سعید کیاکجوری امروز –شنبه- در گفتوگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بندر نوشهر بزرگترین بنگاه اقتصادی غرب مازندران است، اظهار کرد: طرح راه دسترسی بندر نوشهر مشکل اعتباری ندارد و طبق برنامه زمانبندی در حال اجراست. اقدامات دیگری نیز برای افزایش فعالیت و زیرساختهای بندر نوشهر در حال انجام است که میتواند در اقتصاد منطقه اثرگذار باشد.
وی درباره برنامهریزی برای گسترش زیرساختها و مساحت بندر نوشهر نیز گفت: ۲۰۰ هکتار زمین در منطقه شهرپشت نوشهر برای توسعه سطح در نظر گرفته شد که باید مصوبه لازم برای الحاق به محوطه بندری را دریافت کنیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از برنامهریزی برای ایجاد اسکله مسافربری در بندر نوشهر نیز خبر داد و افزود: در حال برنامه ریزی هستیم تا با همکاری بخش خصوصی و شریک تجاری نسبت به ایجاد اسکله و ترمینال مسافری در بندر نوشهر اقدام کنیم.
کیاکجوری درباره ابطال ۹۲ موافقت اصولی اسکله تفریحی در مازندران از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان تصریح کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی مسؤولیتی در زمینه طرحهای گردشگری ندارد. مسئوولیت صدور مجوز مارینای ساحلی با سازمان بنادر نیست و گردشگری باید در این زمینه برنامهریزی کند. ما متولی صدور این مجوزها نبودیم و در این زمینه اطلاعی نداریم.
وی با اشاره به تصویب طرح منطقه آزاد سه لکهای مازندران و انتخاب بندر نوشهر به عنوان یکی از نقاط این منطقه آزاد نیز گفت: این پروژه در مرحله اجرای کارهای مقدماتی قرار دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران همچنین از افزایش سهم بنادر مازندران از تجارت دریایی ایران طی سال جاری خبر داد و اظهار کرد: سهم بنادر مازندران از تجارت دریایی در بنادر ایرانی دریای خزر از ۱۳ درصد سال قبل به ۱۸ درصد در سال جاری رسیده و در تلاش هستیم که این سهم در سال ۱۴۰۳ افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، منطقه وِیژه اقتصادی بندر نوشهر با بیش از ۸۰ سال قدمت به گستره ۸۸ هکتار و با دارا بودن ۱۱ پست اسکله تجاری و خدماتی و تجهیزات مدرن بندری و دریایی از ظرفیت مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالاها و پذیرش کشتیهای تجاری با ظرفیت بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ تُن برخوردار است.
نظر شما