۱۴۹ حادثه‌دیده وقایع نوروزی در اصفهان اسکان اضطراری یافتند
عکس تزیینی است

اصفهان-ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان اعلام کرد: ۱۴۹ نفر از ۸۹۱ حادثه‌دیده ناشی از حوادث در استان از ابتدای اجرای طرح «ملی امداد و نجات نوروزی» تاکنون توسط عوامل این نهاد اسکان اضطراری یافته‌اند.

بمانعلی یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۸۶ حادثه طبیعی و غیرطبیعی از ۲۴ اسفند گذشته(آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی) تا امروز در استان رُخ داده که ۱۵۱ مورد آن جاده‌ای بوده است.

وی تصریح کرد: وقوع حوادث در استان از ابتدای طرح یاد شده تاکنون ۱۰ فوتی و ۴۶۴ مصدوم داشته است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: ۶ حادثه سیل، آبگرفتگی و برف، سه واقعه کارگاهی، ۲۵ سانحه شهری، چهار حادثه کوه و یک اتفاق ساحلی نیز در این مدت رُخ داد که امدادرسانی عوامل هلال احمر را در پی داشت.

یوسفی خاطرنشان کرد: از ۸۹۱ حادثه دیده، ۱۵۱ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۹۰ نفر بصورت سرپایی درمان شدند و دیگر حادثه‌دیدگان نیاز درمانی نداشتند.

به گفته وی، امدادگران هلال احمر استان در ایام نوروز ۱۴۰۳ در ۴۵ پایگاه امدادی مستقرند و بصورت ۲۴ ساعته کشیک دارند.

به گزارش ایرنا، یک هزار و ١١٠ نجاتگر هلال احمر استان اصفهان در ایام نوروز، مسوولیت امدادرسانی و ارائه خدمات به مسافران و حادثه‌دیدگان را بر عهده دارند.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یک هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و ۱۵ اثر آن به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران بویژه در عید نوروز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha