کم فروشی در خراسان شمالی پنج درصد کاهش یافت

بجنورد-ایرنا- مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: تخلف کم فروشی در اصناف و واحدهای تولیدی استان که از آغاز طرح پیش بسته بندی در یک و نیم سال گذشته مورد نمونه گیری و بررسی قرار گرفته نسبت به مدت مشابه پنج درصد کاهش یافت.

محمد خوران روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نتایج طرح پایش کمی پیش بسته بندی در استان نشان می‌دهد میزان کم فروشی در واحدهای تولیدی و توزیعی استان و نمونه های برداشت شده و مورد رصد قرار گرفته ۱۴.۵ درصد گزارش شده است که این رقم پیش از آن ۱۹.۱ درصد ثبت شد.

وی خاطرنشان کرد: تخلف کم فروشی در این استان نسبت به میانگین کشوری همواره پایین تر بوده است به طوری که در کشور میزان کم فروشی امسال ۱۸.۳ درصد و در سال گذشته ۳۲.۸ درصد گزارش شده است.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی افزود: بازرسی های مستمر و دوره ای از واحدهای مختلف سبب شده است تا تخلف کم فروشی در استان کاهش یابد.

انجام ۳۴۷ مورد بازرسی از بازار و واحدهای تولیدی استان

خوران گفت: ۳۴۷ مورد بازرسی و نمونه برداری از واحد تولیدی و کالاهای در بازار استان در قالب اجرای طرح پایش کمی پیش بسته بندی انجام شده است.

وی اظهار کرد: طرح پایش کمی پیش بسته بندی شامل کالاهای بسته بندی شده که بر روی آن وزن درج شده، می شود و این طرح از یک و نیم سال گذشته در حال اجرا است.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی افزود: در طرح پایش کمیت، پایش ها از صنایع مختلف شامل غذایی، لبنیات، غلات وحبوبات، شوینده و شیمایی، تنقلات و شیرینی جات انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح از کم فروشی اقلام مختلف روزانه به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال جلوگیری شده است گفت: این بازرسی ها از ۳۸ واحد تولیدی و توزیعی استان انجام شد که در این بازدیدها ۶ فقره پرونده به مراجع قضایی، کمیسیون ماده ۴۲ و تعزیرات معرفی شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha