۲ هزار و ۶۶۸ مسافر نوروزی در مدارس میامی اسکان یافتند

شاهرود - ایرنا - رییس اداره آموزش و پرورش میامی گفت: ۲ هزار و ۶۶۸ مسافر از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا سوم فروردین ۱۴۰۳ در مدارس و اقامتگاه‌های خانه معلم این شهرستان اسکان یافتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید قنبریان روز دوشنبه به رسانه‌ها اظهار کرد: کارکنان آموزش و پرورش شهرستان عملکرد خوبی در راستای خدمت به مسافران و زائران امام رضا (ع) داشتند و مبنای کار ارایه خدمات مطلوب در شان و منزلت مهمانان است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ مدرسه با ۱۱۳ کلاس آماده اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان است، افزود: ظرفیت هر شب ۸۵۰ نفرمسافر برای اسکان موقت مهمانان و مسافران نوروزی در این مدارس وجود دارد.

قنبریان ادامه داد: ۲۸ نفر از عوامل اجرایی، ستادی و خدماتی در ستاد اسکان آموزش و پرورش میامی مشغول به خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.

به گزارش ایرنا، شهرستان میامی از بناهای تاریخی زیادی مانند کاروانسراها، مسجدهای قدیمی و طبیعت زیبا برخوردار است، علاوه بر کاروانسراها، شهرستان میامی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و کردشگری بسیاری دارد که برخی از آن‌ها هنوز برای بیشتر هموطنان ناشناخته است.

مناطق زیبای کالپوش، مسجد جامع فرومد، آرامگاه «شیخ حسن جوری» و شاعر نام آور ایران «ابن یمین فریومدی» از دیگر جاذبه‌های این شهرستان است.

میامی با حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارای چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری است. روستاهای عباس آباد، ابراهیم آباد، نام نیک و نردین از جمله این روستاها هستند.

برای اسکان مسافران و زائران در استان سمنان یکهزار و ۱۰۶ کلاس و ۱۳۲ مدرسه توسط آموزش‌وپرورش، ۱۲ زائرسرا توسط اوقاف و امور خیریه و ۲۵۵ واحد تأسیسات گردشگری اقامتی از جمله هتل، اقامتگاه سنتی، اقامتگاه بوم‌گردی، مهمان‌پذیر، خانه مسافر در ایام نوروز ۱۴۰۳ برای ارائه خدمات اقامتی فعال است.

ظرفیت رسمی اقامتی استان در گذشته هفت هزار نفر بود اما امسال به بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش‌یافته است و در حوزه اسکان غیررسمی نیز استان ظرفیت اقامت بیش از ۲۰ هزار نفر را دارد و با احتساب ظرفیت اسکان اضطراریِ ۱۸ هزاری نفری شهرداری‌ها و ستاد بحران، در تعطیلات نوروزی آمادگی برای اسکان ۵۰ هزارنفر شب در استان سمنان مهیا است.

به منظور ارائه خدمات و راهنمایی گردشگران، مسافران و زائران ۷۴ پایگاه اطلاع‌رسانی در سطح استان توسط میراث فرهنگی، هلال‌احمر، شهرداری‌ها و نیروی انتظامی در ورودی شهرها ایجادشده است.

در استقبال از بهار ۲۷ موزه استان شامل موزه‌های مردم‌شناسی، موزه آب، موزه‌های خصوصی و موزه‌های تاریخی و طبیعی، میزبان گردشگران و مسافران در استان سمنان هستند. برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی آیین‌ها و سنت‌های استان سمنان، ۲۰ نوروزگاه در سراسر استان با برنامه‌های آیینی، موسیقی محلی، و نوروزخوانی، به اجرای برنامه‌های متنوع گردشگری و فرهنگی به صورت روزانه می پردازند.

استان سمنان ۶۹ روستای هدف گردشگری و منطقه نمونه گردشگری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha