نامزد انتخابات مجلس: مشارکت مردم را در نظام مدیریتی کشور پیگیری می‌کنم+ فیلم

لارستان- ایرنا- نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم استان فارس مشارکت مردم در امور مدیریتی کشور را لازم دانست و گفت: این موضوع را در قالب ایجاد کارگروه‌های تخصصی پیگیری می‌کنم.

عبدالحمید فاطمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: موضوع‌ها و برنامه‌هایی که در زمینه انتخابات تدوین کردم و روی آن‌ها مطالعه داشتم را با تکیه بر تجربه‌های گذشته در چند سرفصل خلاصه می‌کنم.

فاطمیان عنوان کرد: موضوع انخست و مهمترین مساله، اشتغالزایی و ایجاد شغل برای آحاد جامعه است که همه موارد شئون زندگی به آن وابسته است. یعنی اگر شغل ایجاد شود در نتیجه آن ازدواج و تشکیل زندگی و فرزندآوری نیز محقق می‌شود.

وی ادامه داد: تلاش برای عدالت، وحدت و پیشرفت کل حوزه انتخابیه اعم از اهل سنت و تشیع موضوع بعدی است. در منطقه ما برادران اهل سنت و عزیزان شیعه در کنار هم زندگی می‌کنند. ما باید برنامه‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنیم که بتوانند در کنار هم کار کنند.

این نامزد انتخابات اضافه کرد: موضوع بعدی سلامت مالی و ایجاد سازوکاری برای تامین آن است. هرچه از عمر نظام اسلامی می‌گذرد، نظام سلامت مالی باید بیشتر رشد کند.

فاطمیان اظهار کرد: ارتقای آموزش و نظام آموزشی در کل حوزه انتخابیه برنامه دیگر بنده است.

او همچنین به برنامه های خود در حوزه اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: حضور و بروز سرمایه گذاران بومی در پروژه های اجرایی سطح منطقه بسیار مهم است و باید به سمتی برویم که بتوانیم در پروژه های سطح پنج شهرستان از افرادی که در منطقه حضور دارند برای این موضوع استفاده شود.

او در ادامه گفت: موضوع دیگر در حوزه اقتصادی بندر خشک است. به این معنا که تمام کالاهایی که در بندرهای جنوب کشور ترخیص می شود، در نزدیک ترین شهرستان انبار و سپس از آنجا به سراسر کشور منتقل شود که از لحاظ سوق الجیشی، این حوزه انتخابیه نزدیک ترین حوزه انتخابیه به بندرهای جنوبی از جمله بندرلنگه، خمیر، پل، شهید رجایی و بندرعباس است.

فاطمیان اضافه کرد: باید تمام تلاش بر این باشد که بتوانیم از مجوزی که به شهرستان ها در خصوص بندرخشک داده شده، استفاده کنیم و مجوزها و ساخت و زیرساخت آن را فراهم کنیم و به نظر می رسد بتوان با این موضوع حدود ۱۰۰ سال، از لحاظ اقتصادی این شهرستان ها را پوشش داد.

این نامزد انتخابات مجلس بیان کرد: موضوع بعد که پیگیر آن خواهیم بود، ارتقای کرسی در مجلس شورای اسلامی است. بنده تمام استان ها را رصد کردم و استان فارس نسبت به استاندارد خود کمبود نماینده دارد و ما پیگیر افزایش آن خواهیم بود.

وی اضافه کرد: ارتقای نظام اداری حوزه انتخابیه برنامه دیگر بنده است. ما باید بتوانیم تمام فضای اداری موجود در شهرستان های حوزه انتخابیه را ارتقا دهیم و از دفتر نمایندگی به اداره یا اداره کل تبدیل کنیم. چرا که در ساختار و خدمت رسانی به مردم بسیار موثر است.

او اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که در برنامه های بنده وجود دارد، بحث مسکن و خانه دار کردن تمام اقشار مردم است که بتوانند از یک زندگانی راحت داشته باشند.

فاطمیان گفت: موضوع بعدی بحث دانش بنیان ها و استفاده از نخبگان است که ما باید بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری حوزه انتخابیه را تقویت کنیم.

این نامزد انتخابات مجلس بیان کرد: آخرین موضوع و مهمترین آنها این است که باید مردم را در نظام مدیریتی کشور به نحو کامل وارد کنیم و مردم بتوانند مطالبه گری داشته باشند. این موضوع را از طریق ایجاد کارگروه های تخصصی قشر متخصص پنج شهرستان بر اساس کمیسیون های تخصصی مجلس دنبال می‌کنیم تا بتوانند مطالبات مردم را در قالب آنها پیگیری کنند که از جمله آنها می توان به کارگروه بانوان، اقتصادی و فرهنگی اشاره کرد.

فاطمیان گفت: امیدوارم مردم عزیز، فهیم و نجیب لارستان، گراش، اوز، خنج و جویم و مردم دیگر شهرستان ها در این انتخابات شرکت کنند و فرد اصلح به لحاظ تمام جهات انتخاب کنند تا بتواند به نیت نوکری به مردم خدمت کند و برگ زرینی از حضور مردم شریف در صحنه همانطور که تا الان داشته ایم در این انتخابات نیز داشته باشیم.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان فارس فرصت تبلیغات و ارایه برنامه را برای همه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری فراهم کرده و تا روز چهارشنبه ۹ اسفندماه جاری(بر اساس قانون زمان تبلیغات) فرصت برای حضور همه نامزدها در این رسانه ملی وجود دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

استان فارس ۱۵ حوزه انتخابیه و ۱۸ نماینده مجلس شورای اسلامی دارد.

حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha