۷۵ هزار مسافر در هفته اول تعطیلات نوروزی از قصرشیرین دیدن کردند

قصرشیرین - ایرنا - فرماندار قصرشیرین گفت که ۷۵ هزار مسافر و گردشگر در روزهای پایانی سال گذشته و منتهی به آخر هفته اول تعطیلات نوروزی از جاذبه‌های طبیعی، باستانی و تاریخی این شهرستان دیدن کردند.

محمد نجفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۰ هزار خودرو شامل ۱۸ هزار دستگاه سبک و ۲ هزار دستگاه سنگین از ۲۴ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تا پایان روز چهارم فروردین ماه جاری وارد شهرستان قصرشیرین شدند.

وی اظهار کرد: از مجموع مسافران ورودی به قصرشیرین ۲۷۵ نفر در اقامتگاه های رسمی دارای مجوز از میراث فرهنگی و گردشگری و پنج هزار و ۵۰۰ نفر در اماکن اقامتی غیر رسمی مانند مدارس و مهمانسراهای ادارات و کمپ ها اسکان یافتند.

فرماندار قصرشیرین گفت: همچنین از مجموع ۷۵ هزار مسافر و گردشگر نوروزی ورودی به شهرستان ۸۵ درصد آن ها معادل ۵۸ هزار نفر از مکان های تاریخی و جاذبه های طبیعی و صنایع دستی ایجاد شده مانند سیاه چادرهای ورودی شهر و سفره هفت سین محل بوستان بسیج دیدن کردند.

نجفی گفت: در ورودی شهر قصرشیرین هشت تخته سیاه چادر برای پخت شیرینی و نان محلی و هفت غرفه فروش صنایع دستی نیز برپا شده و آماده خدمات رسانی و بازدید مسافران و گردشگران نوروزی است.

۷۵ هزار مسافر در هفته اول تعطیلات نوروزی از قصرشیرین دیدن کردند

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با جمعیت ۲۷ هزار نفر و ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق به واسطه داشتن مرزهای رسمی پرویزخان برای فعالیت های تجاری و مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه برای تردد زوار عتبات عالیات و مسافران خارجی و داشتن امکانات اقامتی و هتل های مناسب برای گردشگران جاذبه دارد.

وجود اماکن طبیعی، رودخانه خروشان الوند و بهار زودهنگام، آثار تاریخی عمارت خسرو، چهارقاپو، کانال ساسانی، کاروانسرای شاه عباسی، بان قلعه و نهر شاه گدار و وجود بازارچه سنتی و نیز مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در قصرشیرین موجب شده تا هر ساله در ایام نوروز شمار زیادی از هموطنان به این خطه غربی کرمانشاه سفر کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha