مجریان ستاد انتخابات اردبیل آموزش دیدند

اردبیل - ایرنا - مسئول کمیته آموزش ستاد انتخابات استان اردبیل از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه فرمانداران، معاونان فرمانداران، بخشداران و کارکنان استانداری و فرمانداری‌ها در راستای آمادگی کامل برای اجرای انتخابات خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری اردبیل، نعمت احمدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت که توسط مقام معظم رهبری اعلام شده است، وزارت کشور برای تحقق کامل آن اصول، برنامه‌ریزی‌های نوینی را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: بخش قابل توجهی از روند انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به‌صورت الکترونیکی انجام خواهد شد و بر همین اساس، دوره‌های آموزش حضوری ویژه فرمانداران و معاونان فرمانداران استان اردبیل در مرکز کشور برگزار شد.

مسئول کمیته آموزش ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: دوره‌های آموزشی بخشداران استان اردبیل هم در استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد و پس از این دوره، آموزش‌های مجازی، تشریحی و آزمونی کارکنان استانداری و فرمانداری‌ها در دستور کار قرار گرفت.

احمدی تشریح کرد: با برگزاری این دوره‌های آموزشی، همه اعضای اجرایی انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل، دارای آمادگی حداکثری برای برگزاری انتخابات پرشور هستند.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب هفت نماینده مجلس شورای اسلامی و دو نماینده مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.

استان اردبیل با پنج حوزه انتخابیه هفت نفر نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که سه نفر آنها از حوزه انتخابیه شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین و چهار نفر دیگر نیز از حوزه انتخابیه شهرستان گرمی و انگوت (یک نماینده) ، حوزه انتخابیه شهرستان مشگین‌شهر (یک نماینده) ، حوزه انتخابیه شهرستان‌های خلخال و کوثر (یک نماینده) و نیز حوزه انتخابیه شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز (یک نماینده) انتخاب خواهند شد.

بنابر اعلام ستاد انتخابات استان اردبیل، یک هزار و ۳۸۰ صندوق شهری و روستایی برای اخذ رای در نقاط مختلف این استان پیش‌بینی شده است و حدود ۳۰ هزار نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی در فرایند برگزاری انتخابات پیش‌رو مشارکت دارند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر (بر اساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵) ، در این دوره از انتخابات بیش از یک میلیون نفر واجد شرایط رای دادن دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha