۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۳۶
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85407785
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پیشروی سریع روسیه در "آودیوکا" و انتقاد فرماندهان ارتش اوکراین از نیروها

تهران-ایرنا- سی‌ان‌ان نوشت: گزارش‌ها از جبهه جنگ میان روسیه و اوکراین در شهر "آودیوکا" حاکی از سرعت زیاد پیشروی نیروهای روس و ضعف خطوط دفاعی اوکراین است که نگرانی مقامات کی‌یف را افزایش داده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از این رسانه، نیروهای اوکراینی پیش از اشغال این شهر مدعی بودند که خطوط دفاعی آنها آسیب‌ناپذیر است. اما فرماندهان در اظهارات جدید عملکرد ضعیف افسران اوکراینی را مسئول پیشروی اخیر روسیه اعلام کرده اند.

اوکراین در ۱۷ فوریه به طور رسمی نیروهایش را از آودیوکا به سمت غرب خارج و در بیانیه‌ای اعلام کرد که مناطق اشغال شده توسط روسیه بخشی از تاکتیک‌های از پیش تعیین شده بوده است. مقام های نظامی اوکراین مدعی هستند که به زودی به خط دفاعی خود بازمی‌گردند.

پیشرفت‌های روسیه در حالی همچنان ادامه دارد که اوکراین با بحران کمبود مهمات روبروست و حتی مقام های نظامی کی‌یف به سربازان دستور جیره‌بندی مهمات را داده‌اند. در رسانه‌ها این سوال مطرح است که تا چه زمانی این نیروها می‌توانند مقابل فشار روسیه مقاومت کنند.

سرهنگ الکساندر سیرسکی فرمانده جدید ارتش اوکراین طی هفته گذشته دوبار افسران زیردست خود را به خاطر عملکرد ضعیف در خط مقدم توبیخ کرده است.

وی بر خلاف صحبت‌های گذشته‌اش که از کمبود نیروهای نظامی شکایت می‌کرد، حالا انتقادش متوجه عملکرد ضعیف افسران ارشد شده است.

سیرسکی سه هفته پیش، جانشین والری زالوژنی شد که ماه‌ها در رسانه‌ها در مقابل ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین وارد جنگ رسانه‌ای شده بود.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha