فریاد الغوث تا گلستان مهربانی دومین شب قدردر آستان مطهرشاهچراغ (ع)+ فیلم

شیراز - ایرنا - مراسم احیای دومین شب قدر در آستان احمدی شاهچراغ (ع) برپا شد، جایی از صحن و شبستان نوای الغوث های جوشن به گوش می‌رسید و هر گوشه حرم صحنه نمایش نیکویی و مهربانی بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آستان احمدی شاهچراغ (ع) شامگاه ۲۱ رمضان کانون شب زنده داران شیرازی و البته زائران پرشمار از سراسر کشور بود.

ساعتی پس از افطار فوج جمعیتی که برای خلوت نشینی با رب، ۲۱ رمضان را قدر دانسته و حرم مطهر شاهچراغ (ع) را انتخاب کرده بودند، از راه رسیدند و مراسم احیا از ساعت ۹:۳۰ آغاز شد.

یکی از جلوه‌های تماشایی نوع دوستی و مهربانی در گوشه‌ای از صحن شاهچراغ نمودار بود، در غرفه پایگاه انتقال خون سیار؛ جایی که مؤمنان روزه‌دار در صف شلوغ نذر خون نشسته بودند تا بخشی از عبادتشان در دومین قدر رمضان امسال کمک رسانی به بیماران نیازمند باشد.

در سوی دیگر شبستان میزهای اکرام ایتام برپا بود و انفاق و احسان بخش پررنگ احیای شب قدر مؤمنان شیرازی شده بود.

در سوی دیگر صحن، روبروی بارگاه مطهر احمدبن موسی (ع) میزهای مشاوره خانواده و پاسخگویی به سوالات مذهبی و شرعی برپا بود و کارشناسان پذیرای زائران شب قدر حرم بودند.

هر چند شبستان امام خمینی (ره)، میزبان شمار بالایی از خانواده‌هایی بود که به اتفاق همراه با فرزندان کوچک و نوجوانان و جوانان خود به مراسم احیا آمده بودند، اما غرفه‌ای جداگانه در صحن اصلی حرم هم میزبان زائران کوچک بود و آرزوهای بلند خود را در میان مداد رنگی‌ها و با شور و حال کودکانه خود با خداوند نجوا می‌کردند.

دعای جوشن کبیر و ابوحمزه ثمالی در احیای ۲۱ رمضان حرم شاهچراغ (ع) با نوای سید محسن بنی فاطمی و حاج حسن جوکار و حاج کاظم محمدی در شبستان امام خمینی (ره) قرائت شد.

خیل زائران آستان احمدی شاهچراغ (ع) در گوشه گوشه صحن و سرای حرم هم‌نوا با هم نجوا و نیایش کردند.

سخنران مراسم احیای دومین شب قدر حرم نیز آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه شیراز بود.

احیای شب قدر شیراز بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا ساعت ۲:۳۰ بامداد در میان گلواژه های دعا و نجوا و نیایش زائران این آستان ادامه می‌یابد و زائران آستان احمدی این شب را در زیر گنبد فیروزه‌ای شاهچراغ (ع) سحر می‌کنند.

صف نذر خون نیز تا همچنان تا سحرگاه ۲۱ رمضان در صحن حرم مطهر امتداد داشته و مهربانی، نیکی، احسان و انفاق جزئی جدا نشدنی از احیای مؤمنان زائر شاهچراغ (ع) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha