اورژانس شاهرود به ۹۳۹ ماموریت جاده‌ای و شهری اعزام شد

شاهرود - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: کارشناسان اورژانس به منظور ارایه خدمات پیش بیمارستانی به ۹۳۹ ماموریت جاده‌ای و شهری از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ اعزام شدند.

ایاد بهادری منفرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی تا ۱۱ فرودین ماه ۱۴۰۳، سه هزار و ۶۳۸ تماس با سامانه اورژانس شاهرود ثبت شد.

وی با بیان اینکه اورژانس شاهرود طی این بازه زمانی به مصدومان ۱۶۵ حادثه ترافیکی شهری و جاده‌ای خدمات‌رسانی کردند، گفت: بالگرد اورژانس به هفت مورد ماموریت اعزام شد و ۱۸ مصدوم حوادث ترافیکی را به بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود انتقال داد.

بهادری منفرد به اقدام‌های حوزه درمان در این مدت اشاره کرد و افزود: ۹ هزار و ۵۹ بیمار از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی به مراکز درمانی شاهرود و میامی مراجعه کردند.

بستری افزون بر ۲ هزار بیمار در شاهرود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه از این تعداد ۶ هزار و ۸۷۸ بیمار سرپایی مداوا شدند، ابراز کرد: ۲ هزار و ۱۸۱ بیمار در بیمارستان‌های امام حسین(ع)، بهار شاهرود و امام رضا(ع) میامی بستری شدند.

وی از تولد ۷۱ نوزاد طی این بازه زمانی در بیمارستان بهار شاهرود خبر داد و گفت: ۲۸۱ عمل جراحی در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه در این مدت انجام شد.

بهادری منفرد با اشاره به اینکه ۱۲۰ نمونه مواد غذایی به آزمایشگاه کنترل غذا و دارو ارسال شد، اظهار کرد: سه هزار و ۴۷۵ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ انجام شد.

معدوم‌سازی یک‌هزارو ۲۰۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: یک هزار و ۲۰۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در این مدت ضبط و معدوم شد.

وی از رسیدگی ۵۲ مورد شکایت مردمی در سامانه ۱۹۰ خبر داد و گفت: ۱۷۶ مورد بازرسی در قالب گشت‌های مشترک با سایر نهادهای نظارتی شهرستان به انجام رسید.

بهادری منفرد با اشاره به اینکه سه هزار و ۸۶۱ جزوه آموزشی(پمفلت) در پیشگیری از بیماری‌های واگیر بین شهروندان توزیع شد، ابراز کرد: طی این بازه زمانی ۲ هزار و ۶۷۳ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی توسط کارشناسان این دانشگاه صورت گرفت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه ۱۳ مورد بازدید از مراکز دارویی انجام شد، افزود: ۲۲۶ مورد از تخلفات در حوزه‌های مختلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سال ۱۳۵۰ با عنوان آموزشگاه بهیاری زیر نظر جمعیت هلال احمر فعالیت خود را آغاز کرد و سال ۱۳۵۲ زیر نظر وزارت بهداری آن زمان به مدرسه عالی مامایی تغییر نام یافت. سال ۱۳۶۱ با نام دانشکده پرستاری و مامایی شهید باهنر و از سال ۱۳۷۱ با عنوان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با هفت معاونت، ۲ شبکه بهداشت، ۲۰ پایگاه امداد جاده‌ای، یک پایگاه امدادهوایی، ۶۴ خانه بهداشت و ۱۶۰ عضو هیات علمی، زیر نظر مستقیم وزارت بهداشت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

دانشکده‌های پزشکی، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و بهداشت با بیش از ۲ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فعال است.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha