رشد ۵۶ درصدی آرای جایگزین حبس در استان کرمان

کرمان-ایرنا- رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال جاری قضات و کارمندان اداری دادگستری استان کرمان به بیش از ۶۳۵ هزار و ۷۰ فقره پرونده رسیدگی کردند و بیش از هفت هزار و ۹۶ رای جایگزین حبس صادر شد که ۵۶ درصد رشد را نشان می دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز پنجشنبه در آخرین نشست شورای قضایی استان کرمان در سال جاری اظهارکرد: این میزان رشد در صدور آرای جایگزین حبس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه عدلیه کرمان در تمامی شاخص های برنامه ریزی شده عملکرد خوبی داشته است افزود: در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۴ درصدی ورودی پرونده ها مواجه هستیم.

نماینده عالی قوه قضاییه با بیان اینکه دادگستری کرمان یکی از استان های پیشرو در زمینه استفاده از فناوری های اطلاعات است، ادامه داد: در سال جاری ۹۴ درصد اوراق قضایی به صورت الکترونیکی به شهروندان ابلاغ شده است.

وی تعیین تکلیف پرونده های قدیمی را از اولویت های قوه قضاییه برشمرد و عنوان کرد: در سال جاری بیش از ۲ هزار و ۹۲۳ پرونده مسن تعیین تکلیف و در نهایت مختومه شده است.

۱۵ مددجوی زرندی با پابند به مرخصی می روند

همچنین در خبر دیگری رییس دادگستری زرند اعلام کرد: ۱۵ نفر از مددجویان این شهرستان از ارفاق قانونی با فراهم آمدن امکان کنترل موثر آن‌ها در قالب سیستم نظارت الکترونیکی برخوردار شده و می توانند ماه مبارک رمضان و عید نوروز را در کنار خانواده بگذرانند.

ابوالفضل فرحبخش اضافه کرد:با توجه به اینکه کاهش جمعیت کیفری زندانیان از اولویت‌های جدی دادگستری این شهرستان است حدود یک هزار و ۲۰۰ رای جایگزین حبس از ابتدای سال صادر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha