۱۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۳۴
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85429927
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مماشات با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز قابل قبول نیست

سنندج- ایرنا- بازرس کل کردستان گفت: برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز و جلوگیری از گسترش ناموزون و غیر اصولی شهر، وظیفه خطیر شهرداری است و هرگونه مماشات در این زمینه قابل قبول نیست و مورد پیگیری قانونی قاطع و موثر قرار خواهد گرفت. 

به گزارش ایرنا، عیسی هواسی روز جمعه در بازدید سرزده از ساخت و ساز های غیر مجاز سطح شهر سنندج اظهار کرد: ممانعت از احداث بناهای مازاد بر پروانه از رسالت های خطیر و حائز اهمیت شهرداری است و نباید در این زمینه کوتاهی کند.

وی با بیان اینکه ساخت و سازهای غیر مجاز تضییع حقوق عامه شهروندان است، افزود: ساختمان‌های غیرمجاز را نمی‌توان فقط تخلف از ضوابط و مقررات دانست و یا آن را تنها عاملی در نقض حقوق قانونی حاکمیت برشمرد؛ چراکه آسیب اصلی و جبران ناپذیر ناشی از ساخت و ساز غیر مجاز، متوجه عامه شهروندان است.

مماشات با ساخت‌سازهای غیرمجاز قابل قبول نیست

بازرس کل کردستان یادآور شد: این گونه ساخت و ساز حقوق اولیه مردم را به لحاظ برخورداری از زیستگاه منطبق بر اصول و استاندارد های شهرسازی، معماری و ترافیکی و بهره مندی از سازه های ایمن در چارچوب ضوابط و مقررات شورای عالی معماری و شهر سازی تضییع می کند.

هواسی ادامه داد: در جریان این بازدید مصادیقی از ساخت و ساز های غیر مجاز مشاهده شد که اقدامات بازدارنده مناسب و موثری از سوی شهرداری در خصوص آن‌ها صورت نگرفته است.

درهمین راستا بازرس کل استان کردستان دستور انجام بازرسی و بررسی های کامل را صادر کرد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha