۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85403259
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هشت پرونده تخلف انتخاباتی در خراسان شمالی تشکیل شد

بجنورد-ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: هشت فقره پرونده تخلف انتخاباتی از ابتدای فعالیت ستادهای نامزدهای انتخابات در این استان تشکیل و در حال رسیدگی است.

حجت الاسلام رضا براتی زاده روز جمعه پس از انداختن رای خود در صندوق رای مسجد انقلاب بجنورد به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پرونده های مربوط به تخلفات انتخابات بدون اغماض مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات افزود: آرای مردم در صندوق های رای، پشتوانه بزرگ برای انقلاب اسلامی است که ایران قوی را در جهان به نمایش می‌گذارد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هر ایرانی، ایران را قوی و مستحکم دوست دارد و البته حضور در صحنه، تولید قدرت می کند در این باره یک ابزار و بستر برای تولید قدرت، حضور مردم در پای صندوق رای و مشارکت در انتخابات است.

وی با بیان اینکه مردم ما به اهمیت انتخابات واقف و حساس هستند افزود: اگر انتخاب مردم آگاهانه بوده و فرد توانمند و اصلح انتخاب شود، مجلس ما قوی خواهد بود.

حجت الاسلام رضا براتی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت حضور اول وقت در انتخابات گفت: انتظار می رود مردم در ساعات اولیه در پای صندوق های رای حضور یابند و آن را به ساعات پایانی موکول نکنند.

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی، ۸۵ نامزد مجلس شورای اسلامی از خراسان شمالی با پایان یافتن مهلت انصراف در مرحله نهایی انتخابات باقی ماندند و برای کسب چهار کرسی با هم رقابت می کنند.

براساس این فهرست بجنورد، مانه، سملقان، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان با ۵۵ نفر، شیروان با ۱۸ نفر و اسفراین و بام و صفی آباد با ۱۲ نفر به ترتیب بیشترین نامزد انتخاباتی را دارند.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است که صلاحیت ۲ نامزد برای ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خراسان شمالی از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha