۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۷
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85400762
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آخرین خبرها از ائتلاف‌ها و انصراف‌های انتخاباتی در استان زنجان

زنجان - ایرنا - با نزدیک شدن به موعد انتخابات و در فرصت تعیین شده برای اعلام انصراف نامزدها، در مجموع پنج نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه این استان ‌به نفع گزینه های دیگر کنار کشیدند.

به گزارش ایرنا، مطابق انتظارها با نزدیک شدن به موعد انتخابات ترکیب نامزدها با کنار کشیدن برخی کاندیداها به نفع همدیگر در حوزه های انتخابیه استان دستخوش تغییر شده است.

در این میان بازار انصراف به نفع کاندیداهای خاص در حوزه های انتخابیه استان داغ است.

انصراف رسول کابلی از حوزه انتخابیه زنجان و طارم به نفع نصراله ابراهیمی و مهدی جعفری، ابوالفضل بیات و کریم خانمحمدی به نفع مصطفی طاهری و کناره گیری ابراهیم باقری به نفع نبی اله محمدی از جمله این موارد است.

به گفته دبیر ستاد انتخابات استان زنجان ۲۴ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از آغاز فرآیند انتخابات در حوزه‌های انتخابیه این استان از ادامه رقابت ها منصرف شدند.

بر این اساس ۱۵ نفر در حوزه انتخابیه زنجان، یک نفر در حوزه انتخابیه خدابنده، یک نفر در ابهر و هفت نفر در حوزه انتخابیه ماهنشان انصراف خود را اعلام کردند.

با این انصراف ها در نهایت ۲۳۰ نفر در چهار حوزه انتخابیه استان در گردونه رقابت های انتخاباتی باقی مانده اند.

جریان های سیاسی پس از اعلام نتایح تایید صلاحیت ها در پی بستن لیست های انتخاباتی برآمدند که در اردوگاه اصولگرایان با وجود نام های مشترک در لیست، تفاوت هایی هم نسبت به همدیگر مشاهد می شود.

فهرست انتخاباتی طیف عمده این جریان در حوزه های انتخابیه استان از این قرار است:

لیست نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت اصولگرایان در استان زنجان:

حوزه انتخابیه زنجان و طارم: محمد اسماعیلی و ابوالفضل محمدی

حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود: امیر نظری

حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه: سید جمال طاهری

حوزه انتخابیه خدابنده: سعید رفیعی

لیست نامزدهای مورد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان زنجان

حوزه انتخابیه زنجان و طارم: محمد اسماعیلی، ‌ برای نفر دوم گزینه ای معرفی نشده است

حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود: امیر نظری

حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه: حجت‌الاسلام حسن شجاعی

حوزه انتخابیه خدابنده: سعید رفیعی

لیست نامزدهای مورد حمایت جبهه پایداری انقلاب اسلامی در استان زنجان

حوزه انتخابیه زنجان و طارم: مصطفی طاهری و حجت‌الاسلام علی باقری

حوزه انتخابیه خدابنده: سعید رفیعی

حوزه انتخابیه ابهر، خرم‌دره و سلطانیه: سیدجمال طاهری

حوزه انتخابیه ماه‌نشان و ایجرود: حجت‌الاسلام شیخ مهدی باقری

اصلاح طلبان در استان زنجان در این دوره انتخابات مجلس به صورت رسمی لیستی ارائه نداده اند ولی در برخی حوزه های انتخابیه مثل خدابنده با نامزد برجسته ای مثل سعداله نصیری قیداری در عرصه رقابت حضور دارند.

اعضای شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان نیز در اظهار نظری های مختلفی اعلام کرده اند که با هر نوع تحریم انتخابات مخالفند و با وجود ارائه نکردن لیست رسمی، در پای صندوق رأی حاضر خواهند شد.

در کنار انتشار لیست های انتخاباتی برخی تشکل ها سیاسی و صنفی نیز به صورت موردی بیانیه هایی در حمایت از برخی نامزدهای انتخابات در استان منتشر کرده اند که از جمله آنها می توان به بیانیه جامعه اسلامی کارگران استان در حمایت از احمد بیگدلی در حوزه انتخابیه خدابنده، حمایت حزب موتلفه اسلامی از رضا رحیم پور کاندیدای این حزب در حوزه انتخابیه زنجان و طارم و حمایت شماری از فعالان صنعتی استان از مصطفی طاهری اشاره کرد.

در کارزار انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری در استان زنجان که دو نامزد دارد حزب همت از جواد جعفری و جامعه مدرسین، روحانیت مبارز، شورای وحدت و شورای ائتلاف استان زنجان از محمد اسماعیل نوری زنجانی حمایت کردند.

در کنار اینها برخی کاندیداها نیز برای رای آوری و جلب آرا بیشتر در یک حوزه انتخابیه ائتلاف کرده اند مثلا ۱۵ نفر از نامزدهای طارم در حوزه انتخابیه زنجان و طارم به منظور ایجاد وحدت و همدلی و همچنین یکپارچگی آرا در راستای احترام به درخواست بزرگان و مردم شریف شهرستان طارم، اجماع و برای حضور حداکثری از مردم در پای صندوق های رای دعوت کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha