۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۰۶
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85406538
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پزشکان معترض به طرح اصلاحات کره‌جنوبی به مجازات تهدید شدند

تهران- ایرنا- دولت کره‌جنوبی با تداوم اعتراض گسترده پزشکان به طرح اصلاحات که افزایش تعداد دانشجویان پزشکی را شامل می‌شود، آنها را به مجازات در صورت بازنگشتن به کار تهدید کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه سی‌جی‌تی‌ان، سئول به چندین پزشک که برخی از آنها از اعتصاب نزدیک به ۹ هزار نفر از همکاران خود حمایت کردند، هشدار داد که به کار خود بازگردند و در غیر این صورت مجازات خواهند شد.

این در حالی است که امروز یکشنبه ده‌ها هزار پزشک، تظاهرات گسترده‌ای در اعتراض به طرح افزایش ۲ هزار نفری ظرفیت پذیرش دانشکده‌های پزشکی در غرب سئول ترتیب دادند. رسانه‌های محلی پیشتر حضور ۲۵ هزار نفر در این تظاهرات را پیش بینی کرده بودند.

هشدار علنی به پزشکان آخرین نشانه از این است که دولت کره‌جنوبی بر روی موضع سخت خود نسبت به پزشکان کارآموزی که دست از کار کشیدند یا از طرح اصلاحات انتقاد می‌کنند، ایستاده است.

پیش از این پلیس محلی در روز اول مارس (۱۱ اسفند) که تعطیل رسمی در کره‌جنوبی است به دفتر انجمن پزشکی یورش برده بود.

وزارت بهداشت کره‌جنوبی شماره‌های جواز و بیمارستان‌های ۱۳ پزشک را منتشر کرده و به آنها دستور داده تا به کار خود بازگردند در غیر اینصورت پروانه‌شان تعلیق شده یا با اتهام‌های کیفری مواجه می‌شوند.

دولت سئول روز پنجشنبه را آخرین ضرب الاجل برای پزشکان بمنظور بازگشت به کار یا مواجهه با جریمه اعلام کرده بود اما داده‌های وزارت بهداشت کره‌جنوبی نشان می‌دهد که بیش از دو سوم پزشکان کارآموز (۹ هزار نفر) این درخواست را نادیده گرفتند.

انجمن‌های پزشکی به شدت به طرح افزایش ۲ هزار نفری ظرفیت پذیرش دانشکده‌های پزشکی اعتراض دارند و می‌گویند که این اقدام تنها کیفیت آموزش را بدون پرداختن به مسائل اساسی مانند کم بودن حقوق و مزایا و خطرات زیاد قصور پزشکی، کاهش می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha