امام جمعه شهرکرد: ملت ایران با حضور در انتخابات دشمن را مایوس کرد

شهرکرد - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: امروز ملت ایران با حضور در پای صندوق‌های رای توطئه‌های بدخواهان نظام را نقش برآب و آنان را مایوس کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد افزود: ملت ایران با حضور در پای صندوق‌های رای پایه‌های نظام را مستحکم و امیدی در دل مستضعفان عالم به خصوص مردم مظلوم غزه ایجاد می‌کند.

وی آزمون بزرگ انتخابات را از مصادیق مهم تقوای سیاسی عنوان کرد و اظهار داشت: هر کسی که بدون هیچ عذر و بهانه‌ای به طور عمد صحنه انتخابات را ترک کند و پای صندوق رای حاضر نشود نمی‌تواند دَم از تقوا بزند.

امام جمعه شهرکرد با تاکید براینکه صحنه انتخابات برای آحاد جامعه سرنوشت ساز است گفت: حضور و مشارکت پرشور در عرصه انتخابات پایه‌های اسلام و نظام اسلامی را تقویت می‌کند.

نکونام با اشاره به حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای اظهار داشت: امروز ملت ایران جهاد عظیم را به جا آورد.

وی اضافه کرد: رای دادن برای ما یک عبادت و تکلیف شرعی است و باید هر چه می‌توان در این عرصه حضوری جدی داشته باشیم چرا که آثار و برکات فراوانی برای مردم کشور خواهد داشت.

امام جمعه شهرکرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه گفت: حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم و ستمدیده غزه از سوی ملت ایران همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به دهه بهداشت و نکوداشت مساجد گفت: مساجد پایگاه رشد، ارتقا، اعتلای فکری، اعتقادی، امنیتی، ایمانی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه هستند.

نکونام ادامه داد: بُعد تربیتی؛ مهمترین کارکرد مسجد است که باید مورد توجه باشد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ۱۴ اسفند سالروز تشکیل کمیته امداد به فرمان امام راحل گفت: این نهاد حمایتی افزون بر جمعیت زیر پوشش باید به افرادی که نیازمند هستند اما شرایط زیر پوشش قرار گرفتن را ندارند نیز خدمات ارائه کند.

وی برضرورت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ انفاق در جامعه تاکید کرد.

نکونام با اشاره به آغاز هفته منابع طبیعی و درختکاری و اهمیت مساله کاشت درخت در جامعه افزود: فرصت کاشت نهال را نباید از دست داد زیرا کاشت یک درخت می‌تواند به حفظ محیط زیست و سعادت دنیا و آخرت کمک کند.

وی با اشاره روز ترویج قرض‌الحسنه افزود: باید فرهنگ قرض الحسنه در جامعه به خوبی نهادینه شود و مشکلات و معضلات مردم با صندق‌های قرض الحسنه مرتفع شود.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و چیزی به تمام شدن ماه مبارک شعبان نمانده است در این ماه به دعا خواندن به ویژه مناجات شعبانه سفارش شده است زیرا این دعا حرف دل با خداوند است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha