۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۳۰
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85404624
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادارات خراسان جنوبی روز شنبه تعطیل است/ مدارس غیر حضوری شد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خرسان جنوبی گفت: تمامی ادارات، دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی و بانک‌های استان روز شنبه تعطیل است و مراکز آموزشی به صورت غیر حضوری فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا عباس زاده شامگاه جمعه در نشست خبری افزود: با توجه به پایداری هوای سرد و افزایش بی سابقه مصرف گاز در بخش خانگی اُفت فشار محتمل است لذا براساس تصمیم ستاد مدیریت بحران و ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی، ادارات فردا تعطیل است و آموزش در مدارس، مهدکودک‌ها، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌های استان به صورت غیرحضوری خواهد بود.  

وی گفت: این تصمیم در راستای مدیریت مصرف انرژی و تضمین پایداری و تامین گاز و نیز جلوگیری از افت فشار و قطعی گاز در بخش خانگی اتخاذ شده که امید است با صرفه جویی مردم در مصرف انرژی وارد فاز افت فشار جدی تر و قطع گاز در استان نشویم.

معاون استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: وضعیت افت فشار در استان بسیار شدید است و مردم باید صرفه جویی جدی داشته باشند؛ احتمالا برای روزهای شنبه و یکشنبه پویش هر خانه یک اتاق گرم را راه اندازی کنیم.

وی گفت: براساس گزارش هواشناسی از دوشنبه ورود سامانه جدید بارشی به استان را داریم که منجر به کاهش دما خواهد شد.

عباس زاده با بیان اینکه چهار میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب مصرف روزانه گاز در استان است ادامه داد: با وجود اینکه بخش عمده اداری سوخت دوم استفاده می‌کنند و صنایع بزرگ از زیر بار خارج شده اند اما افت فشار را به طور جدی شاهد هستیم.

وی گفت: هرچه میزان صرفه جویی افزایش یابد، بیشتر می توان از افت فشار جلوگیری کرد چون اگر شاهد قطع گاز باشیم برای وصل مجدد دچار مشکلات جدی خواهیم شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: اگر روز یکشنبه دچار افت شدید گاز شویم پیش بینی می کنیم که شرایط بحران سال گذشته تکرار شود.

وی گفت: اگر خط انتقال گاز از سمت دشتک زابل که در حال احداث است وصل شود ورودی گاز به استان ۲ برابر خواهد شد و این پروژه پیشرفت ۸۰ درصدی دارد لذا امیدواریم تا دهه فجر سال آینده به بهره برداری برسد.

عباس زاده تصریح کرد: لازم است دانشگاه های استان کلاس ها را برای ماه مبارک رمضان غیرحضوری اعلام کنند که نیازمند تصمیم هیات رئیسه دانشگاه هاست.

برف و باران از اوایل هفته جاری در خراسان جنوبی شروع به باریدن گرفت و دمای هوا نیز کاهش محسوس داشت به طوری که مدارس و دانشگاه‌های استان چند روز متوالی غیرحضوری شد.

سامانه بارشی جدید از روز چهارشنبه در خراسان جنوبی فعال شد که بیشتر بارش‌ها به صورت برف بود و هواشناسی نسبت به کاهش شدید دما در این استان هشدار نارنجی صادر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha