روایت دستاوردهای دولت سیزدهم در دیار هگمتانه/ از جهش ساخت مسکن تا افتتاح سه هزار طرح

همدان- ایرنا- همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین در سالی که گذشت با همت بلند دولت سیزدهم شاهد دستاوردهای مختلفی در بخش‌های مختلف از جمله گسترش شبکه ریلی، توسعه کشاورزی، جهش ساخت مسکن، شکوفایی صنعتی، معدنی و گردشگری بود، دستاوردهایی که آن ها را باید پازل تکمیل کننده پیشرفت و توسعه دیار هگمتانه دانست.

به گزارش ایرنا، سامان بخشیدن به مساله مسکن و ساخت سرپناه با هدف و رویکرد عدالت خواهانه به عنوان اولویت و از مهمترین برنامه های دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور است که این مهم در همدان با شتاب در حال اجراست و اکنون روزنه‌های امیدبخشی برای گذر از بحران مسکن استان ایجاد کرده است.

قرار است سالانه یک میلیون واحد مسکونی در چارچوب طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخته و تحویل متقاضیان شود، سهم استان همدان ۱۳۰ هزار واحد در این طرح است که ساخت مسکن روستایی و بازآفرینی شهری نیز به این تعداد افزوده شده است.

در استان همدان حدود ۱۰۰ هزار نفر در نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که ۹۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته و تایید نهایی شدند و با توجه به اقدام‌هایی که به ویژه در بحث تامین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده، روند اجرای این طرح در استان شتاب بیشتری به خود گرفته است.

۱۴۰۲.۳.۲۴ آغاز ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در همدان

عملیات ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، در ۱۴۵ هکتار از زمین‌های شهرک پرواز (جنب باغ میوه و فرودگاه همدان) آغاز شد که با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ملی زمین و مسکن ساخته می‌شود.

روایت دستاورد دولت در هگمتانه از جهش ساخت مسکن تا افتتاح سه هزار طرح

پروژه کوی پرواز همدان با ۱۱ هزار واحد یکی از بزرگترین مجتمع های نهضت ملی مسکن در کشور است، این پروژه با شتاب بالا در حال اجراست و سقف چهارم سه هزار و ۵۰۰ واحد برخی بلوک‌های آن به پایان رسیده و احداث سه هزار و ۵۰۰ واحد بعدی نیز آغاز شده است.

بخش دیگری از پروژه نهضت ملی مسکن در همدان در شهرک بهشتی قرار دارد که حدود ۲ هزار واحد را شامل می شود که آنها نیز با سرعت بالایی در حال اجرا قرار دارند و بیشتر آنها نزدیک به مرحله تکمیل هستند.

۱۴۰۲.۱۱.۱۷واگذاری ۲۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن همدان

همزمان با ایام دهه مبارک فجر سال گذشته ۲۰۰ واحد مسکونی در شهرک شهید بهشتی همدان در قالب طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان واگذار شد.

این طرح در مساحت‌ کل ۲۲ هزار و ۴۰۹ مترمربع و مساحت مفید ۱۴ هزار و ۶۶۰ متر مربع با سازه‌ بتنی در دولت مردمی و انقلابی احداث و به بهره‌برداری رسید.

استاندار همدان در این باره گفت: ۳۷ هزار واحد مسکونی در این استان در حال احداث است و در همه شهرها با همراهی و انسجام دستگاه‌های اجرایی زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: ۳۳ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی در حال احداث است و چهار هزار واحد دیگر در قالب خودمالکی و دیگر نهادها ساخته می‌شود.

روایت دستاورد دولت در هگمتانه از جهش ساخت مسکن تا افتتاح سه هزار طرح

استاندار همدان گفت: پنج هزار قطعه زمین در روستاها و ۷۵۰ قطعه زمین دیگر در شهرها در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌شود.

قاسمی فرزاد افزود: تسهیلات بانکی نیز برای ساخت واحد مسکونی در روستاها سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و در شهرها پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی یادآور شد: ۱۴۵ هکتار از اراضی دولتی متعلق به استانداری برای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن شهر همدان اختصاص یافت و با عزم و اراده‌ دولت مردمی و انقلابی ایران قوی پروژه‌ احداث ۱۱ هزار واحد مسکونی کوی پرواز در این زمین در حال اجرا است.

مقام عالی دولت در استان همدان ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن روستایی در هفته دولت سال‌جاری چهار هزار و ۱۰ واحد و در دهه‌ مبارک فجر نیز ۲ هزار و ۴۵۰ واحد و در مجموع به تعداد ۶ هزار و ۴۶۰ واحد به متقاضیان واگذار شده است.

۱۴۰۲.۶.۶ آغاز ساخت ۲۰۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن در ملایر

عملیات اجرایی ۲۰۲ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای ملایر، ازندریان، جوکار و زنگنه هفته دولت سال گذشته با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور و استاندار همدان آغاز شد.

روایت دستاورد دولت در هگمتانه از جهش ساخت مسکن تا افتتاح سه هزار طرح

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در آیین ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در شهر ملایر اظهار کرد: استان همدان در عرصه‌های مختلف از جمله ساخت و تحویل مسکن به مردم ‌پیشگام است.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی افزود: شهرستان ملایر نیز در استان همدان جزو پیشروها در حوزه زیرساخت‌های مسکن، درمان و صنعت است.

۱۴۰۲.۶.۲ افتتاح بیش از چهار هزار واحد مسکن روستایی

همزمان با آغاز هفته دولت سال گذشته چهار هزار و ۱۰ واحد مسکن روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن به طور همزمان در استان همدان به بهره برداری رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: از این تعداد واحد مسکن ۵۶۶ واحد در روستاهای شهرستان همدان قرار دارد.

مسعود رضایی افزود: چهار هزار و ۱۰ واحد مسکن روستایی درسطح استان در ۳۷۲ هزار و ۹۰ متر مربع ساخته شده است.

روایت دستاورد دولت در هگمتانه از جهش ساخت مسکن تا افتتاح سه هزار طرح

وی ادامه داد: برای مقاوم سازی این تعداد واحد مسکن روستایی در مجموع هشت هزار و ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که آورده متقاضی کل واحدهای به بهره برداری رسیده در سطح استان ۱۸ هزار و ۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: همچنین ۱۲۵ طرح هادی روستایی در استان همدان با اعتبار هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

۱۴۰۲.۱۲.۱۵ احیای واحدهای تولیدی برای دو هزار نفر اشتغال ایجاد کرد

بخش صنعت، معدن و تجارت استان همدان در طول فعالیت دولت سیزدهم مسیر رو به رشدی داشته است؛ احیای واحدهای راکد و نیمه تعطیل، افزایش تولید و صدور پروانه بهره برداری تنها نمونه ای کوچک از تحول چشمگیر این بخش در سال گذشته است.

احیای واحدهای تولیدی راکد در بخش صنعت و معدن استان همدان موجب رونق تولید شده که ثمره آن بهبود وضعیت اقتصادی استان است.

استاندار همدان گفت: با اهتمام ویژه‌ دولت مردمی سیزدهم در این استان طی برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و احیای واحدهای تولیدی راکد زمینه اشتغال به طور میانگین برای ۲ هزار نفر ایجاد شده است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: با برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در دولت سیزدهم ، ۲۱۰ واحد تولیدی در استان به چرخه تولید بازگشت.

۱۴۰۲.۱۱.۱۵ افتتاح ۳۴ طرح اقتصادی، صنعتی و معدنی

۳۴ طرح اقتصادی، صنعتی و معدنی با همت بلند و عدالت‌محور مسوولان دولت سیزدهم در این استان همزمان با فجر انقلاب به ثمر نشست و به دستاوردهای صنعتی استان افزوده شد.

روایت دستاورد دولت در هگمتانه از جهش ساخت مسکن تا افتتاح سه هزار طرح

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه ۳۴ واحد صنعتی و معدنی همزمان با دهه مبارک فجر در نقاط مختلف استان افتتاح و یا کلنگ زنی شد افزود: این طرح ها با حمایت دولت مردمی سیزدهم با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری به جمع صنایع استان اضافه می شود.

شانیان خاطرنشان کرد: با راه اندازی این واحدها برای یک هزار و ۷۷۰ نفر از جوانان، دانش آموختگان و افراد بومی استان به صورت مستقیم و به طور غیرمستقیم برای سه هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

وی اظهار کرد: این واحدها در زمینه کاغذ، دارو، ورق فولادی، مواد معدنی، پلاستیک، بتن و محصولات متنوعی را تولید و بخشی از نیازهای کشور را تامین می کنند و سهم بسزایی در کاهش واردات و خروج ارز خواهند داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه بازگشت افزون بر ۱۱۰ واحد تولیدی و صنعتی به چرخه تولید از دستاوردهای ارزشمند استان است تصریح کرد: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آئین احیا و بازگشت دوباره چند واحد تولیدی و صنعتی به چرخه تولید را به عنوان نمونه ای از این مجموعه برگزار شد.

۱۴۰۲.۵.۲۸ عملیات احداث پتروشیمی ابن سینا پس از سال‌ها وقفه

عملیات احداث پتروشیمی ابن‌سینا پس از سال‌ها وقفه سال ۱۴۰۲ آغاز شد و این پروژه در ۱۰۰ هکتار گستره و ۲۰ هزار مترمربع زیربنا احداث می‌شود.

این طرح تولید اتیلن اکساید و زنجیره پایین دستی به میزان ۳۰۰ هزار تن در سال را در برنامه دارد.

میزان سرمایه گذاری ارزی طرح ۲۹۱ میلیون یورو که ۸۰ درصد وام از محل منابع ارزی داخلی صندوق توسعه ملی و ۲۰ درصد آورده نقدی سهامداران است.

۲۲۵ میلیون یورو تسهیلات برای پتروشیمی ابن سینا پیش بینی شده و در طول چهار سال به بهره برداری می رسد.

از مزیت‌های این پروژه می توان به فراهم بودن امکان دسترسی به خوراک مورد نیاز طرح و امکان اجرای طرح توسعه درآینده، دسترسی به امکانات زیربنایی از قبیل برق، آب، سوخت گاز، بنزین و خطوط ارتباطی، توسعه زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی جهت تامین نیاز داخلی و ارزآوری بیشتر، کاهش بیکاری در نتیجه اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای صدها نفر، ایجاد امنیت بیشتر برای سرمایه گذاری به ویژه در بخش خصوصی و در نتیجه کاهش ریسک سرمایه گذاری و افزایش درآمد کشور به دلیل ارزش افزوده بالاتر فرآورده‌های نفتی اشاره کرد.

۱۴۰۲.۵.۲۸ پس از ۱۰ سال شهرک صنفی همدان با ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به نتیجه رسید

شهرک صنفی صنعتی بوعلی یک مرکز تجاری و قطب منطقه است که با ۱۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری به نتیجه رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در این باره گفت: این شهرک در ۵۰ هکتار زمین راه اندازی شده که از این میزان ۳۰ هکتار بهره برداری شده است.

سید مجتبی حسینی اظهار کرد: اجرای این طرح از ۱۰ سال پیش آغاز شد و تا ۲ سال پیش پیشرفت چندانی نداشت و در دولت ایران قوی که اتمام طرح های نیمه تمام را در دستور کار دارد تکمیل شهرک صنفی و صنعتی شتاب گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان اظهار داشت: محل فعالیت صنف هایی همچون لوازم خانگی، خوار و بار و بنکدار و صنایع دستی در این شهرک جانمایی شده است و با تکمیل ۲۰ هکتار دیگر ۲ صنف دیگر در این محل مستقر می شود.

۱۴۰۲.۰۱.۱۵ پایان رکود ۶ ساله یک واحد تولیدی در ملایر

احیای واحدهای تولیدی و بازگرداندن آنها به چرخه تولید، یکی از سیاست‌های اصلی دولت مردمی و انقلابی سیزدهم است که در شهرستان ملایر رنگ واقعیت گرفت و شرکت کیان‌وینسا پس از ۶ سال رکود با مرکز پرتودهی پا به عرصه جدیدی از تولید گذاشت.

روایت دستاورد دولت در هگمتانه از جهش ساخت مسکن تا افتتاح سه هزار طرح

کیان‌وینسا که از نیمه دهه ۹۰ با مشکلاتی همچون عدم همراهی و حمایت، نبود سرمایه در گردش و واردات کالاهای مشابه در دولت قبل دست و پنجه نرم می‌کرد، به ناچار از چرخه تولید خارج شد و به عنوان یکی از بزرگترین و بی‌نظیرترین صنایع تولید درب و پنجره‌های UPVC در کشور، ده‌ها نفر از کارگران این شرکت بیکار شدند، در حالی‌که دولت سیزدهم کوچکترین نقشی در این مشکل نداشت و با تعهد و حرکت جهادی و شبانه‌روزی مسئولان این شهرستان، کیان‌وینسا با ابتکار عمل هوشمندانه وارد مرحله جدیدی از حیات خود شد.

۱۴۰۲.۱۲.۲۲ ایجاد ۲۴ هزار فرصت شغلی در همدان

استاندار همدان گفت: ۲۳ هزار و ۸۴۹ فرصت شغلی جدید سال گذشته در استان ایجاد شده که برابر با ۱۱۵ درصد تعهد اشتغال امسال است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه تعهد اشتغال امسال استان ۲۰ هزار و ۷۰۶ نفر برای ۲۲ دستگاه اجرایی است اظهار کرد: تاکنون ۲۳ هزار و ۸۴۹ شغل ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده است.

روایت دستاورد دولت در هگمتانه از جهش ساخت مسکن تا افتتاح سه هزار طرح

وی ادامه داد: تمامی مشاغل ایجاد شده قابلیت راستی آزمایی دارند و تلاش دستگاه های اجرایی استان همدان در زمینه تحقق اشتغال تعهد شده قابل قدردانی است و امیدواریم در سال آینده اشتغال بیشتری به ویژه در بخش‌های تخصصی و دانش آموختگان دانشگاهی ایجاد شود.

۱۴۰۲.۱۱.۲۳ عملیات آبرسانی به ۳۳۰ روستای همدان هدف گذاری شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از هدف گذاری عملیات آبرسانی به ۳۳۰ روستای استان از ابتدای امسال در راستای پیشبرد پروژه‌های جهاد آبرسانی و محرومیت‌زدایی از روستاهای دارای تنش آبی خبر داد.

فرهاد بختیاری‌فر افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ قرارداد دوم آبرسانی به روستاهای استان مشتمل بر ۳۳۰ روستا با ۹ هزار و ۶۰ میلیارد ریال، با شروع عملیات اجرایی مجتمع‌های آبرسانی پیشخور شهرستان فامنین و عربلو شهرستان همدان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همدان پیشگام در پروژه‌های جهاد آبرسانی (طرحی برای رساندن آب به روستاهای بدون آب سالم بهداشتی و یا نیازمند بازنگری در تأسیسات آبرسانی) است، افزود: جهاد آبرسانی طرحی که برای رفع تشنگی روستاها تدوین و اجرا شده و بر اساس آن قرار بود تا در گام اول، ۱۶۰ روستای استان همدان در قالب ۲۵۵ پروژه از نعمت آب بهره‌مند شوند که این قرارداد ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بختیاری فر ادامه داد: مدت این قرارداد ۳۰ ماه و اعتبار درنظر گرفته شده برای این پروژه‌ها ۵۰۹ میلیارد تومان است که بیش از ۱۵۰ هزار نفر را در قالب ۴۵ هزار و ۲۰۰ خانوار را زیرپوشش قرار می‌دهد.

روایت دستاورد دولت در هگمتانه از جهش ساخت مسکن تا افتتاح سه هزار طرح

وی گفت: احداث ۵۴ باب مخزن با حجم یک هزار و ۹۶۵ مترمکعب، اجرای ۲۲۳ کیلومتر خط انتقال، اجرای ۱۸۲ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه، احداث هشت باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۰۱ لیتر در ثانیه و حفر ۲۲ حلقه چاه با آبدهی ۱۱۰ لیتر در ثانیه قرار است در این طرح اجرا شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تاکید کرد: احداث مخزن زمینی به تعداد ۱۹ باب و ۱۵ هزار و ۲۰۰ مترمکعب، اجرای خط انتقال به طول ۱۸۰ کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول ۱۵۰ کیلومتر، حفر چاه به تعداد ۳۴ حلقه و یک دهنه بهسازی چشمه و قنات و احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ در راستای این پروژه اجرا شده است.

وی درباره وضعیت پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان همدان، گفت: پروژه‌های جهاد آبرسانی در راستای پیشبرد اهداف رفع محرومیت و آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان همدان با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی(ع) و شرکت آبفای استان در حال اجراست.

۱۴۰۲.۰۶.۱ افتتاح ۱۶۵ هزار میلیارد ریال طرح در هفته دولت

استاندار همدان گفت: هفته دولت امسال ۱۰۰۴ طرح مختلف عمرانی، صنعتی،کشاورزی و خدماتی به ارزش ۱۶۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در این استان بهره برداری شد.

علیرضا قاسمی فرزاد اظهار داشت: همچنین عملیات اجرایی ۱۷۵ طرح عمرانی با اعتبار ۳۹۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت ۱۴۰۲ آغاز شد.

روایت دستاورد دولت در هگمتانه از جهش ساخت مسکن تا افتتاح سه هزار طرح

وی ادامه داد: در مجموع یک هزار و ۱۷۹ طرح معادل ۵۶۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال طرح هفته دولت امسال افتتاح و کلنگ زنی شد که افزایش قابل توجهی داشته است.

۱۴۰۲.۱۱.۱۱ یک هزار و ۴۳۳ طرح دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی شد

استاندار همدان گفت: یک هزار و ۴۳۳ طرح مختلف همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در نقاط مختلف استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: از این تعداد هزار و ۳۵۰ طرح افتتاح و عملیات اجرایی ۸۳ طرح آغاز می شود.

وی ادامه داد: از مجموع طرح های دهه فجر امسال هزار و ۳۷۲ طرح عمرانی با اعتبار ۱۱۰ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال و ۶۱ طرح اقتصادی با ۲۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال افتتاح و یا کلنگ زنی می شود.

۱۴۰۲.۱۱.۲۶ افتتاح ایستگاه راه‌آهن باباکمال تویسرکان پس از ۹ سال

ایستگاه راه‌آهن باباکمال تویسرکان بعد از ۹ سال برای خدمت رسانی به مردم این شهرستان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مردم تویسرکان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

روایت دستاورد دولت در هگمتانه از جهش ساخت مسکن تا افتتاح سه هزار طرح

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان در مراسم افتتاح ایستگاه راه‌آهن باباکمال، گفت: ایستگاه راه‌آهن باباکمال با مساحت یک‌هزار و ۹۷ مترمربع در زمینی به مساحت ۵/۵ هکتار و با یک هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شده که نقش عمده‌ای در توسعه اقتصادی و اجتماعی شهرستان تویسرکان و مناطق اطراف آن دارد.

امیررضا یوسفیان ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه هموطنان ساکن در حوالی این ایستگاه و مردم شهرستان‌ تویسرکان، از مزایای حمل و نقل ریلی به ویژه در حوزه‌ی صنایع و کشاورزی برخوردار خواهند شد.

۴۱۰۲.۱۰.۲۱ رشد بیش از دو برابری روکش آسفالت راه های همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: سال گذشته ۲۲۰ کیلومتر روکش آسفالت در راه های همدان انجام شد که این رقم در سال جاری به ۵۰۰ کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

مهرداد آهکی افزود: اجرای ۱۵۰ کیلومتر روکش آسفالت برای استان همدان طی سال ۱۴۰۲ برنامه ریزی شده بود که ۹ ماهه امسال نه تنها این عدد محقق شد بلکه به حدود سه برابر تعهد یاد شده دست یافتیم.

روایت دستاورد دولت در هگمتانه از جهش ساخت مسکن تا افتتاح سه هزار طرح

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان اضافه کرد: چنانچه مشکلی در تامین قیر مورد نیاز به وجود نمی آمد و شرایط جوی نیز مساعد بود می توانستیم این عدد را تا ۸۰۰ کیلومتر هم برسانیم در عین حال هر تن آسفالت مورد نیاز برای روکش راه ها بیش از ۲۲ میلیارد ریال هزینه می برد.

۱۴۰۲.۱۲.۱همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار همدان به اینترنت نسل سوم یا چهار متصل می‌شود

زیرساخت های آینده استان همدان در همه بخش‌ های اقتصادی ، کشاورزی، صنعتی، تولید و سایر موارد نیازمند اینترنت پر سرعت است و هرچقدر روبه جلو پیش برویم تقاضا برای اینترنت پرسرعت بیشتر می‌شود و در این راستا فعالیت های اثر بخشی در استان انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با اشاره به اینکه هدف ما این است تا پوشش اینترنت همراه را در شهرها و روستاهای استان به مرز نیاز مردم برسانیم، بیان کرد: هم‌اینک جمعیت کوچک‌ترین روستاهای استان همدان نیز خواهان اینترنت نسل چهارم (۴G) هستند.

عباس صادقی پوریانی افزود: راه اندازی هر ایستگاه آنتن بی.تی.اس نسل جدید بین چهار تا هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری همدان با تاکید بر اینکه تلاش داریم تا سال ۱۴۰۳، جمعیت همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان همدان، دست‌کم به شبکه اینترنت همراه نسل سه (۳G) متصل شوند، عنوان کرد: استان همدان یک هزار و ۷۲ روستا دارد که تا ابتدای امسال، ۸۲۱ روستا به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شده بود.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم اتصال ۱۰۷ روستای دیگر استان همدان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت به ما ابلاغ شده است که از این تعداد در سال جاری تجهیزات مربوط به ۲۹ روستا نصب و بهره برداری شده و تا خرداد ۱۴۰۳ نیز تجهیزات ارتباطی روستای باقی مانده نصب می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان گفت: با اجرای پروژه های ابلاغی از سوی دولت، بیش از ۹۸ درصد روستاهای استان با اعتبارات بودجه ۱۴۰۲ به اینترنت پهن باند مجهز می‌شود.

۱۴۰۲.۱۰.۷پذیرش در بیمارستان فوق تخصصی اکباتان همدان پس از ۱۴ سال انتظار

پذیرش بیمار در بیمارستان فوق تخصصی اکباتان همدان پس از ۱۴ سال انتظار، در آستانه میلاد با سعادت دخت گرامی نبی اکرم، حضرت فاطمه (س) آغاز و مراسم نمادین راه اندازی این بخش با انتقال و پذیرش کودکان بیمار بستری در بیمارستان بعثت به این بیمارستان برگزار شد.

این طرح نیمه تمام درمانی با اختصاص اعتبارات سفر رییس جمهور، پس از سال‌ها چشم انتظاری مردم همدان، تکمیل و آماده ارایه خدمات دهی شد.

روایت دستاورد دولت در هگمتانه از جهش ساخت مسکن تا افتتاح سه هزار طرح

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان در این باره افزود: ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۰ دستگاه آمبولانس طی ۲ مرحله بیماران را از بیمارستان بعثت به بخش‌های بستری و آی سی یو نوزادان این بیمارستان منتقل کردند.

دکتر محمد مهدی مجذوبی اظهار کرد: هم‌اینک بخش‌های آزمایشگاه، سی‌تی‌اسکن و بخش‌های پاراکلینیکی فعال و بیمارستان فوق‌تخصصی اکباتان آماده پذیرش بیماران و خدمت‌رسانی به مردم استان است.

۱۴۰۲.۰۶.۲۶ جهانی شدن ۲ کاروانسرای همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: کاروانسراهای فرسفج تویسرکان و تاج آباد بهار در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیدند.

محسن معصوم علیزاده افزود: کاروانسرای تاج آباد جزو معدود کاروانسراهای باقی مانده در کشور با پلان مدور است و قدمت آن به دوره صفویه باز می گردد.

روایت دستاورد دولت در هگمتانه از جهش ساخت مسکن تا افتتاح سه هزار طرح

وی گفت: کاروانسرای شاه عباسی «فرسفج» نیز از آثار تاریخی تویسرکان و متعلق به دوران صفویه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: ساختمان این کاروانسرا در فاصله سال های ۱۰۰۶ تا ۱۰۳۸ و به سبک معماری دوره صفویه ساخته شده و با مساحت حدود چهار هزار متر مربع در مسیر شاهی یا جاده ابریشم قرار گرفته است.

۱۴۰۲.۰۶.۴ بازبینی مستندات پرونده ثبت جهانی هگمتانه از سوی ارزیابان یونسکو

پرونده ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» شامل تپه هگمتانه، بازار و بافت تاریخی که برای ثبت جهانی آماده‌سازی شده است و مسیر «آرامگاه بوعلی تا آرامگاه باباطاهر» را در بر می گیرد در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ به یونسکو تحویل داده شد.

در این پرونده حدود ۱۰۰ هکتار در نظر گرفته شده که شامل تپه هگمتانه، بازار، بافت و ۱۴۰ اثر تاریخی است و با ثبت جهانی این اثر، انتظار می‌رود بافت تاریخی، بازار سنتی، مسجد جامع و پیاده راه‌های شهر همدان حفظ شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه ارزیاب یونسکو از پرونده "هگمتانه و مرکز تاریخی همدان" اظهار رضایت کرده است گفت: مراحل بازبینی مستندات این پرونده در حال انجام است.

روایت دستاورد دولت در هگمتانه از جهش ساخت مسکن تا افتتاح سه هزار طرح

محسن معصوم علیزاده با ارائه آخرین گزارش‌ از ارزیابی‌های انجام شده توسط کارشناس یونسکو اظهار داشت: ارزیاب گزارش این بازدید را به صورت محرمانه به یونسکو ارائه داده است و هیچ مساله خاصی را مطرح نکرد اما از بازدید خود اظهار رضایت داشت.

وی تاکید کرد: بنابر نظر ارزیاب سازمان جهانی یونسکو، ارزش هر سایتی که بخواهد در ردیف میراث فرهنگی قرار بگیرد این است که از حوزه جغرافیایی خارج و به میراث بشری تبدیل شود و زمانی که جهانی شد، مردم از سراسر دنیا خود را به آن می رسانند تا میراث بشر از گذشته های دور را ببینند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه "هگمتانه و مرکز تاریخی همدان" تنها نماینده ایران برای ثبت جهانی برای سال ۱۴۰۳ است،افزود: هر کشور هر سال یک سهمیه برای ثبت جهانی دارد که سهمیه ایران برای امسال پرونده همدان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: در سال گذشته اقدامات زیادی در راستای ثبت جهانی هگمتانه انجام شده که از جمله آنها مرمت بافت تاریخی، بازار سنتی، کاروانسراها و بناهای واجد ارزش است.

معصوم‌علیزاده افزود: مرمت بناهای واجد ارزش واقع در محدوده پرونده ثبت جهانی از اعتبارات سفر رئیس جمهور با ۲۵۰ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اظهار داشت: مرمت بناهایی مثل کاروانسرای شریف الممالک، کاروانسرای یداللهی، کاروانسرای گلشن، راسته حاج صفرخان، کاروانسرای حسین‌خانی، کاروانسرای قلمدانی، کنیسه یهودی‌ها، تیمچه صالحی، عمارت جنانی، مسجد حاج احمد و خانه میرابیان از جمله بناهای مرمت‌شده در سال گذشته است.

بخش کشاورزی استان همدان با ۷۰ هزار و ۶۵۳ هکتار اراضی باغی و برداشت سالانه ۸۱۷ هزار و ۳۷۶ تن انواع محصول باغی در دولت سیزدهم روند رو به رشدی داشته است.

این استان با ۱۱۷ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی و تولید چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات، ۲۹ درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.

۲۴ درصد از ارزش افزوده استان همدان مربوط به بخش کشاورزی است که سه و دو دهم ارزش افزوده کشاورزی کشور را تشکیل می دهد.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان همدان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

۱۴۰۲.۰۸.۲۰ گردوی تویسرکان ثبت جهانی شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: نظام کاشت، داشت و برداشت گردوی تویسرکان توسط سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) به ثبت جهانی رسید.

روایت دستاورد دولت در هگمتانه از جهش ساخت مسکن تا افتتاح سه هزار طرح

رضا بهراملو در این باره افزود: باغ های سنتی گردوی تویسرکان به عنوان پنجمین نظام میراثی مهم کشاورزی جهان (جیاس) از کشورمان در فائو ثبت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: میزان برداشت گردو در تویسرکان حدود ۱۷ هزار تن است و کیفیت این محصول مطابق با آزمایشات انجام شده و گزارش های مرکز تحقیقات کشاورزی در سطح جهان کم نظیر است.

وی اظهار کرد: ثبت جهانی گردوی تویسرکان بدون شک به حفظ و ارتقای کاشت،داشت و برداشت این محصول به عنوان یک گنجینه سبز در استان همدان کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: قبل از این نیز انگور ملایر از استان همدان در نظام میراثی کشاورزی جهان(جیاس) به ثبت رسیده بود.

استان همدان در تولید محصولاتی همچون سیب زمینی با تولید ۸۸۰ هزار تن، سیر با تولید ۴۲ هزار تن و گردو با تولید ۵۶ هزار تن، رتبه اول کشوری را دارد.

همچنین این استان در تولید جو با ۲۳۰ هزار تن، انگور با تولید ۴۲۰ هزار تن و یونجه با تولید ۳۸۰ هزار تن رتبه سوم و در گیاهان دارویی با تولید ۳۳ هزار تن رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

۱۴۰۲.۱۲.۵صادرات ۸۱ قلم محصولات کشاورزی همدان به ارزش ۳۳۴ میلیون دلار

مدیر مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به صادرات ۱۰۷ هزار میلیارد ریالی محصولات کشاورزی افزود: ارزش دلاری این میزان صادرات ۳۳۴.۵ میلیون دلار است که وزن آنها به میزان معادل ۲۳۴ هزار و ۹۲۰ تن بوده است.

روایت دستاورد دولت در هگمتانه از جهش ساخت مسکن تا افتتاح سه هزار طرح

مرتضی ترکمان با تاکید بر اینکه بیشترین سهم صادرات به محصول سیب‌زمینی با ۹۱.۲ میلیون دلار اختصاص دارد تصریح کرد: خشکبار با ۷۷.۸ میلیون دلار پس از سیب‌زمینی بیشترین سهم صادراتی را دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سیر، گیاهان دارویی، لبنیات و صنایع کشاورزی و تبدیلی در رتبه‌های بعدی محصولات صادراتی استان هستند.

مدیر مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به رشد صادرات امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: از نظر ارزش ریالی ۶۸.۶ درصد افزایش صادرات صورت گرفته است.

وی کشورهای چون روسیه، ایتالیا، عمارت، عراق، افغانستان، ارمنستان، پاکستان و ازبکستان شماری را از مقاصد صادراتی محصولات کشاورزی استان همدان عنوان کرد.

۱۴۰۲.۱۰.۱۸ اجرای طرح هوشمند سازی آبیاری در ۲۰۰ هکتار از اراضی استان همدان

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه هوشمند سازی آبیاری در راستای افزایش بهره‌وری و راندمان در بخش کشاورزی ضروری است گفت: این طرح در ۲۰۰ هکتار از اراضی استان اجرا شده است.

امیر لاهوتیان با بیان اینکه منابع آبی به عنوان مهمترین و محدود کننده‌ترین عامل در بخش کشاورزی باید هوشمندانه مصرف شوند اظهار کرد: در این راستا مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان از سال ۱۴۰۰ هوشمند سازی آبیاری را مورد توجه و در دستور کار قرار داده است.

روایت دستاورد دولت در هگمتانه از جهش ساخت مسکن تا افتتاح سه هزار طرح

وی تصریح کرد: اگر با اجرای هوشمند سازی آبیاری راندمان مصرف آب را تنها در نیمی از مزارع استان که به سامانه نوین آبیاری مجهز شده‌اند به میزان پنج درصد افزایش دهیم حداقل بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب در سال صرفه جویی در مصرف آب خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه همراه با اجرای طرح هوشمند سازی آبیاری در مزارع آزمونه (پایلوت) در سطح کشور و استان اعتبار مورد نیاز تصویب و اختصاص یافته است گفت: به منظور استفاده بهتر از این اعتبار، طرح در ۱۲ مزرعه با کشت‌ها و سامانه‌های مختلف آبیاری بارانی و قطره‌ای در بخش زراعت و باغبانی اجرا شده است.

۱۴۰۲.۰۳.۷ تصویب روز همدان در تقویم رسمی کشور

فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان همسو با سراسر کشور در دولت مردمی سیزدهم دوره پررونقی را سپری می کند و اقدامات مهم و کلیدی در این بخش بیانگر تحقق عدالت و توجه به سرمایه‌های فرهنگی و هنری دیار هگمتانه است.

روایت دستاورد دولت در هگمتانه از جهش ساخت مسکن تا افتتاح سه هزار طرح

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی استان مبنی بر نامگذاری یک روز به نام همدان که به شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال شده بود به تصویب رسیده و یکم شهریور در تقویم رسمی به نام "روز همدان" مصوب شد.

مسعود ویژه اظهار کرد: اردیبهشت ماه سالجاری این اقدام رقم خورد و ابلاغ و تصویب آن نیمه آبان ماه نهایی شد که می‌تواند نقطه عطفی برای اهالی فرهنگ و هنر استان باشد.

۱۴۰۲.۱۲.۲رونق فرهنگ و هنر هگمتانه در سایه اقدامات دولت سیزدهم

ویژه یادآور شد: ۵۰ اثر فاخر موسیقی سنتی در دومین جشنواره شب های موسیقی هگمتانه از تاریخ ۲۹ دیماه تا پنجم بهمن ماه ۱۴۰۲ در ۱۰ شهر استان به صورت کنسرت اجرا شد و ایجاد شور و نشاط و امید در جامعه از کارکردهای مهم برپایی جشنواره «موسیقی شب‌های هگمتانه» بود که در طول یک هفته برگزاری آن با استقبال بالای شهروندان همدانی روبرو شد.

روایت دستاورد دولت در هگمتانه از جهش ساخت مسکن تا افتتاح سه هزار طرح

وی هدف از اجرای این جشنواره را ایجاد شوق و انگیزه بیشتر برای نوازندگان و آهنگسازان استان همدان و به منظور ارائه توانایی ها و داشته های خود اعلام کرد و افزود: ایجاد بستری مناسب برای معرفی گروه های موسیقی سنتی، محلی و مقامی استان همدان به صورت همایشی و غیر رقابتی و با شعار احیای فرهنگ و هنر اصیل موسیقی ایرانی و کرامت هنرمندان استان از دیگر اهداف برپایی جشنواره شب های موسیقی هگمتانه بود.

۱۴۰۲.۱۰.۲۳ افزایش ۶۰ هزار متر مربعی فضاهای ورزشی همدان در دولت سیزدهم

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با اشاره به توجه دولت مردمی به تقویت فضاهای ورزشی مورد نیاز جوانان و دیگر اقشار جامعه،گفت: در دولت سیزدهم ۴۳ طرح راکد ورزشی استان احیا و فعال شده و همچنین ۶۰هزار متر مربع به فضاهای ورزشی همدان افزوده شده است.

علی حقیقی اظهار کرد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام از جمله در بخش ورزش با استقرار دولت سیزدهم، به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت که رهاورد آن شتاب بخشی در روند اجرا، تکمیل و بهره برداری از طرح‌ها و افزایش چشمگیر سرانه فضای ورزشی در استان همدان است.

۱۴۰۲.۰۶.۴ بازگشایی استخرهای شنا هدیه دولت به ورزشکاران

یکی از شاخص‌های سنجش حرکت‌های امیدبخش دولت سیزدهم در استان همدان را باید در امر ورزش و توجه ویژه برای اجرای طرح‌های مهم ورزشی دانست به طوری که تنها در یک رشته ورزشی مفرح همچون "شنا" در همدان چندین طرح مهم در شهرهای مختلف استان یا افتتاح شده و یا در حال اجرا است.

روایت دستاورد دولت در هگمتانه از جهش ساخت مسکن تا افتتاح سه هزار طرح

خردادماه سال گذشته، پس از ۳۰ سال انتظار پروژه استخر سرپوشیده ورزشگاه آزادی اسدآباد به نام استخر شنای «سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» به بهره برداری رسید ضمن اینکه انتظار ۱۷ ساله بانوان ورزش دوست کبودرآهنگ برای شنا در تنها استخر این شهرستان با تدبیر دولت خدمتگذار و مردمی به ثمر نشست و موجی از امید را در دل آن‌ها زنده کرد.

استخر اختصاصی بانوان شهر ملایر نیز پس از هفت سال تعطیلی، با حل و فصل موانع قانونی بازگشایی شد تا زمینه استفاده جوانان این شهر از این فضای ورزشی بار دیگر فراهم شود.

همچنین استخر شنای گلها پس از چهار سال وقفه با حمایت همه جانبه استاندار همدان و تامین اعتبار مورد نیاز از سوی مدیریت دستگاه ورزش و جوانان این استان بازگشایی شد، استخر شنای شهید رنجبرصولتی شهرستان بهار نیز پس از ۲ سال تعطیلی با روی کار آمدن دولت سیزدهم با صرف ۶ میلیارد ریال اعتبار تعمیر و بازسازی شد ضمن اینکه استخر شهرستان فامنین نیز آبان ماه سال قبل با پیگیری مدیرکل ورزش و جوانان استان پس از سه سال وقفه راه‌اندازی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha