۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۰۱
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85402815
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پخش قسم نامه های انتخاباتی نامزدها در شب مانده به رای گیری

خرم آباد - ایرنا - شمارش معکوس برای آغاز بزرگترین رویداد سیاسی سال ۱۴۰۲ آغاز شده و بسیاری از نامزدهای انتخاباتی آخرین تلاش های خود را برای کسب آرای بیشتر با پخش قسم نامه های انتخاباتی آغاز کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان لرستان طی ادوار مختلف همیشه با هیجانات، تعصبات و حواشی بسیار پیچیده و خاصی همراه است و امسال نیز در دوازدهمین دوره شاهد وقوع جریانات خاص و پر شور و حالی در شهرهای مختلف لرستان هستیم.

نامزدهایی که در جریان تبلیغات ستادهایشان از شلوغی بیشتری برخوردار بوده و براساس برآوردها و حدس و گمان های حامیان، خود را برتر از سایر رقبای حاضر در میدان می یابند، سعی دارند با شگردهای مختلف آخرین حربه ها و تقلاهای خود را برای کسب آرای بیشتر بکار گیرند.

با ممنوعیت تبلیغات محیطی، بسیاری از نامزدها و حامیان دوآتشه آنها صحنه تبلیغات را به فضای مجازی کشانده و در اکثر گروه ها در حال تلاش برای کسب آرای بیشتر هستند، هرچند در این ایام نیز شاهد انواع تخریب ها و بداخلاقی ها در این فضا بودیم، اما کماکان فضای مجازی فرصتی محبوب برای نامزدها و حامیان آنهاست.

برخی حامیان نامزدها که رقیب را دارای سبد آرای مناسب تر دیده اند با پخش خبرهایی کذب در فضای مجازی مبنی بر انصراف نامزد مربوطه به نفع نامزد محبوب خود سعی دارند آرای رقیب ریزش کند تا بلکه نامزد محبوب خود را پیروز نهایی این میدان کنند.

چند سالی است در آخرین شب برگزاری فرآیند رای گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی شهرستان ها از جمله سلسله، شاهد چاپ قسم نامه هایی از سوی برخی نامزدها و پخش آنها توسط حامیان در منازل مناطق مختلف شهرها و روستاها هستیم.

در این قسم نامه ها نامزد مربوطه ضمن چاپ عکسی از خود و دعوت مردم به حضور در پای صندوق های رای، قسم یاد می کند در صورتی که مردم به او اعتماد کنند، نهایت تلاش خود را برای شهرستان و استانی آباد به کار گیرد و در این قسم نامه خود را لایق و دارای رزومه ای قوی و توانمند برای رفع مشکلات اعلام می کند.

حتی برخی نامزدها در قسم نامه مربوطه از مردم می خواهند که آنرا نزد خود نگاه دارند تا چنانچه به مجلس راه یافت و نتوانست گره هی از مشکلات را باز کند، قسم نامه را نزد وی برده و از او مطالبه گری کنند.

گرچه متن این قسم نامه ها بسیار احساسات برانگیز است، اما مردم بصیر و هوشمند نیک می دانند که اینها حربه هایی نخ نما برای جلب احساسات و عواطف آنهاست.

آخرین تقلاهای تبلیغی نامحسوس نامزدها امشب نیز با حضور در منازل حامیان و سخنرانی های آتشین و پخش قسم نامه و تبلیغ در فضای مجازی در جریان است و نامزدها آخرین فرصت های خود را برای کسب آرای بیشتر به کار می گیرند.

با شروع فرآیند رای گیری در ساعت هشت صبح فردا، شاهد تحرکات حامیان در درب شعبه های اخذ رای خواهیم بود و دل در دل آنها نیست که مشخص گردد پیروز این میدان سیاسی بزرگ در نهایت چه کسی خواهد بود؟

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود که لرستان با هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در بهارستان و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد و در حال حاضر ۲۷۵ کاندیدا در این رقابت حضور دارند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha