۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۷
کد خبر: 85409895
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بزرگترین انجمن پزشکی کره‌جنوبی مورد بازجویی پلیس قرار گرفت

تهران – ایرنا – یکی از مقامات بزرگترین انجمن پزشکان کشور کره جنوبی امروز چهارشنبه برای پاسخگویی درباره اعتصاب پزشکان کارآموزی که نسبت به تصمیم دولت برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشکده‌های پزشکی معترض هستند، در اداره پلیس حضور پیدا کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، بازجویی از جو سو هو، سخنگوی اصلی انجمن پزشکی کره(KMA)، در حالی رخ می‌دهد که هزاران پزشک اینترن و رزیدنت برای شانزدهمین روز متوالی در اعتراض به طرح افزایش دو هزار نفری ظرفیت پذیرش دانشکده‌های پزشکی از سال آینده میلادی محل کار خود را ترک کرده اند. ظرفیت کنونی پذیرش دانشکده‌های پزشکی کره جنوبی حدود سه هزار نفر است.

جو سو هو نخستین فردی است که در میان پنج مدیر فعلی و سابق انجمن پزشکی کره با بازجویی پلیس روبرو می‌شود. دولت کره جنوبی از این پنج مدیر به اتهام تحریک و دست داشتن در اقدام جمعی پزشکان کارآموز شکایت کیفری کرده است.

آن‌ها همچنین به نقض «قانون خدمات پزشکی» و ایجاد اختلال درخدمت‌رسانی بیمارستان‌های آموزشی با اعتصاب متهم شده اند.

جو سو هو پیش از ورود به ساختمان اداره پلیس کلانشهر سئول این اتهامات را کاملا رد کرد.

وی گفت: به معنای واقعی کلمه، هیچ چیزی برای پنهان کردن ندارم و هیچ دلیلی برای پنهان کاری ندارم. وی افزود که با توجه به بازپرداخت پزشکی بسیار ناچیز بیمه مراقبت‌های بهداشت و درمان ملی، این اعتصاب اجتناب ناپذیر بوده است.

وی اظهار کرد که اقدامات جمعی پزشکان «داوطلبانه» بوده است و از دولت کره جنوبی خواست تا برای مصالحه با پزشکان معترض گفتگو کند.

پلیس کره جنوبی قصد دارد در هفته آینده از سایر مقامات متهم انجمن پزشکی کره نیز بازجویی کند. پلیس روز شنبه از رو هوان کیو رئیس سابق این انجمن و سه شنبه آینده از کیم تک وو رئیس فعلی این انجمن بازجویی می‌کند.

هر پنج متهم انجمن پزشکی کره ممنوع الخروج شده اند.

به گزارش ایرنا،‌ دولت سئول مجوز هفت هزار پزشک کارآموز که از دستور این دولت برای بازگشت به کار سرپیچی کرده‌اند را به حالت تعلیق «غیر قابل برگشت» درآورد.

دولت سئول پنجشنبه گذشته را آخرین ضرب الاجل برای پزشکان به منظور بازگشت به کار یا مواجهه با جریمه اعلام کرده بود اما داده‌های وزارت بهداشت کره‌جنوبی نشان می‌دهد که بیش از دو سوم پزشکان کارآموز (۹ هزار نفر) این درخواست را نادیده گرفتند.

انجمن‌های پزشکی به شدت نسبت به طرح افزایش ۲ هزار نفری ظرفیت پذیرش دانشکده‌های پزشکی معترض هستند و می‌گویند افزایش ظرفیت پذیرش دانشکده‌های پزشکی تنها کیفیت آموزش را بدون پرداختن به مسائل اساسی مانند کم بودن حقوق و مزایا و خطرات زیاد قصور پزشکی در زمینه‌های مورد نظر، کاهش می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha