با قلب‌های پیوسته به پای انقلاب نشسته

بجنورد-ایرنا- شماری از جانبازان هشت سال دفاع مقدس امروز با حضور دسته جمعی در مسجد انقلاب بجنورد رای خود را در صندوق‌ها انداختند و بار دیگر با آرمان های انقلاب تجدید بیعت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حضور دسته جمعی جانبازان هشت سال دفاع مقدس در مسجد انقلاب بجنورد، جلوه ای ویژه و حماسی از حضور انتخاباتی را خلق کرد، حضوری که مسوولیت نمایندگان در خانه ملت را سنگین تر کرد.

جانبازان اسوه صبر و مقاومت هستند، آنان که هر کدام عضوی از بدن را در راه دفاع از آرمان های انقلاب در پشت خاکریزها جا گذاشتند و اکنون دل در گرو ایران اسلامی دارند.

پای خود را در جبهه گذاشته اند و اکنون با تکیه بر عصاهای خود آمده اند تا بار دیگر اعلام کنند که پای آرمان های نظام اسلامی ایستاده اند و از عقیده خود بازنمی گردند.

این غیور مردان جبهه حق، همواره تکیه گاهی برای قوت بخشیدن به نظام اسلامی بوده اند و امروز با حضور در انتخابات، بار دیگر پرچم ولایت مداری و آزادی خواهی را به اهتزاز درآوردند.

با قلب‌های پیوسته به پای انقلاب نشسته

حضورشان در پای صندوق های رای که در ساعات نخست انتخابات است، بار دیگر نکته سنجی و بصیرت آنان را به نمایش گذاشته است.

خراسان شمالی حدود سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده این خطه در دوران دفاع مقدس در عملیات های مختلف حضور داشته اند.

این استان ۱۰ هزار و ۲۷۷ ایثارگر، ۳۹۷ آزاده و هفت هزار و ۲۳۲ جانباز دارد.خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی، ۸۵ نامزد مجلس شورای اسلامی از خراسان شمالی با پایان یافتن مهلت انصراف در مرحله نهایی انتخابات باقی ماندند و برای کسب چهار کرسی با هم رقابت می کنند.

براساس این فهرست بجنورد، مانه، سملقان، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان با ۵۵ نفر، شیروان با ۱۸ نفر و اسفراین و بام و صفی آباد با ۱۲ نفر به ترتیب بیشترین نامزد انتخاباتی را دارند.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

با قلب‌های پیوسته به پای انقلاب نشسته

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است که صلاحیت ۲ نامزد برای ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خراسان شمالی از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha