نامزد انتخابات مجلس:زیرساخت‌ها باید در خدمت اشتغالزایی و مهاجرت معکوس قرار گیرد+فیلم

لارستان- ایرنا- نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم فارس برنامه های خود را برای نمایندگی مجلس تشریح کرد و گفت: محور برنامه های بنده تقویت زیرساخت ها برای ایجاد اشتغال است تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

علیرضا شاهرخیان چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بنده برای این دوره از نمایندگی مجلس طی تجربیاتی که در سال های مختلف در مسئولیت های مختلف داشتم، برنامه خود را برای حوزه انتخابیه تنظیم کردم که اول مباحث زیرساختی است که شامل راه های مواصلاتی، آب، کشاورزی، گردشگری و مواردی از این دست می شود.

او ادامه داد: راه های دسترسی منطقه ما باید به صورت دریاپایه تعریف شوند. همانطور که رهبری در بیانیه گام دوم نیز روی توسعه دریا محور تاکید کردند. اگر راه های مواصلاتی ما در منطقه به دریا ختم نشود از بن بست خارج نخواهیم شد. راه های جاده ای و راه آهن و امثال آن باید در خدمت این موضوع قرار گیرد که عقب ماندگی منطقه ما جبران شود.

شاهرخیان اضافه کرد: البته تاکنون دو محور بندرعباس - لار - جهرم - شیراز و عسلویه - جم - فیروزآباد - شیراز به وجود آمده اما باید کریدور های دیگر نیز تعریف شود.

این نامزد انتخابات مجلس در ادامه به حوزه آب اشاره کرد و اظهار داشت: برای انتقال آب از خلیج فارس و سد قیر(سلمان فارسی) که دو مقوله برای آب پایدار است، باید پیگیری های لازم در بودجه انجام شود که به نتیجه برسد. تامین اعتبار برای خط دوم انتقال آب از سد سلمان به لارستان از جویم و بنارویه می گذرد و همچنین انتقال آب از خط یک به بخش های جنوبی مانند بیرم و عمادشهر و بخش صحرای باغ انجام شود.

وی عنوان کرد: در حوزه های نیروگاه نیز توسعه انرژی های پاک مانند انرژی های خورشیدی به دلیل آفتابی بودن عمده روزهای سال در منطقه در دستور کار است تا تمهیداتی انجام شود که اشتغالزایی داشته باشد.

شاهرخیان درباره حوزه بهداشت و درمان گفت: با توجه به مکان های خیرساز شامل بیمارستان ها و درمانگاه و موارد دیگر که به همت خیرین ساخته شده، باید از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و پزشکانی که در این قطب گردشگری هستند، استفاده کنیم که توسعه گردشگری سلامت را نیز در منطقه خودمان داشته باشیم.

او در ادامه برنامه های خود را در مباحث اقتصادی و اشتغال نیز تشریح کرد و گفت: باید شهرک های صنعتی را به گونه ای مکان یابی کنیم که با یکدیگر هم افزایی داشته باشند. بنده یک مکان را در مرکز منطقه در سه راهی ارد - محلچه در نظر گرفتم که می توان گفت یک نقطه طلایی است.

وی ادامه داد: اگر از آن نقطه یک دایره فرضی به شعاع حدود ۴۰ کیلومتر رسم شود تمام پنج هنرستان در آن قرار می گیرند و با هم افزایی توسعه صنعتی ایجاد شده و موضوع اشتغال نیز حل می شود.

این نامزد انتخابات مجلس بیان کرد: نگرش بنده این است که ابتدا باید مهاجرت را کم کنیم و پس از آن مهاجرت معکوس داشته باشیم. چرا که جوانان در شهرستان ما مترادف با مهاجران شده و باید با اشتغال آفرینی روند آن را معکوس کنیم.

شاهرخیان به ضرورت مشارکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: همه را به شرکت پرشور در انتخابات برای داشتن ایرانی سربلند و منطقه ای آباد دعوت می کنم تا با انتخاب فرد اصلح و دارای برنامه و سوابق اجرایی به توسعه منطقه کمک کنیم.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان فارس فرصت تبلیغات و ارایه برنامه را برای همه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری فراهم کرده و تا روز چهارشنبه ۹ اسفندماه جاری(بر اساس قانون زمان تبلیغات) فرصت برای حضور همه نامزدها در این رسانه ملی وجود دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

استان فارس ۱۵ حوزه انتخابیه و ۱۸ نماینده مجلس شورای اسلامی دارد.

حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha