از بازار رامسر تا گلوگاه زیر ذره‌بین گشت سرزده و نظارتی استاندار مازندران

ساری- ایرنا- بازار نوروزی و ماه رمضان در استان این روزها با استمرار و تشدید گشت های مشترک و ویژه بازرسان و بازدیدهای سرزده استاندار مازندران وضعیتی نسبتا آرام را به خود گرفته است و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تامین شده و قفسه مغازه ها در استان از کالا پر است.

به گزارش ایرنا، آرامش و رونق بر بازار مازندران این روزها با وجود افزایش عرضه و تقاضای کالاهای اساسی حاکم است و ناظران سازمان های مختلف اعم از صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه ها به طور میدانی در بازار حضور دارند.

بازار ساری و دیگر نقاط استان این روزها در زمینه تثبیت و افزایش قیمت برخی کالاها، وضعیتی مطلوب را سپری می کند و به اذعان برخی مغازه داران برخی کاستی های موجود ازجمله خرید بیش از نیاز نیز در روزهای آینده برطرف می شود.

از بازار رامسر تا گلوگاه زیر ذره‌بین گشت سرزده و نظارتی استاندار مازندران

موضوع بازار آن آنچنان اهمیت دارد که استاندار مازندران در نشست ستاد تنظیم بازار استان در هفته جاری به اعضای ستاد اعلام کرده وضعیت بازار را سامان دهند و ثبات قیمت در اولویت قرار گیرد و انواع اقلام مورد نیاز مردم را تهیه و در غیر این صورت با مدیران مقصر برخورد خواهد کرد.

در این پیوند استاندار مازندران روز سه شنبه در بازدید از چند واحد نانوایی در ساری گفت: توقع مردم از ثبات اقتصادی و در دسترس بودن ارزاق عمومی یک حق طبیعی است و این وظیفه و احساس مسوولیت مسوولان را دو چندان می کند.
سید محمود حسینی‌پور با ذکر این نکته که مدیران دستگاه‌های اجرایی به صورت مسأله محور کارهای مردم را پیگیری و حل و فصل کنند، ادامه داد: طبق آمار اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان از مجموعه بیش از ۶ هزار بازدید و نظارتی که از پانزدهم اسفند تا کنون انجام شده است، حدود یکهزار مورد تخلف به ثبت رسید.

از بازار رامسر تا گلوگاه زیر ذره‌بین گشت سرزده و نظارتی استاندار مازندران
استاندار مازندران گفت: با توجه به سفر و حضور میلیونی مسافران و گردشگران نوروزی به مازندران هر گونه کمبودها باید طبق نیازسنجی ملی رفع و امکانات فراهم شود.
حسینی پور، نسبت به پاکسازی حریم راه های استان تاکید کرد و گفت: محور هراز، کندوان و سوادکوه پیشانی ورودی مسافران و گردشگران به استان هستند که باید به تمام معنا تمیز شوند.

فعالیت یک هزار و ۱۰۰ واحد خبازی ویژه کشیک نوروزی در مازندران

همچنین مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از فعالیت فوق العاده یک هزار و ۱۰۰ واحد خبازی به عنوان کشیک نوروزی در استان خبر داد.

عباسعلی وفائی نژاد روز سه شنبه گفت: با اجرای طرح کشیک نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ تعداد یک هزار و ۱۰۰ واحد خبازی یارانه‌ای در استان مازندران به صورت فوق العاده به تولید نان و ارائه به همشهریان و مسافران می‌پردازند.

از بازار رامسر تا گلوگاه زیر ذره‌بین گشت سرزده و نظارتی استاندار مازندران

وی افزود: خبازی‌های مشمول طرح کشیک نوروزی به منظور سهولت دسترسی مسافران نوروزی به نصب بنرهای متحدالشکل بر درب واحد صنفی خود می‌پردازند.

وفایی نژاد با اشاره به گردشگری بودن استان مازندران، ادامه داد: به دلیل شرایط خاص مسافرت‌های نوروزی و افزایش تقاضا برای کالاهای اساسی در مجموع بیش از ۴۲ هزار کیسه آرد فوق العاده علاوه بر سهمیه ثابت ماهانه به واحدهای خبازی کشیک اختصاص یافت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با توجه به ترافیک سنگین جاده‌ای در ایام نوروز و نگرانی‌ها در خصوص آردرسانی به واحدهای خبازی در این ایام، اضافه کرد: با تمهیدات صورت گرفته به منظور ذخیره سازی کافی آرد در شهرستان‌ها و افزایش پخت و تولید نان، آرد مورد نیاز واحدهای خبازی قبل از زمان اجرای طرح در سطح استان توزیع شد.

این مقام مسوول، در خصوص ساعت پخت نانوایی‌های کشیک، گفت: واحدهای خبازی کشیک علاوه بر فعالیت عادی خود به صورت فوق العاده تا ساعت ۲۲ و با تشخیص کارگروه آرد و نان هر شهرستان اقدام به تولید و عرضه نان می‌کنند.

از بازار رامسر تا گلوگاه زیر ذره‌بین گشت سرزده و نظارتی استاندار مازندران

دبیرکارگروه آرد و نان استان مازندران همچنین با تاکید بر فرمانداران و دستگاه‌های نظارتی، افزود: در ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز به منظور بررسی وضعیت عملکرد نانوایی‌ها در استفاده از آرد فوق‌العاده تخصیصی نظارت بر این واحدهای صنفی افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با آغاز سال جدید و انجام مراسم و نذورات، گفت: دستورالعمل نحوه فروش برای تامین نان مورد نیاز به همه عوامل اجرایی و خبازان اطلاع رسانی شده و هیچ محدودیتی برای تامین نان مراسم‌ها وجود ندارد.

وفایی نژاد تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت هرگونه ناهماهنگی بین خبازان و عوامل اجرایی به نمایندگی غله شهرستان و همچنین مدیریت اجرایی طرح هوشمندسازی آرد و نان واقع در بانک سپه و فرمانداری‌ها مراجعه نمایند.

دبیر کارگروه آرد و نان استان مازندران گفت: شهروندان هرگونه شکایت و نارضایتی از نحوه عملکرد واحدهای ارائه کننده خدمات از جمله تعطیلی خودسرانه، کاهش زمان پخت و ... را می‌توانند از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری اداره کل صنعت، معدن و تجارت و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی اعلام تا مراتب فورا مورد رسیدگی قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha