تاکید بر لزوم تشکیل کارگروه فعالان تربیتی در فارس

شیراز- ایرنا- لزوم تشکیل کارگروه فعالان تربیتی در فارس، از مواردی بود که در دیدار استاندار فارس با نماینده ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی بر آن تاکیدشد.

به گزارش ایرنا، این کارگروه با هدف انسجام بخشی و تقسیم کار هوشمندانه برای مدیریت عملیاتی فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی با تمرکز بر دانش آموزان تشکیل می شود.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در این دیدار که شنبه برگزار شد، گفت: انسجام بخشی و تقسیم کار هوشمندانه برای مدیریت عملیاتی فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی با تمرکز بر دانش آموزان امری ضروری و حیاتی است.

او ادامه داد: انسجام بین دستگاه‌های متولی با امر تربیت و پرورش نوجوانان یکی از ضروریات جامعه امروز است و تا این مهم محقق نشود سایر هزینه‌های زیرساختی که انجام می شود اثرگذاری مطلوب نخواهد داشت.

وی تغییر نگاه مدیران و تصمیم گیران در حوزه‌های مختلف مرتبط با آموزش و پرورش نوجوانان و جوانان را ضروری دانست و اظهار کرد: عمده توجهات به حوزه آموزش و رفع مشکلات سخت افزاری معطوف شده و به مباحث تربیتی و پرورشی کمتر پرداخته می‌شود.

استاندار فارس، هزینه‌های اختصاص یافته به حوزه پرورش در مقابل هزینه‌های عمرانی و سخت افزاری را غیر قابل مقایسه دانست و گفت: پرورش و تربیت صحیح در اولویت امور قرار دارد و برای تحقق این خواسته منطقی می بایست از همه توان و ظرفیت دستگاه‌ها و مشارکت گروه‌های مستعد و خوش استعداد مردمی استفاده کرد.

ایمانیه، استفاده از ظرفیت بی نظیر گروه‌های مردمی را از عوامل سرعت بخشیدن به این مهم دانست و ادامه داد: استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی شکل گرفته با اراده و اخلاص، گامی رو به جلو در این حوزه است.

وی در خصوص مدارس تربیت محور نیز گفت: بررسی ها نشان داده این مدارس در امر آموزش نیز سرآمد هستند اما بعضا درگیر مسائل مالی جزئی هستند که باید با تدبیر موانع پیش روی فعالیتشان رفع شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha