۱۷ دستگاه ناوگان اورژانس برای چهارشنبه آخرسال مشهد مستقر شدند

مشهد- ایرنا- رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه مشهد گفت: همزمان با شب چهارشنبه پایانی سال، ۱۵ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵ این دانشگاه برای امدادرسانی به مصدومان حوادث احتمالی در چهارشنبه آخر سال مشهد مستقر شدند.

دکتر علی یزدانی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یکی از مهمترین مأموریت‌های حوزه اورژانس پیش بیمارستانی امدادرسانی در چهارشنبه آخر سال است، افزود: حضور بیش از هزار پرسنل اورژانس، فعالیت ٢ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۸۷ دستگاه آمبولانس در دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: همچنین در این شب تعداد کارشناسان پاسخگوی تماس‌های تلفنی افزایش یافته و حوزه مدیریت بحران و مرکز پایش‌های مراقبت‌های درمانی برای مدیریت هرچه بهتر مصدومان احتمالی و انتقال بین بیمارستانی آنان در حالت آمادگی کامل هستند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: به منظور پیشگیری از حوادث چهارشنبه پایان سال، آموزش‌های لازم در این زمینه و نیز آشنایی با کمک‌های اولیه در مدارس مشهد توسط کارشناسان اورژانس ارایه شده و در کنار آن از ظرفیت رسانه‌های دیداری، شنیداری، نوشتاری، مکتوب و مجازی برای اطلاع‌رسانی در خصوص پیشگیری از این حوادث استفاده شده است.

یزدانی با ذکر این نکته که اورژانس ١١۵ از تجهیزات کامل پزشکی، امدادی و دارویی برخوردار است، افزود: مأموریت شب چهارشنبه سوری از عصر امروز سه شنبه ۲۲ اسفند ماه آغاز می‌شود و تا ساعات اولیه بامداد فردا ادامه می‌یابد و تمام تلاش ما این است که با بحث های آموزشی و هشداری میزان حوادث این شب خاص به حداقل برسد.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

در استان خراسان رضوی ٢۶٨ پایگاه اورژانس ١١۵ فعال است که از این تعداد ١٣۶ مورد آن پایگاه شهری و ١٣٢ مورد دیگر هم پایگاه جاده‌ای است.

آماده باش کامل بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع)

رییس بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) نیز گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام پایانی سال و مراسم چهارشنبه سوری که اغلب با حوادث و آسیب‌های مختلف همراه است، تمامی پرسنل و کادر درمان بخش سوختگی این بیمارستان برای امدادرسانی به مصدومان حوادث احتمالی این ایام، در آماده باش کامل هستند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر امید یازرلو افزود: همچنین با همکاری دفتر خدمات پرستاری بیمارستان، نیروی پرستار به تعداد کافی تامین و تجهیزات پزشکی و درمانی بخش سوختگی، توسط واحد تجهیزات پزشکی مجتمع، به روزرسانی شده است.

وی ادامه داد: همچنین آماده سازی طبقه بالای دپارتمان بخش سوختگی به میزان ۱۵ تخت بحران، حضور چشم پزشک در بخش سوختگی برای ارائه خدمات درمانی، عدم پذیرش بیمار الکتیو از ۱۷ اسفند ماه و به مدت سه روز کاری و هماهنگی دارو و ملزومات مربوطه انجام شده است.

استادیار گروه جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این ایام بیشتر مراجعان بخش سوختگی افرادی هستند، که در حال تهیه و ساخت نارنجک دست ساز و غیره بوده که با انفجار آن، صدمات جدی به نواحی صورت و به ویژه دست آنها وارد شده که گاهی اوقات به دلیل زخم‌های عمیق، بستری‌های طولانی مدت را تا یک یا ۲ سال پس از ترخیص می‌طلبد.

یازرلو بیان کرد: آسیب‌های جدی در این مراسم ممکن است تا مرحله قطع دست و یا فوت فرد به دلیل میزان سوختگی بالا و عفونت شدید پیش برود، لذا توصیه می‌شود، عده ای با استفاده از مواد محترقه و انفجاری موجب به خطر افتادن جان خود و دیگران و همچنین موجب سلب آرامش دیگران به ویژه زنان باردار و بیماران قلبی نشوند.

به گزارش ایرنا، بیمارستان امام رضا که از موقوفات آستان قدس رضوی است، به صورت قرارداد بلند مدت ۴۰ ساله در اجاره وزارت بهداشت است.

بیمارستان امام رضا به عنوان بزرگترین مرکز درمانی کشور دارای یک هزار و ۸۳۰ تخت بیمارستانی برای خدمات رسانی به زائران و مجاوران است. ۳۰۰ استاد دانشگاه و روزانه هزار دانشجوی بالینی در مجتمع آموزشی امام رضا(ع) مشهد مشغول خدمات رسانی به بیماران هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha