نگاه وزارت میراث فرهنگی تسهیل‌گری در جذب سرمایه‌گذاری گردشگری است

شهرکرد- ایرنا- معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: نگاه این وزارتخانه کمک و تسهیل‌گری برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌اصغر شالبافیان حسین‌آبادی روز چهارشنبه در سفر به چهارمحال و بختیاری با حضور در هشتمین نشست کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی این استان اظهار داشت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور تا اطلاع بعدی نیاز به استانداردسازی ندارد اما باید از توان بخش خصوصی در حوزه مشورتی و اجرایی در این حوزه بهره گرفت.

وی ادامه داد: دیوانسالاری اداری و روند طولانی استعالام‌ها از مشکلات چهارمحال و بختیاری در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری است که با همکاری‌های بین‌بخشی می‌توان این چالش را از میان برداشت.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: شورای برنامه‌ریزی و شورای حمایت قضایی در استان می‌تواند به تسهیل‌گری در حوزه گردشگری به ویژه در بخش گردشگری کشاورزی کمک کند.

شالبافیان در ادامه با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف برای برگزاری رویدادهای گردشگری در چهارمحال و بختیاری، بیان داشت: برگزاری رویدادها پای گردشگران داخلی و خارجی را به این استان باز می‌کند و می‌توان از این ظرفیت در راستای جذب گردشگر بهره گرفت.

وی افزود: تولید و انتشار محتوا در حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری و پخش آن در تمامی استان‌های کشور و همچنین بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید محتوا به زبان‌های مختلف نیز در اولویت قرار گیرد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابراز امیداروی کرد تا چهارمحال و بختیاری به زودی میزبان یک رویداد گردشگری در سطح ملی یا بین‌المللی باشد.

تحقق شعار سال با مشارکت‌دهی مردم در امور

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته از کمیسیون های فعال این اتاق است و در این راستا اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همراهی مطلوبی دارد.

شهرام زارع افزود: برای تحقق شعار سال باید فرماندهی امور را به گروه‌های مردمی بسپاریم و برای پیشبرد امور تسهیل‌گری کنیم.

وی ادامه داد: در حالیکه چهارمحال و بختیاری یکی از بهترین فرش‌های کشور یعنی قالی چالشتر و بختیاری را تولید و صادر می‌کند اما در سال‌های اخیر بافت و صادرات این فرش کاهش پیدا کرده است و برای رفع این چالش اتاق بازرگانی آمادگی همکاری دارد.

اتاق بازرگانی بازوی حوزه گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی، بازوی توانمندحوزه گردشگری استان است.

علیرضا جیلان افزود: کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته در تحقق اهدف حوزه گردشگری کمک‌های فراوانی به این اداره‌کل ارائه داده است.

وی تصریح کرد: حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی جزو مهمترین اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به شمار می‌رود.

غفلت از توسعه زیرساخت‌های گردشگری

رییس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان مغفول واقع شده است و این در حالیست که رونق گردشگری نیازمند زیرساخت‌هایی نظیر راه، خطوط پروازی و ریلی است.

سید سعید فیاضی با بیان اینکه پتانسیل‌های استان در حوزه گردشگری بالاست، افزود: این استان در حوزه گردشگری آبی، طبیعت، تاریخی، فرهنگی و هنری ظرفیت قابل ملاحظه ای دارد و برای شکوفایی این ظرفیت‌ها به اعتبارات مناسبی نیاز است.

شنیدن مطالبات بخش خصوصی از الزمات تحقق شعار سال

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: مشارکت مردم در تحقق شعار سال الزاماتی دارد که یکی از مهمترین آنها شنیدن سخنان و مشکلات فعالان بخشی خصوصی است.

ابراهیم رییسی افزود: اصلاح قوانین حریم‌های آب و راه به تقویت گردشگری کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: توزیع عادلانه منابع گردشگری در مناطق مختلف کشور با اولویت جذب گردشگران خارجی به برنامه ریزی در سطح ملی نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری شامل ۱۰۸ جاذبه طبیعی، ۶۷۴ جاذبه فرهنگی و تاریخی، هشت اثر دست‌ساز، ۱۲ روستای هدف گردشگری ملی، ۱۵ منطقه نمونه گردشگری مصوب دولت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha