۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۰۶
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85402137
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اُفت فشار گاز در خراسان جنوبی تحت مدیریت است

۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۰۶
کد خبر: 85402137
اُفت فشار گاز در خراسان جنوبی تحت مدیریت است

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: روند اُفت فشار گاز با صرفه جویی در مصرف کاهش یافته و تحت مدیریت است که باید تداوم داشته باشد.

رحمان محمودی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت فشار گاز در استان کاهشی بوده اما با صرفه جویی که مردم انجام داده اند علیرغم اینکه هوا سردتر شده نسبت به ۲۴ ساعت قبل حدود ۲۰۰ هزار متر مکعب مصرف گاز کاهش یافته است.

وی گفت: این صرفه جویی موجب کند شدن روند افت فشار گاز شد و امیدواریم با تداوم آن بتوانیم شبکه را پایدار نگهداریم.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی عنوان کرد: به عدد اُفت فشار گاز در قهستان ۲۳۰ پی اس آی، نهبندان ۲۶۰ پی اس آی و بیرجند ۲۸۰ پی اس آی است ولی جای نگرانی نیست.

وی تاکید کرد: لازم است صرفه جویی در مصرف گاز از سوی شهروندان ادامه داشته باشد تا دچار بحران نشویم.

محمودی با بیان اینکه ادارات ملزم به استفاده از سوخت جایگزین گاز شده اند گفت: مصرف گاز در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد کاهش یافته است.

اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۹ درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی برخوردار هستند.

خراسان جنوبی در انتهای خط سراسری قرار دارد و بارش برف، کاهش دما و برودت هوا از اوایل هفته جاری تاکنون این استان را در معرض اُفت فشار گاز قرار داد.

الزام ادارات به استفاده از سوخت جایگزین، تعطیلی ادارات در روز هشتم بهمن و غیر حضوری شدن مدارس و مراکز آموزشی در روزهای اخیر از جمله تصمیمات ستاد مدیریت بحران و مدیریت مصرف انرژی استان برای حفظ پایداری شبکه گاز بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha