جرثقیل ۳۰ میلیارد ریالی در زنجان توقیف شد

زنجان - ایرنا - رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان زنجان از توقیف یک دستگاه کشنده کمرشکن ماک و کشف یک دستگاه جرثقیل مکانیکی به ارزش ۳۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس زنجان، سرهنگ حسین بدری روز چهارشنبه با بیان این مطلب، افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین رصد مسیرهای استان از حمل یک دستگاه جرثقیل مکانیکی با کشنده کمرشکن مطلع شدند.

وی اظهار داشت: با احراز مشخصات و مسیر تردد، کشنده کمرشکن ماک حامل جرثقیل مکانیکی در خیابان خیام شرقی متوقف و در بازرسی مدارک هویتی آن مشخص شد این دستگاه ۵۰ تنی فاقد هرگونه مدارک گمرکی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان زنجان افزود: کارشناسان ارزش ریالی این جرثقیل را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند که با نظر مقام قضایی تحویل انبار تملیکی شد.

توقیف ۴۰ دستگاه وسیله نقلیه متخلف

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان از توقیف ۴۰ دستگاه وسیله نقلیه متخلف و مزاحم خبر داد و گفت: با اجرای طرح ۲ روزه برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف و مزاحم تعداد ۳۳ دستگاه موتورسیکلت توقیف و به پارکینگ منتقل شد

سرهنگ داود مرسلی افزود: این طرح به منظور پاسخگویی به مطالبات مردمی و جلوگیری از تردد خودرو و موتورسیکلت هایی اجرا شد که با حرکات نمایشی و پرخطر، ضمن ایجاد خطرات جانی برای خود، موجب ترافیک و مزاحمت برای شهروندان می شوند.

مرسلی اظهار داشت: در اجرای این طرح ۲ نفر اراذل و اوباش دستگیر شدند و پنج دستگاه خودرو متخلف و ۲ دستگاه خودرو شوتی توقیف شد.

وی تاکید کرد: با هرگونه تخلف، جرم و هنجارشکنی که باعث شود تا مردم احساس نا امنی و نارضایتی کنند، برابر قانون برخورد می شود.


صحت عمل ماموران اداره مهاجرت و گذرنامه زنجان در استرداد دلارها

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان زنجان از صحت عمل ماموران اداره مهاجرت و گذرنامه در استرداد دلارهای پیدا شده به صاحبش خبر داد و گفت: یکی از مامورین کنترل گذرنامه در فرودگاه هواپیمایی پس از اتمام امور مربوط به اعزام حجاج بیت الله الحرام حین خروج از باجه کنترل گذرنامه متوجه یک عدد پاکت سفید در زمین شد.

سرهنگ حسین عباسی اظهار داشت: بررسی محتوای این پاکت حاکی از وجود ۱۶ عدد اسکناس ۱۰۰ دلاری داشت که تلاش برای پیدا کردن صاحب آن قبل از پرواز هواپیما در دستور کار قرار گرفت و ماموران وارد عمل شدند.

وی تصریح کرد: بعد از هماهنگی با متصدیان چکینگ پرواز، پاکت حاوی دلارهای پیدا شده به مسافران اطلاع رسانی و مشخصات یک نفر مدعی مالکیت محرز و محتوای پاکت طی صورتجلسه ای به صاحبش استرداد شد.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان زنجان افزود: اقدام به موقع ماموران گذرنامه و صحت عمل آنها در بازگرداندن محتوای پاکت به صاحبش موجبات رضایتمندی مسافران، مسئولین فرودگاه و تنویر افکار عمومی نسبت به پلیس شد و تشویق همکاران در دستور کار فرماندهی قرار گرفت.

دریافت یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال ارز دولتی به بهانه واردات مرغ

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف یک فقره اخلال در نظام اقتصادی با دریافت یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال ارز دولتی به بهانه واردات مرغ خبر داد.

سرهنگ حسین بدری افزود: در پی وصول یک فقره شکایت از نشانگان اقتصادی، یکی از شرکت های پروتئینی استان محکوم به عدم ایفای تعهد واردات گوشت مرغ در قبال دریافت ارز دولتی شد.

وی گفت: این شرکت در بدو تحقیقات پلیسی بدون ارائه اسناد و مدارک مثبته مبنی بر واردات کالا و یا استرداد ارز دریافتی به بانک متبوع شده و مراتب تحقیقات تکمیلی در دستور کار ماموران دایره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان قرار گرفت.

سرهنگ بدری تصریح کرد: در این راستا ضمن هماهنگی قضایی ۲ نفر از اعضای هیات مدیره این شرکت پروتئینی احضار شدند و به جهت دریافت ارز دولتی در سال ۱۴۰۰ جهت واردات گوشت مرغ از کشور خارجی مورد بازجویی قرار گرفتند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان خاطرنشان کرد: این ۲ متهم بعد از مواجهه با دلایل و مستندات مربوطه، به بزه انتسابی اعتراف و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha