۳۰ دفتر ثبت احوال خراسان شمالی آماده رفع مشکلات رای دهندگان است

بجنورد-ایرنا- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: ۱۴ دفتر پیشخوان و ۱۶ اداره امروز (جمعه) برای حل مشکلات احتمالی رای دهندگان آماده خدمات‌رسانی هستند.

علی زاهدی نیا به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ستاد و ادارات شهرستانی ثبت احوال استان روز گذشته و امروز همزمان با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برای حل مشکل مربوط به مدارک رای دهندگان تا پایان ساعت اخذ رای گیری فعال هستند.

وی افزود: یکی از رسالت ها و رویکردهای ثبت احوال این است تا با رفع مشکلات احتمالی، هیچ فردی از مشارکت در انتخابات و رای دادن بازنماند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان؛ مغایرت ها و تضادهای مربوط به مدارک هویتی را برطرف می کنند.

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی، ۸۵ نامزد مجلس شورای اسلامی از خراسان شمالی با پایان یافتن مهلت انصراف در مرحله نهایی انتخابات باقی ماندند و برای کسب چهار کرسی با هم رقابت می کنند.

براساس این فهرست بجنورد، مانه، سملقان، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان با ۵۵ نفر، شیروان با ۱۸ نفر و اسفراین و بام و صفی آباد با ۱۲ نفر به ترتیب بیشترین نامزد انتخاباتی را دارند.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است که صلاحیت ۲ نامزد برای ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خراسان شمالی از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha