نامزد انتخابات: وجود یک بانو در ترکیب ۶ منتخب حوزه انتخابیه تبریز عادلانه است

تبریز- ایرنا- داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان اینکه نیمی از شرکت‌کنندگان در انتخابات را قشر بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: حضور حداقل یک بانو در ترکیب ۶ منتخب مجلس از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر عادلانه است.

«سعیده ابراهیمی اصل» روز سه شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز افزود: از سال ۹۰ حدود نیمی از ظرفیت ورودی های دانشگاه ها را بانوان به خود اختصاص داده اند که اکنون این دانش آموختگان دانشگاهی ۳۰ ساله هستند و اکنون در تمام تخصص ها مانند دکتر، مهندس، معمار، قاضی و وکیل، بانوان نخبه و فعالی در جامعه وجود دارد.

وی اظهار کرد: نماینده ای که بتواند در بخش بانوان دغدغه های آنان را در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی درک، دریافت و انتقال دهد و برای آن ها راهکار پیشنهاد و ارایه و از حقوق این قشر دفاع کند، در این حوزه انتخابیه وجود ندارد.

داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر با انتقاد از اینکه در هیچ کدام از لیست های انتخاباتی این حوزه انتخابیه جایگاهی برای بانوان در نظر نگرفته اند، گفت: بانوان توانمندی در این حوزه انتخابیه برای ورود به مجلس داوطلب شده اند که می توانند در حوزه های قانونگذاری، اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی نقش بسزایی ایفا کنند.

ابراهیمی اصل، با اشاره به استقبال پایین و کم بانوان برای داوطلب شدن در انتخابات این دوره مجلس در این حوزه انتخابیه، ادامه داد: این موضوع از یاس و ناامیدی ایجاد شده در دوره های قبلی نشات گرفته است.

وی با بیان اینکه جامعه برگرفته از خانواده بوده و نقش بانوان در خانواده از اهمیت ویژه ای برخوردار است، از مردم حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر خواست به لزوم حضور بانوان در عرصه های قانونگذاری، اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی توجه کرده و این قشر را در این عرصه همراهی کنند.

نمایندگان مجلس با هدفمند کردن تعامل با کشورها می توانند زمینه جذب سرمایه گذران خارجی را فراهم کنند

داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان اینکه قانونگذاری در مجلس انجام می شود، گفت: بر اساس اصل ۸۸ قانون اساسی، نمایندگان مجلس می توانند از رییس جمهور و وزرا در خصوص وظایف و عملکردشان سوال کنند و اگر یک چهارم نمایندگان اتفاق نظر داشته باشند، می توانند رییس جمهور را برای پاسخگویی به مجلس دعوت کنند.

ابراهیمی اصل، افزود: تذکر به قوه مجریه می تواند به صورت شفاهی در قالب نطق پیش از دستور یا به صورت کتبی به ریاست مجلس باشد بنابراین طبق اصول ۸۸، ۸۹، ۹۰ و ۷۶ قانون اساسی به نمایندگان مجلس اختیار داده می شود که در حوزه نظارت بر عملکرد قوه مجریه و اجرای قانون در تمامی ابعاد جامعه ورود کنند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس می توانند برای مهار تورم و رفع مشکلات اقتصادی جامعه پیگیری یا نظارت کنند، یادآور شد: یکی از راهکارها برای رفع مشکلات اقتصادی کشور، جلب مشارکت سرمایه گذاران خارجی است و نمایندگان مجلس در کمیسیون امور بین الملل می توانند با هدفمند کردن تعامل با کشورها و همسایگان زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی را فراهم کنند.

داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، تصویب واگذاری زمین به تعاونی های مسکن و عرضه مسکن ارزان قیمت در مجلس و کوچک سازی دولت از راهکارها برای کنترل تورم در کشور است.

ابراهیمی اصل، ادامه داد: هر سال دولت در اسفند بودجه پیشنهادی خود را به مجلس ارایه می کند و این بودجه تورم زا است و بودجه ای که دولت تقدیم مجلس می کند، فراتر از درآمد دولت است و این بودجه موجب بروز مشکلات تورمی در کشور می شود که با کوچک سازی دولت و اجرای سیاست های انقباظی می توان از این تورم جلوگیری کرد.

تبریز قابلیت تبدیل شدن به پایتخت اقتصادی کشور را دارد

داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های آذربایجان شرقی و تبریز در حوزه های مختلف به ویژه صنعت، گفت: ۹۵ درصد صنایع فعال در استان در اختیار بخش خصوصی بوده و رونق اقتصادی آن در حوزه صنایع از طریق بخش خصوصی امکان پذیر است و این شاخصه خاص تبریز می تواند این شهر را به عنوان پایتخت اقصادی کشور تبدیل کند.

ابراهیمی اصل، افزود: برای پیشبرد این شاخصه نیاز به متدهای علمی و اقتصادی است و باید راه های اقتصادی برای مهار تورم تبیین شود.

وی با تاکید بر اینکه نماینده مجلس باید فعال اقتصادی باشد، اظهار کرد: فردی که فعالیت اقتصادی نداشته باشد نمی تواند در مورد اقتصاد نظر دهد و در خصوص فعالیت اقتصادی حوزه انتخابیه خود تاثیرگذار باشد.

وجود یک بانو در ترکیب ۶ منتخب حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر عادلانه است

فرزند یک خانواده صنعتی هستم و از مشکلات این حوزه اطلاع دارم

داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، با بیان اینکه فرزند یک خانواده صنعتی هستم، گفت: از مشکلات بخش صنعت در این استان اطلاع دارم و به علت نظارت بخش دولتی بر فعالیت بخش خصوصی، این بخش با مشکلات متعددی مانند مالیات و دارایی، سامانه جامع تجارت، استاندارد، بهداشت و تامین اجتماعی مواجه شده است.

ابراهیمی اصل، ادامه داد: دولت به جای کمک و حمایت از بخش خصوصی، به عنوان ترمز در مقابل فعالیت های اقتصادی آن ها عمل می کند.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی قطب اقتصادی کشور است، یادآور شد: زیرساخت های لازم در این استان برای فعالیت صنایع و واحدهای تولیدی ایجاد نشده است و واحدهای صنعتی در زمینه تامین آب، برق و گاز با مشکل مواجه هستند.

ابراهیمی اصل، با اشاره به اینکه صنعتگران جهادگر هستند، افزود: این افراد بجای اینکه پول خود را در سایر زمینه ها سرمایه گذاری کنند یا با با سپرده گذاری در بانک از سود آن بهره مند شوند، با ایجاد مجموعه ای تولیدی برای رونق اقتصادی جامعه و ایجاد اشتغال در جامعه فعالیت می کنند بنابراین نیازمند حمایت هستند و باید امور این بخش تسهیل و موانع برطرف شود.

مردم با بهترین انتخاب می توانند آینده بهتری را برای کشور رقم بزنند

داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: امور کشور بر اساس دموکراسی اداره می شود و مردم در تصمیمات کشور مشارکت می کنند و یکی از زمینه های مشارکت مردم، انتخاب نمایندگان مجلس و رییس جمهور است.

ابراهیمی اصل، ادامه داد: مردم از طریق در تصمیمات کشور مشارکت می کنند یکی در تعیین رییس قوه مجریه و دیگری در انتخاب نمایندگان قوه مقنننه که نقش قانونگذاری و نظارتی بر عهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه در جمهوری اسلامی ایران، مردم در تمام داشته های کشور شریک هستند، اظهار کرد: اگر مشارکت مردم در انتخابات بهتر و گسترده باشد با بهترین انتخاب می توانند آینده بهتری را برای کشور رقم بزنند.

ذخایر معدنی آذربایجان شرقی در حد درآمد نفتی پنج کشور است

داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان اینکه بحران کم آبی و خشکی دریاچه ارومیه از مشکلات اصلی این منطقه است، گفت: افراد مختلفی برای رفع این بحران تلاش می کنند و طرح های مختلفی ارایه کرده اند ولی این تلاش ها تاکنون منتج به نتیجه نشده است و باید در این زمینه راه ها و پیشنهادهای نخبگان لحاظ شود.

ابراهیمی اصل، با اشاره به اینکه این استان از معادن زیادی به عنوان ذخایر آینده برخوردار است، افزود: ارزش ذخایر این معادن در حد درآمد نفتی پنج کشور دنیاست ولی به علت نبود صنایع تبدیلی در بخش معدن، این سرمایه ملی به ارزش افزوده تبدیل نمی شود.

وی با بیان اینکه در این استان استخراج از معادن با سود کم انجام می شود ولی فرآوری محصولات معدنی با سود بالاتر روی نمی دهد، اظهار کرد: به عنوان نمونه مس در این استان استخراج می شود ولی کنسانتره و گردش مالی آن در سایر شهرها انجام می شود در حالی که با سرمایه گذاری خوب و مدیریت مناسب در این زمینه، می توان بهره وری بیشتری از این معادن کرد.

ابراهیمی اصل، با اشاره به اینکه این استان پتانسیل بالایی در گردشگری سلامت دارد، ادامه داد: درآمد سالانه ترکیه از گردشگری سلامت ۶۵ میلیارد دلار است و ما به لحاظ هم مرزی با چند کشور می توانیم از این حوزه بهره وری لازم را ببریم به شرطی که با برنامه ریزی علمی راهکاری برای آن ارایه کرد.

چهار اختراع داخلی و خارجی دارم/ ۶ عنوان کتاب تالیف کرده ام

داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو با کد انتخابیه ۱۲۶ داوطلب نمایندگی دوازدهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی هستم.

ابراهیمی اصل، افزود: دانش آموخته و دکترای رشته نانو فناوری، عضو هیات علمی دانشگاه، کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق و دانشیار پایه ۱۳ دانشگاه هستم و چاپ ۸۴ مقاله بین المللی، تالیف ۶ عنوان کتاب و چهار عنوان اختراع داخلی و خارجی از فعالیت های علمی و آموزشی من است.

وی در خصوص سوابق مدیریتی و اجرایی خود اظهار کرد: مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه، رییس دانشکده علوم پایه، رییس پژوهشگاه نانو، دبیرکنسرسیوم ملی نانو، رییس جشنواره ملی نانو و دبیر چندین همایش ملی و بین المللی از سوابق من در این حوزه است.

داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: عمده فعالیت فرهنگی من شامل عضویت در هیات مدیره مکتب القران جواد الائمه و مدرس دروس معارف قرآنی دانشگاه آزاد از سال ۱۳۷۸ تاکنون است.

ابراهیمی اصل، کسب رتبه اول مسابقات قرآن کشور در بخش دانشجویی و اساتید، کسب مدال نقره اختراعات و ابداعات مالزی، منتخب جشنواره فرهیختگان دانشگاه، عضویت در شبکه زنان دانشمند جهان اسلام، منتخب شرکت های دانش بنیان حوزه فناوری نانو در بخش پژوهش و عضویت در هیات مدیره شرکت دانش بنیان نانوکیمیا و خدمت رسانی به مردم در دوران شیوع ویروس کرنا با تولید محصولات بازدارنده انتشار این ویروس را از افتخارات خود نام برد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان‌شرقی با هدف ایجاد بستر مناسب و برابر برای معرفی عادلانه نامزدهای انتخاباتی، از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان دعوت می‌کند تا برای اعلام برنامه‌های انتخاباتی خود از طریق این رسانه هماهنگی‌های لازم را با دفتر خبرگزاری مرکز تبریز انجام دهند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، به منظور پرهیز از جانبداری و رعایت عدالت برای همه داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، به هر کدام از نامزدهای این ۲ انتخابات، فرصت برابر به مدت ۱۵ دقیقه برای تبیین برنامه‌های ملی در حوزه قانونگذاری (پنج دقیقه)، اعلام برنامه‌های محلی برای حوزه انتخابیه (پنج دقیقه) و معرفی سوابق (پنج دقیقه) زمان در اختیار داوطلبان قرار خواهد داد.
بدینوسیله از نامزدهای انتخاباتی تایید صلاحیت‌شده‌ مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که تمایل به ارائه برنامه های خود در خبرگزاری جمهوری اسلامی را دارند، دعوت می‌شود برای نام نویسی و تعیین وقت مصاحبه تا روز چهارشنبه این هفته با شماره تلفن ۳۳۳۰۸۸۸۸ و ۳۳۳۰۶۶۶۶-۰۴۱ همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۶.۳۰ تماس حاصل فرمایند.
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه یازده اسفند ماه برگزار می شود.

حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر به عنوان بزرگترین حوزه کشور پس از تهران دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

از مجموع جمعیت یک میلیون و ۸۶۳ هزار و ۷۷ نفری شهرستان تبریز حدود ۷۳ درصد معادل یک میلیون و ۳۵۸ هزار ۷۵ نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

۲۷۹ داوطلب نمایندگی در این حوزه انتخابیه تایید صلاحیت شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha