۱۷ هزار مسافر در مدارس و مراکز رفاهی فرهنگیان شاهرود اسکان یافتند

شاهرود - ایرنا - کارشناس مسئول تعاون و رفاه اداره آموزش و پرورش شاهرود گفت: ۱۷ هزار و ۲۴۸ مسافر نوروزی در قالب طرح اسکان نوروزی فرهنگیان در مدارس، خانه معلم‌ها و مراکز رفاهی این شهرستان اقامت یافتند.

مهدی رضوانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۹ مدرسه با ظرفیت ۲۶۶ کلاس از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ به مسافران نوروزی در این شهرستان خدمات ارایه کردند.

وی با بیان اینکه پذیرش در ۱۳ مدرسه به صورت اینترنتی ثبت شد، ابراز کرد: سه هزار و ۴۸ خانوار معادل ۱۴ هزار و ۷۲۵ نفر در مدارس شهرستان شاهرود طی این بازه زمانی اسکان یافتند.

کارشناس مسئول تعاون و رفاه اداره آموزش و پرورش شاهرود ادامه داد: از این تعداد افراد پذیرش شده، ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر شاغل فرهنگی و چهار هزار و ۳۲۵ نفر کارمند و دارای مشاغل آزاد بودند.

اسکان ۷۵۶ خانوار در خانه معلم و مراکز رفاهی

رضوانی از اسکان ۷۵۶ خانوار در خانه معلم‌ها و مراکز رفاهی تحت پوشش این اداره خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۵۲۳ نفر در این اقامتگاه‌ها اسکان یافتند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی سالن ورزشی برای اسکان اضطراری مسافران پیش‌بینی شده بود، اظهار کرد: ۳۸ آپارتمان کوچک(سوئیت) در چهار مرکز رفاهی و خانه‌های معلم با ۱۶۵ تخت طی این بازه زمانی در اختیار مسافران قرار گرفت.

کارشناس مسئول تعاون و رفاه اداره آموزش و پرورش شاهرود ادامه داد: ۶۰ نفر از عوامل اجرایی در قالب این طرح به مسافران خدمات ارایه دادند.

به گزارش ایرنا، شاهرود با ۱۸ هزار و ۴۰۲ نفر، سمنان با ۱۳ هزار و ۶۵ نفر و دامغان با ۱۱ هزار ۶۱۱ نفر به ترتیب بیشترین شمار پذیرش مسافران را در طرح اسکان نوروزی ۱۴۰۲ فرهنگیان داشتند.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی شناسایی شده است که ۸۶۸ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده قرار دارد.

این خطه با توجه به تنوع اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر زائران امام رضا (ع) ظرفیت خوبی برای جذب گردشگران نوروزی دارد و تلاش مسوولان برای ایجاد شرایطی است تا گردشگران این استان را به عنوان مقصدی برای سفر انتخاب کنند.

استان سمنان با نام‌های تاریخی دیار قومس و دارالمرحمه و با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

گردشگران می‌توانند با طی مسیر در حدود ۲۲۰ کیلومتر از پایتخت کشور، ۵۸۶ کیلومتر از اصفهان، ۲۸۲ کیلومتر از قم، ۳۳۸ کیلومتر از گلستان، ۲۰۰ کیلومتر از مازندران و ۶۷۴ کیلومتر از خراسان رضوی خود را به سمنان مهد تاریخ و عرفان برساند، این مزیت و موقعیت جغرافیایی در کنار معرفی جادبه‌های استان سمنان باید به نحوی معرفی شود تا هموطنان این استان را به عنوان مقصدی برای گردشگری برگزینند و ایالت قومس از معبر به مقصد سفرهای نوروزی تبدیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha