شورای مرکزی مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل انتخاب شدند

اردبیل - ایرنا - دومین دوره انتخابات مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل با هدف تعیین اعضای شورای مرکزی و انسجام و همدلی بیشتر برای استمرار فعالیت‌های حزبی، فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

دبیرکل مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دومین دوره انتخابات مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل، امروز با نظارت نماینده وزیر کشور و با حضور نمایندگان و دبیران شهرستانی مجمع، در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرک سبلان فاز ۲ اردبیل برگزار شد.

سردار سعید رضایی که برای بار دوم به عوان دبیرکل مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل انتخاب شده است، افزود: تعداد اعضای دارای پرونده و کارت شناسایی مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ نفر و جمعیت هدف مجمع در سطح استان در حدود ۶۵ هزار نفر است و در این انتخابات که بر اساس رای مخفی اعضا و نیروهای حاضر برگزار شد، ۱۸ نفر از بین ۲۶ داوطلب، برای سه سال به عنوان اعضای شورای مرکزی مجمع استان و پنج نفر به عنوان بازرس انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه۲ نفر از ۱۸ عضو شورای مرکزی و یک نفر از پنج بازرس انتخاب شده، از بانوان فعال هستند، درباره سابقه تاسیس و فعالیت مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل اظهار کرد: شروع فعالیت سیاسی و اجتماعی این مجمع به بهمن ماه 1390 برمی‌گردد و نخستین مجوز رسمی یا پروانه فعالیت مجمع در تاریخ ۹۹/۱۲/۱۹ از سوی وزیر کشور دولت وقت صادر شده است.

شورای مرکزی مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل انتخاب شدند
سردار سعید رضایی دبیرکل مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل

این فعال سیاسی اضافه کرد: نیروها و اعضای شاخص مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل از رزمندگان و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و مدیران کل سابق دستگاه‌های اداری استان اردبیل هستند و مجمع در همه شهرستان‌های استان، دفتر فعال دارد.

دبیرکل مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل در خصوص توسعه گستره فعالیت و اثرگذاری مجمع گفت: تلاش می‌کنیم سال آینده مجوز استانی مجمع به مجوز کشوری تبدیل شود تا حداقل در ۱۲ استان، دفتر فعال داشته باشیم و رایزنی‌ها برای تامین نیروهای لازم در استان‌ها انجام می‌شود.

رضایی با بیان اینکه برای فعالیت در حوزه‌های فرهنگی پیشگام هستیم، گفت: راه‌اندازی موکب العباس در پیاده روی جهانی اربعین، استقرار موکب در مقابل مصلای اردبیل برای حمایت از مردم مظلوم غزه و اجرای برنامه‌های فرهنگی به مناسبت هفته دفاع مقدس بخشی از عملکرد مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل در حوزه فرهنگی است.

وی با بیان اینکه هزینه‌های جاری دفاتر مجمع از ناحیه اعضای مجمع تامین می‌شود، با تشریح راهبردهای کلان مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل گفت: با توجه به مرجعیت ۲ رکن اصلی در نظام جمهوری اسلامی ایران یعنی (ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی) تمام فعالیت‌های حزبی و گروهی مجمع، مطابق با منویات و مفاد این دو رکن صورت می‌گیرد.

این فعال سیاسی در ادامه فعالیت سیاسی موضوع بند الف ماده ۱۳ قانون احزاب و گروه‌های سیاسی، انجام فرایض امر به معروف و نهی از منکر جهت اجرای اصل هشتم قانون اساسی، اظهار نظر آزاد و علنی در مسائل کشور در راستای وظایف احزاب و گروه‌های سیاسی، معرفی و حمایت از نامزدهای انتخاباتی، تلاش برای فراهم کردن زمینه مشارکت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مردم به ویژه ایثارگران با تسریع خودسازی انقلابی و پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را از راهبردهای کلان مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل اعلام کرد.

شورای مرکزی مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل انتخاب شدند
جلسه انتخابات مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل

دبیرکل مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل گفت: تقویت فضائل اخلاقی و استوار کردن ارزش‌های انقلاب اسلامی بر پایه قرآن کریم و مکتب اهل بیت (ع)، جذب حداکثری توام با همزیستی مسالمت آمیز و پرهیز از هرگونه گفتمان قهری در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، جذب و تربیت نیروهای متعهد و وفادار به ارزش‌های انقلاب اسلامی، تزریق مدیران لایق، امین و شایسته با اولویت ایثارگران و وارثان حقیقی انقلاب اسلامی در عرصه فرصت‌ها و مسئولیت‌های اداری، فرهنگی و اقتصادی نیز از اهداف و سیاست‌ها و برنامه‌های مجمع است.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و احزاب و گروه های سیاسی متعددی در این استان فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha