امام جمعه شهرکرد: شرکت در انتخابات پایه‌های نظام را مستحکم می‌کند

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد شرکت در انتخابات را یک عبادت دانست و گفت: حضور پرشور در پای صندوق‌های رای پایه‌های نظام را استحکام می‌بخشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز جمعه ۱۱ اسفندماه پس از آنکه در آغازین لحظات برگزاری فرایند انتخابات با حضور در دبیرستان کار و دانش شهید حقیقی شهرکرد، رای خود را به صندوق انداخت، در جمع خبرنگاران افزود: رای دادن برای ما یک عبادت و تکلیف شرعی است و باید هر چه می‌توان در این عرصه حضوری جدی داشته باشیم چراکه آثار و برکات فراوانی برای مردم کشور خواهد داشت.

وی ادامه داد: آیت‌الله مرحوم صافی این مرجع والا مقام در سن ۱۰۳ سالگی علاوه‌بر اینکه با آداب خاصی رای خود را به صندوق می‌اندازد پس از آن دست خود را می‌بوسد چراکه می‌خواهد نشان دهد که رای دادن در نظام جمهوری اسلامی امری مقدس و والاست.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به ویژگی‌های نماینده اصلح اشاره کرد و اظهار داشت: ما نیاز به نمایندگان سالم داریم که دغدغه کشور و مردم را داشته باشند و به تکلیف و وظیفه خود به خوبی عمل کنند.

نکونام افزود: زمانی که نماینده و منتخب مردم رسالت و وظایف خود را به خوبی بداند دیگر نیاز به نیاز به مطالبه‌گری ما نیست و خودشان می‌دانند باید چه کنند.

وی یادآورد شد: در مجلس یازدهم برخی موانع از میان برداشته شد و راه‌ها و گره‌هایی باز شد این نشان از اثرگذاری مجلس شورای اسلامی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مطالبه ما اینست که آنچه منفعت مردم باشد رخ دهد و نمایندگان نگاه به بیرون نداشته باشند و باعث عزت و افتخار کشور شوند.

به گزارش ایرنا، تعداد واجدین شرایط رای برای انتخابات ۱۱ اسفند در چهارمحال و بختیاری ۷۱۴ هزار و ۸۲۹ نفر است که از این تعداد ۳۶۲ هزار و ۶۲۱ نفر مرد و ۳۵۲ هزار و ۲۰۸ نفر زن هستند.

۷۹۱ شعبه اخذ رای در چهارمحال و بختیاری جانمایی و تعبیه شده که از این تعداد ۵۸۱ شعبه ثابت و ۲۱۰ شعبه سیار و ۳۷۱ شعبه شهری و ۴۲۰ شعبه روستایی صندوق اخذ رای پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha