افزون بر ۶ هزار بیمار به اورژانس مراکز درمانی شاهرود مراجعه کردند

شاهرود - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: ۶ هزار و ۶۲۶ بیمار از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا پنجم فروردین ۱۴۰۳ به مراکز اورژانس بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه برای درمان مراجعه کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایاد بهادری منفرد روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: ۲ هزار و ۹۵۷ نفر از این تعداد مراجعه کننده به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۲۶۳ نفر در بخش‌های مختلف مراکز درمانی بستری شدند، ادامه داد: از این تعداد ۲۸۴ نفر در بخش‌ اورژانس، ۲۳۹ نفر در بخش‌های عمومی و ۴۵ نفر در بخش‌های ویژه بستری شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ابراز کرد: ۱۳۱ مورد عمل جراحی از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی تاکنون در مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه انجام شد.

بهادری منفرد با اشاره به اینکه بیماران جاده‌ای تنها مربوط به تصادفات نیستند، اظهار کرد: با توجه به استقرار پایگاه‌های جاده‌ای اورژانس ۱۱۵، مسافرانی که در هنگام سفر دچار عارضه و ناخوشی می‌شوند نیز برای دریافت خدمات فوریتی و درمانی مورد نیاز به این پایگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

وی از برقراری ۲ هزار و ۲۴۱ تماس با اورژانس طی این بازه زمانی خبر داد و گفت: ۱۴۶ بیمار پس از اعلام به این مراکز با اعزام نیرو در محل تحت درمان قرار گرفتند.

۴۰۶ ماموریت اورژانس شاهرود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: ۳۳۹ ماموریت شهری و ۶۷ ماموریت جاده‌ای طی این بازه زمانی توسط کارکنان فوریت‌های پزشکی به ثبت رسید که از این تعداد ۳۵۴ مورد اعزام به مراکز درمانی انجام شد.

بهادری منفرد بر رعایت مسائل بهداشتی در تعطیلات نوروزی تاکید کرد و افزود: تاکنون یک‌هزار و ۳۷۴ مورد بازدید از مجموعه‌های خدمات‌رسانی در حوزه‌های اسکان، پذیرایی و سایر مراکز حوزه تحت پوشش دانشگاه انجام شد.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۴۵۶ مورد پایش و سنجش کیفیت مواد غذایی انجام شد، ادامه داد: یک‌هزار و ۱۷۲ مورد پایش کیفیت آب‌ توسط بازرسان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به ثبت رسید.

بهادری منفرد با بیان اینکه طی این مدت ۳۵۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته ضبط و معدوم شد، ابراز کرد: ۹۳ مورد اقدام‌ قانونی(اخطاریه بهداشتی و معرفی به مراجع قضایی) از ابتدای اجرای طرح سلامت تاکنون طی بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی برای واحدهای دارای تخلف بهداشتی به ثبت رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه ۱۱ مورد بازدید توسط بازرسان از مراکز دارویی سطح شهرستان شاهرود انجام شد، اظهار کرد: تاکنون ۱۰۳ نمونه‌ای که توسط کارکنان بهداشت محیط از سطح عرضه به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و دارو ارسال شد، مورد آزمایش قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سال ۱۳۵۰ با عنوان آموزشگاه بهیاری زیر نظر جمعیت هلال احمر فعالیت خود را آغاز کرد و سال ۱۳۵۲ زیر نظر وزارت بهداری آن زمان به مدرسه عالی مامایی تغییر نام یافت. سال ۱۳۶۱ با نام دانشکده پرستاری و مامایی شهید باهنر و از سال ۱۳۷۱ با عنوان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با هفت معاونت، ۲ شبکه بهداشت، ۲۰ پایگاه امداد جاده‌ای، یک پایگاه امدادهوایی، ۶۴ خانه بهداشت و ۱۶۰ عضو هیات علمی، زیر نظر مستقیم وزارت بهداشت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

دانشکده‌های پزشکی، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و بهداشت با بیش از ۲ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فعال است.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha