نظام سلامت سرآمد دستاوردهای جمهوری اسلامی است

تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به دستاوردهای مهم کشور در حوزه‌های مختلف گفت: به جرات می‌توان اعلام کرد که سرآمد دستاوردهای متعدد نظام جمهوری اسلامی ایران در نظام بهداشت، درمان و سلامت روی داده است.

به گزارش ایرنا، «مالک رحمتی» عصر دوشنبه در نشستی با برگزیدگان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جشنواره رازی با بیان اینکه حوزه بهداشت، درمان و سلامت ظرفیت عظیمی است که از آن بهره برداری کمی می شود، افزود: توجه به این حوزه و توسعه آن موجب رشد و رونق اقتصاد کشور و استان و صنعت گردشگری سلامت می شود.

وی اظهار کرد: مراکز درمانی ما در عرصه های درمان، بهداشت، دارو و فناوری، دانشمندان و محققان این حوزه به پیشرفت قابل توجهی رسیده اند و به ظرفیت های عظیمی در حوزه گردشگری سلامت و جذب بیماران سایر کشورها دست یافته ایم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای عربی و همسایگان برای درمان به کشور و استان ما مراجعه می کنند گفت: با توجه به تقاضای زیاد مردم این کشورها برای سفر به این استان برای درمان بیماری های خود، باید از این ظرفیت عظیم در حوزه گردشگری سلامت بهره بیشتری برد.

رحمتی با اشاره به آمادگی کامل استان برای توسعه و تقویت حوزه درمان، بهداشت و سلامت ادامه داد: با توجه به مجاهدت های علمی و تلاش شبانه‌روزی مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی استان، اگر بتوان تجهیزات لازم برای این مراکز را فراهم کرد، موفقیت های این مراکز شتاب بیشتری به خود می گیرد.

کرونا و فرهنگ ایثار

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه در دوره شیوع کرونا جامعه بزرگ بهداشت، درمان و سلامت دوباره فرهنگ ایثار، جهاد و فداکاری دوران جنگ تحمیلی را در جامعه خلق کرد گفت: در این دوران، نظام سلامت کشور صحنه های بی نظیری آفرید ولی آنچنان که باید، نتوانستیم از این جامعه قدردانی کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پیشرفت های مختلف به ویژه در حوزه پزشکی هسته ای و سلول های بنیادی در کشور اظهارداشت: برخی مسایل حاشیه ای و جزئی، جامعه بهداشت، درمان و سلامت را اذیت می کند که در صورت توجه به این موارد و رفع این مشکلات می توان کشور را در این حوزه بی نیاز و ۲۵ درصد اقتصاد کشور را از این طریق تامین کرد.

نظام سلامت سرآمد دستاوردهای جمهوری اسلامی است
بهمن نقی پور، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز

کسب هفت رتبه برتر جشنواره رازی

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این نشست با بیان اینکه جشنواره رازی بزرگترین جشنواره علمی کشور در حوزه سلامت است گفت: این جشنواره ارزش بسیار بالایی در کشور دارد و حوزه تحقیقات و فناوری در آن مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است.

«بهمن نقی پور» با بیان اینکه این جشنواره در سطوح افراد حقیقی و حقوقی و مراکز علمی و تحقیقاتی برگزار شد افزود: در سال های اخیر به ویژه دولت سیزدهم به ۲ حوزه تحقیقات با محوریت حل مسایل مردم و فناوری توجه بیشتری شده است.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز به همت اساتید، دانشجویان، افراد علمی و نخبگان خود در هفت حیطه جشنواره رازی رتبه اول دانشگاه های تیپ یک کشور را کسب کرده است.

نظام سلامت سرآمد دستاوردهای جمهوری اسلامی است

به گزارش ایرنا، در این آیین از هفت پژوهشگر و مرکز تحقیقاتی و فناوری استان تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha