قاب اردبیل در حماسه انتخاب/ حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای

اردبیل- ایرنا- رای‌گیری انتخابات همزمان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که از ساعت هشت صبح امروز جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سطح استان اردبیل آغاز شده است، از نخستین ساعات با حضور پرشور مردم استان اردبیل در پای صندوق‌های رای ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم استان اردبیل همزمان با سراسر کشور برای انتخاب هفت نماینده خود در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پای صندوق‌های رای رفتند.

بنا به اعلام ستاد انتخابات استان اردبیل، یک هزار و ۳۸۰ صندوق شهری و روستایی برای اخذ رای در نقاط مختلف این استان پیش‌بینی شده است و حدود ۳۰ هزار نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی در فرایند برگزاری انتخابات پیش‌رو مشارکت دارند.

ستاد انتخابات استان اردبیل همچنین اعلام کرده که برای انتخاب هفت نماینده استان مجلس شورای اسلامی، ۱۶۸ نفر داوطلب و برای برگزیدن ۲ نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری، سه داوطلب در حال رقابت هستند.

برای برگزاری این دو انتخابات همزمان، یک هزار و ۳۸۰ صندوق شهری و روستایی برای اخذ رای در نقاط مختلف استان اردبیل پیش‌بینی شده است و حدود ۳۰ هزار نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی در فرایند برگزاری انتخابات پیش‌رو مشارکت دارند.

۱۲:۵۵/ قدردانی مسئولان قضایی استان اردبیل از مشارکت مردمی در انتخابات ۱۴۰۲

رئیس‌کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب اردبیل در پیام‌هایی جداگانه از حضور پرشور و مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و خلق حماسه یازدهم اسفندماه قدردانی کردند.

۱۱:۱۷/ محمد خوش‌سیما به عنوان نماینده مردم گرمی و انگوت انتخاب شد

محمد خوش سیما با کسب ۲۰ هزار و ۱۹ رای از حوزه انتخابیه شهرستان گرمی و انگوت به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور، محمد خوش سیما از حوزه انتخابیه گرمی و انگوت موفق شد با جلب آرای شهروندان گرمی و انگوت برای یک دوره چهار ساله نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی شود.


۹:۵۱/ روز شنبه استان اردبیل در میزان مشارکت انتخابات رتبه هشتم کشور را کسب کرد

 استاندار اردبیل گفت: مردم این استان به لحاظ میزان مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری رتبه هشتم کشوری را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدحامد عاملی روز شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با قدردانی از حضور پرشور مردم استان اردبیل در پای صندوق‌های رای اظهار کرد: مردم استان روز گذشته در عرصه تعیین سرنوشت خود حضور یافتند و در بین استان‌های کشور رتبه هشتم را به لحاظ میزان مشارکت در انتخابات به خود اختصاص دادند که اتفاق بسیار مهمی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: مردم بر اساس رای و نظر خود نامزدهای مورد نظر خود را انتخاب کردند اما از این به بعد مسئولیت سنگینی بر دوش ما قرار گرفته است و باید برای حل مشکلات مردم و توسعه استان تلاش کنیم ، ضمن اینکه مردم هم برای تامین خواسته‌ها و مشکلات خود از مسئولان مطالبه‌گری کنند.

23:54 فیلم | حضور شبانگاهی اهالی دارالارشاد در شعبه‌های رای‌گیری اردبیل

اردبیل- ایرنا- اهالی دار الارشاد با وجود گذشت پاسی از شب و پایان فرایند انتخابات در نقاط روستایی پس از حدود ۱۵ ساعت از آغاز مهلت قانونی اخذ رای‌، همچنان در حال استمرار حماسه حضور در پای شعبه‌های رای‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در نقاط مختلف اردبیل هستند.
 

۲۰:۳۳/ میزان مشارکت در استان اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است


رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: میزان مشارکت در استان اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است و در ساعات پایانی مهلت قانونی، حضور در شعبه‌های اخذ رای به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا قاسمیان شامگاه جمعه در ستاد انتخابات استان در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: برابر ارزیابی‌ها شهرستان‌های اصلاندوز و انگوت بیشترین میزان مشارکت را در انتخابات دارند و از بعد از ظهر نیز میزان مشارکت در شهرستان های بیله سوار ، گرمی و پارس آباد اوج یافته است.

وی اضافه کرد: شور و شوق مردم به خصوص در شعبه های شهری رو به افزایش است و برابر اطلاعیه ستاد انتخابات کشور ، رای گیری تا ساعت ۲۲ تمدید شده است.

۱۹:۴۳ شکایت‌های انتخاباتی خارج از نوبت رسیدگی می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل اعلام کرد: گزارش‌ها و شکایت‌های دریافتی از جرائم‌ مرتبط که در کنار تعقیب کیفری می‌تواند نتیجه و صلاحیت نهایی را تحت تاثیر قرار دهد، به صورت خارج از نوبت و در شعبه‌های ویژه جرایم انتخاباتی رسیدگی خواهد شد.

جلال آفاقی اظهار کرد: در صورت بروز و یا عدم کشف هرگونه تخلف احتمالی در جریان رای‌گیری، اقدام‌های قضایی مرتبط با انتخابات پس از فرایند رای‌گیری نیز ادامه خواهد یافت.

وی هرگونه خرید و فروش مستقیم یا غیرمستقیم رای یا فعالیت و تبلیغات انتخاباتی مستقیم و غیرمستقیم از طریق توزیع اقلام و لوازمی را که برای دریافت‌ کننده جنبه انتفاعی داشته باشد و نیز اعطای کمک‌های نقدی و غیرنقدی به اشخاص حقیقی و حقوقی، اماکن عمومی و مذهبی، هیئت‌ها و امور خیریه، اعطای وام، پاداش و یا امتیازهایی از زمان نام‌نویسی را از جمله جرایم مهم موثر در انتخابات عنوان کرد و افزود: در صورت احراز چنین مواردی با قاطعیت برخورد خواهد شد.

۱۹:۱۶ افزایش صف‌های اخذ رای در ساعات پایانی انتخابات در استان اردبیل

مشاهدات میدانی خبرنگاران ایرنا حاکی از شلوغ‌تر شدن صف‌های رای دهندگان در پای صندوق‌ها در ساعات آخر زمان قانونی و به خصوص پس از تمدید زمان اخذ رای است.

با وجود تاکید دست اندرکاران انتخابات استان مبنی بر حضور مردم در ساعات اولیه رای‌گیری، طبق روال دوره های قبل باز هم تعداد زیادی از شهروندان زمان رای دادن را به ساعات پایانی موکول کردند به طوری که صف‌های طولانی در مقابل برخی شعب اخذ رای تشکیل شده است.

تشکیل صف رای دهندگان در برخی شعب استان اردبیل با وجود برودت هوا، پس از تمدید زمان رای گیری تا ساعت ۲۰ امشب بیشتر شده و مردم در فضایی آرام در حال رای دادن هستند.

۱۵:۱۸ نتیجه انتخابات هرچه باشد، همه در برابر آن تسلیم باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه نتیجه انتخابات هر چه باشد، همه باید در برابر آن تسلیم و در برابر قانون باشند، گفت: نتیجه انتخابات هرچه باشد برای ما محترم است چون رای مردم برای ما محترم است و ما حق نداریم تشخیص مردم را تخطئه کنیم.

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل ضمن تاکید بر ضرورت احترام کاندیداها به نتیجه قانونی انتخابات اظهار کرد: سیستم انتخاباتی ایران به نحوی است که امکان تخلف و جا به جایی رای نیست.

وی افزود: هر کس انتخاب شود، ما با خصوصیات فرد کار نداریم و روز شنبه همه باید در برابر مردم خاضع باشند و هر کس احیاناً اعتراضی دارد، باید از طریق قانونی اقدام کند.

آیت الله عاملی اظهار کرد: امکان مهندسی، تقلب و تخلف در انتخابات ایران اصلاً وجود ندارد و سیستم انتخاباتی ایران اسلامی به نحوی است که آنچه از صندوق‌های رای بیرون می‌آید رای خود مردم است و همه باید نتیجه نهایی را از مراجع رسمی بشنوند و در برابر آن خاضع باشند.

۱۲:۵۲ امام جمعه اردبیل: حضور پرشور مردم در انتخابات مظهر انسجام ملی است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ملت ایران همواره در انتخابات مشارکت گسترده ای داشته و حضور آنها مظهر وحدت، یکدلی و  انسجام ملی در کشور است.

آیت الله سیدحسن عاملی هنگام رای دادن در محل مصلی اردبیل افزود: انتخابات سنگر و میدان جنگ است و دین ما اجازه ترک میدان جنگ را نمی‌دهد چرا که یکی از گناهان کبیره همین مسئله است.

۱۲:۱۶  ۸۵ هزار نفر در استان اردبیل رای دادند

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل با بیان اینکه تا این لحظه ۸۵ هزار نفر از مردم استان رای داده اند، به شهروندان توصیه کرد در همان ساعات اولیه رای خود را در صندوق بیندازند و به ساعات پایانی موکول نکنند.

رضا قاسمیان روز جمعه در کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان اردبیل اظهار کرد: این جشن سیاسی پر شور را به ملت بزرگ استان اردبیل تبریک عرض می کنم، شرایط نشان می‌دهد که مردم از آبروی استان حمایت خواهند کرد.

۱۲:۱۰ استاندار اردبیل: برنده انتخابات مردم هستند

استاندار اردبیل ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات گفت: امروز برنده انتخابات مردم ما هستند که با حضور در پای صندوق‌های رای، مسیر آینده کشور و استان را مشخص می‌کنند.

سیدحامد عاملی روز جمعه با حضور در شعبه اخذ رای مستقر در مسجد جامع نیار اظهار کرد: این حماسه حضور پرشور مردم نشان می‌دهد که آنها به تعیین سرنوشت خود اعتقاد و باور دارند و انشاءالله با همراهی آنها مسیر عزت کشور را طی خواهیم کرد و امیدوارم شرمنده خون شهدا نباشیم که تمام وجود و زندگی خود را برای عزت کشور گذاشتند.

۹:۱۴ مردم با حضور پرشور در انتخابات زمینه تشکیل مجلس قوی را فراهم می‌کنند

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: مردم اردبیل همانند سراسر کشور با حضور پرشور در انتخابات زمینه تشکیل یک مجلس قوی و مقتدر را فراهم می‌کنند.

سردار غلامحسین محمدی اصل روز جمعه هنگام حضور در پای صندوق رای اظهار کرد: همان طور که مردم عزیز ما در آغاز اعیاد شعبانیه با حضور پرشور خود در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرده و دشمن را ناامید کردند، امروز هم در انتخابات حضور پرشوری خواهند داشت.

۸:۰۵ آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان اردبیل

 رای‌گیری انتخابات همزمان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح امروز جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سطح استان اردبیل آغاز شد.

مردم استان اردبیل امروز برای انتخاب هفت نماینده خود در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده خود در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پای صندوق های رای رفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha