۲۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85418401
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پلیس زنجان نسبت به کلاهبرداری تحت عنوان حراج‌های آخر سال هشدار داد

زنجان - ایرنا - رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت:‌مجرمان سایبری با نزدیک شدن به ایام نوروز با وعده‌های دروغین و تبلیغ حراج‌های آخر سال با شگردهای مختلف درصدد کلاهبرداری از شهروندان هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس زنجان،‌ سرهنگ احمد موسوی روز پنجشنبه با بیان این مطلب، افزود: در این روزها برخی از مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده و وسوسه انگیز در فضای مجازی از جمله فروش کالاهای ارزان قیمت، تخفیفات ویژه پوشاک و لوازم تزئینی منازل در شبکه‌های اجتماعی با تطمیع شهروندان اقدام به کلاهبرداری از آنها می کنند.

وی اظهار داشت: در این روش‌ها مجرمان سایبری با تبلیغ اجناس با قیمت بسیار پایینتر از قیمت عرف بازار و با مهندسی اجتماعی و چرب زبانی پس از جلب اعتماد خریدار مبلغی را تحت عنوان بیعانه دریافت و یا به بهانه محدودیت زمان فروش ویژه، شهروندان را ترغیب به واریز کل مبلغ کالای مورد نظر می کنند و عملا اجناس ارسالی بی کیفیت و تقلبی است و یا اصلا کالایی برای خریدار ارسال نمی شود.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: فریب برخی از پیام‌ها و آگهی های منتشر شده و سوسه‌انگیز در شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه آخر فصل و قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورند و اگر قصد خرید آنلاین را دارند از سایت و فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک و معتبر خریداری کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان خاطرنشان کرد: کاربران توصیه های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق ۱۱۰ یا مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.


دستگیری ۴۴ معتاد و خرده فروش مواد مخدر در زنجان

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان گفت:‌ در نتیجه اجرای طرح کاهش آسیب های اجتماعی ۴۴ معتاد و فروشنده خرد مواد مخدر در زنجان دستگیر شدند.

سرهنگ داود مرسلی با تاکید بر اینکه مقابله با ناهنجاری اجتماعی عزمی همگانی می طلبد، اظهار داشت: امنیت محصول یک فرآیند جمعی است و همه مردم باید در این راستا به پلیس کمک کنند.

وی بیان داشت: طرح کنترل آسیب های اجتماعی و طرح آرامش در شهر جهت پاکسازی نقاط آلوده، دستگیری معتادین و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر با رویکرد امنیت در سطح شهرستان به مرحله اجرا درآمد که در این طرح ۳۵ نفر معتاد متجاهر و ۹ نفر خرده فروش مواد مخدر سنتی و صنعتی شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان با تاکید بر تداوم اجرای طرح های کاهش آسیب های اجتماعی، از شهروندان خواست موارد مشکوک را به فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

تحویل ۱۰ معتاد متجاهر به کمپ ترک اعتیاد در خرمدره

فرمانده انتظامی شهرستان خرمدره گفت: در نتیجه اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر ۱۰ نفر معتاد متجاهر و کارتن خواب دستگیر و برای بهبود وضعیت به کمپ ترک اعتیاد تحویل داده شدند.

سرهنگ علیرضا مقدم اظهار داشت: در اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر، ماموران مبارزه با مواد مخدر با همکاری کلانتری و پاسگاه تابعه پس از هماهنگی قضایی نسبت به جمع آوری معتادان متجاهر و پرخطر در خرمدره اقدام کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمدره در این راستا افزود: در اجرای این طرح، پلیس با رعایت موازین شرعی و قانونی و رعایت حقوق شهروندی وارد عمل شده و با ورود به محل های پاتوق افراد معتاد متجاهر و کارتن خواب که باعث سلب آسایش عموم شهروندان شده بودند، آنها را جمع آوری کرد.

کشف کالای قاچاق از سه خودروی شوتی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان از توقیف سه دستگاه خودروی شوتی و کشف انواع کالای خارجی و قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال در طرح ۴۸ ساعته تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجموعه پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد.

سرهنگ حسین بدری اظهار داشت: در اجرای این طرح با اولویت مقابله با خودروهای شوتی حمل کالای قاچاق با سه دستگاه سواری شوتی برای ماموران محرز و رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی قضایی حین کنترل نامحسوس خودروهای عبوری در مسیرهای ارتباطی استان زنجان سه دستگاه سواری پژو با علائم هشدار دهنده و دستور ایست متوقف شدند که در بازرسی از خودروها در مجموع تعداد ۷۳۱ عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، چهار هزار و ۴۲۲ عدد قرص ظرفشویی و ۴۶۸ قوطی نوشیدنی انرژی زا خارجی و قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی گفت: کارشناسان ارزش مجموع اقلام مکشوفه را پنج میلیارد ریال برآورد کردند که در این خصوص سه نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده متشکله به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ بدری با تاکید بر قاطعیت پلیس در تداوم اجرای طرح های عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا خاطرنشان کرد:مردم در صورت مشاهده و آگاهی از هرگونه جرایم اقتصادی و قاچاق کالا و ارز موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری ۱۸ سارق و مالخر و کشف ۲۷ فقره سرقت در ابهر

فرماندهی انتظامی شهرستان ابهر گفت:‌ در نتیجه اجرای طرح زاجرات هفت سارق و ۱۱ مالخر دستگیر شدند و ۲۷ فقره انواع سرقت در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ کارآگاه هادی نوروزی افزود: طرح زاجرات در سطح شهرستان ابهر با هدف مقابله با سارقین به منظور پیشگیری از سرقت، دستگیری سارقان و کشف سرقت‌ها با تشکیل اکیپی مجرب از ماموران پلیس آگاهی و کلانتری های پنجگانه، ضمن انجام گشت زنی های هدفمند به اجرا درآمد.

وی اظهار داشت: با هماهنگی به عمل آمده با مقام قضایی در اجرای این طرح ۱۸ نفر سارق و مالخر سابقه دار شناسایی و دستگیر شدند و به ۲۷ فقره انواع سرقت خودرو، قطعات و محتویات خودرو و نیز سرقت از منازل و اماکن اعتراف کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha