اختلاف دولت و پزشکان کره‌جنوبی وارد فاز جدیدی شد/ تهدید اساتید پزشکی به استعفا

تهران – ایرنا - انجمن دانشکده‌های پزشکی کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد در صورت آسیب دیدن پزشکان کارآموز و دانشجویان پزشکی که در اعتراض به تصمیم دولت برای افزایش قابل توجه ظرفیت پذیرش دانشکده‌های پزشکی اعتصاب کرده‌اند، اساتید رشته پزشکی در سراسر این کشور در اقدامی جمعی استعفا خواهند کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «انجمن اساتید رشته پزشکی کره جنوبی» اعلام کرد که روز گذشته این تصمیم را درحالی گرفته است که دولت این کشور در حال انجام اقداماتی برای تعلیق پروانه پزشکی هزاران پزشک کارآموز معترض است.

۳۳ دانشکده از ۴۰ دانشکده پزشکی کره جنوبی عضو این انجمن هستند.

بیش از ۹۰ درصد از ۱۳ هزار پزشک اینترن و رزیدنت کره جنوبی در اعتراض به طرح دولت این کشور برای افزایش 2 هزار نفری ظرفیت پذیرش دانشکده‌های پزشکی از سال آینده میلادی محل کار خود را ترک کرده‌اند.

این انجمن در بیانیه‌ای گفته است: اگر هرگونه آسیبی به پزشکان کارآموز و دانشجویان وارد شود، به شدت دولت را در قبال وضعیت فعلی مسوول می‌دانیم و برای حل این مشکل اقدامات جمعی انجام می‌ دهیم.

این انجمن هشدار داد که بیشتر اساتید رشته پزشکی ممکن است در اعتراض به این مساله استعفا دهند و این موضوع احتمالا منجر به فروپاشی خدمات مراقبت‌های بهداشتی و آموزش پزشکی می‌شود.

این انجمن گفت برای حل مساله فعلی، دولت کره جنوبی باید به گفت‌وگوی بدون قید و شرط با بخش پزشکی بنشیند.

این انجمن افزود: اگر پزشکان کارآموز و دانشجویان پزشکی آسیب جدی ببینند و آموزش پزشکی با فروپاشی مواجه شود، دیگر به عنوان اساتید رشته پزشکی هیچ احساس وظیفه و مسوولیتی نخواهیم داشت.

این بیانیه در حالی منتشر شد که تنش‌ها میان دولت کره جنوبی و اساتید رشته پزشکی افزایش یافته است و این دولت با وجود اعتراض شدید پزشکان کارآموز و دانشجویان پزشکی، مصمم است که طرح افزایش ظرفیت پذیرش را پیش ببرد.

یون سوک یئول رئیس جمهوری کره جنوبی امروز سه شنبه در میانه اعتصاب طولانی مدت پزشکان کارآموز در سراسر این کشور، خواستار اجرای سریع اصلاحات پزشکی دولت، از جمله افزایش تعداد دانشجویان دانشکده‌های پزشکی شد.

به گفته کیم سو کیونگ سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی، یون سوک یول در جلسه‌ای با دبیران ارشد این سخنان را مطرح کرد.

به گفته این سخنگو، یون سوک یول همچنین بر اهمیت «اقدام اورژانسی همه جانبه» برای بیمارانی که در وضعیت بحرانی هستند، تاکید کرد.

در عین حال، یک مقام ریاست جمهوری دیگر کره جنوبی نسبت به واکنش شدید به اساتید دانشکده‌های پزشکی که به دنبال استعفا هستند، هشدار داد.

روز گذشته، اساتید دانشکده‌ پزشکی دانشگاه ملی سئول تصمیم گرفتند در صورتی که دولت کره جنوبی «پیشرفت معقولی» در پی اعتصابات طولانی مدت نشان ندهد، هفته آینده به شکل دست جمعی استعفا دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha