١٠۶ تن چوب و زغال قاچاق در اصفهان کشف شد
عکس تزیینی است

اصفهان - ایرنا -معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان از کشف حدود ۱۰۶ تن چوب و زغال قاچاق در این استان در سالجاری خبر داد.

داریوش سعیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۸۸ تن از آمار کشفیات یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مربوط به چوب و ۱۸ تن مربوط به زغال بوده است.

وی ادامه داد: در این ارتباط ۴۲ پرونده قضایی نیز برای متخلفان و سودجویان تشکیل شده و در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

معاون اداره کل منابع طبیعی اصفهان افزود: ۹۵ درصد از چوب و زغال قاچاق، محموله‌های استان‌های همجوار است و اصفهان به عنوان بارانداز این اقلام قاچاق در نظر گرفته می‌شود.

سعیدی با بیان اینکه عمده چوب‌های قاچاق شده از جنگل‌های بلوط است، تصریح کرد: پنج درصد از کشفیات چوب و قاچاق استان به تاغزارهای شرق اصفهان اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: قاچاق چوب و زغال امسال نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است و دلیل اصلی آن را می‌توان اقدامات بازدارنده در این خصوص دانست.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد آن معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌ منابع طبیعی و ملی، حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل، ۶ میلیون هکتار را مرتع و سه میلیون هکتار را بیابان تشکیل داده است.

جنگل‌های استان اصفهان بطور عمده در ۲ شهرستان فریدونشهر با ۴۰ هزار هکتار و سمیرم با ۲۵ هزار هکتار قرار دارد و سرانه جنگل در این منطقه کمتر از ۰.۱ هکتار است اما با وجود سطح کم، تنوع گونه‌ای خوبی(۳۵ گونه درختی و درختچه ای) دارد.

این استان از نظر تقسیم‌بندی نواحی رویشی در ۲ ناحیه رویشی زاگرسی و ایران تورانی قرار گرفته است که ناحیه رویشی زاگرسی، غرب و جنوب استان را شامل می‌شود و بقیه مناطق جزو ناحیه رویشی ایرانی تورانی به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha