۱۰ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85429873
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار سقز: فعالان اقتصادی راهکارهای لازم برای تحقق شعار سال ارائه دهند

سنندج- ایرنا- فرماندار ویژه شهرستان سقز با بیان اینکه ایران قوی در بحث اقتصاد و تولید، نیازمند مشارکت مردم است، گفت: از همه اقشار به ویژه فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان درخواست می‌کنیم در این رابطه همکاری بیشتری داشته باشند و راهکارهای لازم برای تحقق شعار سال را ارائه دهند.

به گزارش ایرنا، جعفر توان شامگاه پنجشنبه در نشستی با جمعی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی شهرستان سقز اظهار کرد: حضور مردم در تصمیم سازی و تصمیم گیری، در سازندگی و آینده میهن نقشی مهم، تاثیرگذار و کارآمد دارد.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم مزین شده است، افزود: از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی خواستاریم تا راهکارهای لازم برای تحقق شعار سال ارائه دهند.

فرماندار ویژه شهرستان سقز بیان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم یعنی نقش‌سپاری به مردم در حکمرانی اقتصادی، بنابراین مردمی سازی اقتصاد از راهکارهای مشارکت مردم برای افزایش تولید است.

توان یادآور شد: افزایش و جهش تولید، مستلزم فراهم شدن ملزومات و بسترهایی است که برای این مهم به جد تلاش خواهیم کرد و می طلبد فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان هم از ظرفیت های قانونی در این راستا استفاده کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه مراسم جشن گلریزان ( کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد) در این شهرستان برگزار می شود از تولید کنندگان و فعالان اقتصادی درخواست کرد با مشارکت در این برنامه، زمینه آزدی زندانیان را فراهم سازند.

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان سقز هم در این نشست با اشاره به ضوابط اجرایی ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم اظهار کرد: وجوهی که به حساب‌های تعیین شده از طرف دولت به منظور بازسازی و یا کمک و نظائر آن به طور بلاعوض پرداخت می شود، با ارائه قبض بانکی به اداره امور مالیاتی ذیربط از درآمد مشمول مالیات عملکرد سال پرداخت و از منبع مالیاتی که مودی انتخاب خواهد کرد، کسر می شود.

وی یادآور شد: بر اساس بند ح ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم هم آن قسمت از درآمد موقوفات عام که طبق موازین شرعی به مصرف اموری از قبیل کمک به مستضعفان و آسیب دیدگان برسد، از پرداخت مالیات معاف است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha