاد نمی شود. باید مهارت آموزی کنیم و آن را گسترش دهیم؛ به فرزندان و خانواده‌ها مهارت یاد دهیم تا خودشان شغل ایجاد کنند و کارفرما باشند تا اینکه کارگر پروری کنیم.

در حوزه قروه و دهگلان نقطه قوتی به اسم کشاورزی و معادن خوب داریم، معدن طلا و ظرفیتهای خیلی خوبی داریم که درست از آن بهره‌برداری نمی‌شود؛ البته مشکلاتی هم هست مثلا در حوزه کشاورزی آب نداریم و آبهای زیرزمینی افت کرده است‌ و حتی برای تامین آب شرب به سد قوچم متوسل شدیم تا علاوه بر شرب، آب بخش کشاورزی و صنعت هم تامین شود. برنامه من این است که کشاورزی را توسعه دهم، صنایع تبدیلی راه اندازی و از خام فروشی جلوگیری کنیم.

امسال مشکلی که داشتیم بحث سیب زمینی و فروش آن بود. بدون حساب و کتاب سیب زمینی تولید کردیم و برای فروش به مشکل برخوردیم، پس باید شرایطی فراهم شود، سیب زمینی مازاد بر مصرف صادر شود که کشاورز متضرر نشود.

از شهروندان تقاضا دارم در شرایط فعلی که مشکلات وجود دارد ولی موافق سیاه نمایی نیستم باید نیمه پر لیوان را هم ببینیم و برای رفع آن تلاش کنیم. در عرصه انتخابات حضوری داشته باشیم، فرد اصلح را انتخاب کرده و از او انتطار هم داشته باشیم.

ایرنا: در کنار بحث بیکاری و اشتغال، در حوزه‌های دیگر آیا مشکل داریم؟

در جهان امروز و عصر ارتباطات که جهان به مثابه یک دهکده کوچک است و دسترسی به اطلاعات لحظه‌ای ‌اتفاق می افتد، مراکز خدماتی، رسانه‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و نهادهای دولتی، ویترینی برای نشان دادن رشد و توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشورهاست.

در زمینه‌ رشد شاخص‌ها در بحث فرهنگی ضعف داریم یعنی کار نشده اما ضعف از طرف مردم نیست.

در منطقه ای که نامزد شده‌ام از چند قومیت و مذهب، از کرد، ترک و فارس و سنی و شیعه کنار هم زندگی می کنند و در مراسم و آداب و رسوم کنار هم هستند و تعامل دارند که این مهم، عین اصالت، شعور و ادب است و اگر کم و کاستی در زمینه فرهنگی هست از طرف مردم نیست و مسولان باید برای ارتقای فرهنگ، مردم را دخیل کنند و صدا وسیما نیز در این زمینه می تواند تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال درباره مشاهیر کردستان فیلم ساخته و بیشتر برای مردم شناسانده شوند.

ایرنا: این روزها خیلی از نامزدها از مبارزه با فساد صحبت می کنند، برنامه شما در این رابطه چیست؟

مجلسی ها خودشان باید با فساد مبارزه کنند و در این زمینه پیش قراول باشند. متاسفانه در همین بحث تبلیغات انتخاباتی هزینه های گزافی می شود که به نطر من بستر فساد را مهیا می کند.

وقتی هزینه میلیاردی می کنیم حتما به دنبال جبران در مجلس خواهیم بود، از طرفی حقوق ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومانی مجلس هم جبران کننده نیست، پس زمینه ارتکاب به ارتشا و فساد مالی و لابی گری فراهم می شود.

شورای نگهبان باید کنترل بیشتری روی هزینه های تبلیغاتی داشته باشد. بنده مستقل وارد عرصه شدم و وابسته به مردم هستم و برای نظر مردم احترام قائلم.

در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان، ۱۸۴ نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته بودند که ۵۱ نامزد انصراف داده و یا با دیگران ائتلاف کرده و از عرصه انتخابات کنار رفته اند و ۱۳۳ نامزد باقی مانده اند.

کردستان دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

برای کسب ۲ کرسی مجلس خبرگان رهبری نیز ۴ نامزد از استان کردستان تایید صلاحیت شده اند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha