۱۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۴۵
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85435759
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان:طوفان الاقصی پاسخ به ۷۵ سال جنایات اسرائیل است

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: عملیات طوفان الاقصی پاسخ به ۷۵ سال جنایت و وحشی گری رژیم غاصب صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود:نباید حرفی با این مضمون گفته یا شنیده شود که چرا حماس کاری کرد که این همه خسارت ایجاد شود چراکه این حرف اشتباهی است.

وی اظهار کرد: در دهه چهل قرن بیستم یک توطئه وحشتناک توسط غرب علیه اسلام در منطقه فلسطین رقم خورد،با کشتن و آواره کردن مردم به کشورهای اردن،مصر لبنان و سوریه کشور جعلی اسرائیل را ایجاد کردند.

امام جمعه کاشان بیان کرد:در سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۰ بیش از ۵۳۰ شهر و روستا را خراب کردند تا آوارگان به امید خانه هایشان برنگردند و تا امروز این افراد در اردوگاه زندگی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت:تا ۱۵ می سال ۱۹۴۸ گروه های تروریستی یهودی که انگلیس خبیث آنها را آموزش می داد ۷۰۰ هزار نفر را که شامل نیمی از جمعیت فلسطین آن روز بود را از خانه و کاشانه شان آواره کردند.

وی افزود: در ۹ آوریل سال ۱۹۴۸ در دیر یاسین با توپخانه به این روستا حمله و سپس نیروی زمینی اسرائیل وارد روستای دیریاسین شد و منازل را تا آخرین دینامیت منفجر کردند و مردم را مثله کردند یعنی اعضای بدن آنها را قطع کردند،شکم زنان باردار را با شرط بندی برای جنسیت جنین آنها دریده و به شهادت رساندند.

وی اظهار کرد:مردان ، کودکان و سالخوردگان روستای دیریاسین را به شهادت رساندند و اجساد آنها را درون چاه های آب انداخته و اجساد عده دیگری از مردم روستا را در آتش سوزاندند این نمونه ای از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در روستای دیر یاسین است.

امام جمعه کاشان بیان کرد: در سال ۱۹۸۲ به اردوگاه صبرا شتیلا به مدت ۴۸ ساعت حمله کردند و حدود ۶ هزار نفر را در این ۲ اردوگاه به شهادت رساندند، چشم پناهدنگان را درمی آوردند و زنده زنده پوست افراد را می کندند، به زنان و دختران تجاوز کرده و بعد از این اعمال شنیع آنها را با گلوله به شهادت رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت:نمونه وحشی گری های رژیم غاصب صهیونیستی را در جریان کربلا شنیده بودیم که وقتی دختر امام حسین(ع) را با نیزه زدند و روسری ایشان کنار رفت، گوشواره را از گوش ایشان را با بی حرمتی کشیدند بطوری که خون جاری شد و در صبرا و شتیلا هم برای بیرون آوردن دستبند خانم ها، دست های زیادی را قطع کردند.

وی افزود:عملیات طوفان الاقصی در پاسخ به این جنایات است که تنها بخشی از آن رسانه ای شده،در این ۱۸۰ روز رژیم غاصب صهیونیستی جنایات فراوان انجام داده،۱۰۰ مدرسه و دانشگاه تخریب کامل شده،۳۰۵ مدرسه هم خسارت قابل توجه دیده،۲۲۹ مسجد تخریب و حدود ۳۰۰ مسجد خسارت قابل توجه داشته است.

وی اظهار کرد:رژیم غاصب صهیونیستی ۱۰۵ آمبولانس و چهار کلیسا را تخریب ،۸۴ درمانگاه و بیمارستان از خدمت خارج،۳۹ هزار نفر را شهید و ۱۴۰ خبرنگار را به شهادت رساند،این غرب و آمریکای متمدن است و این لیبرالیسمی است که مدعی آقایی بر جهان است.

امام جمعه کاشان بیان کرد:رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند در حمله وحشیانه اسرائیل غاصب به غزه جنایت در اوج و صبر و استقامت مردم غزه هم در اوج است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت:صبر مردم غزه ثمراتی برای جبهه مقاومت داشت رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند راهپیمایی امسال روز قدس بین المللی می شود یعنی تا سال قبل تنها کشورهای اسلامی حامی فلسطین بودند اما عملیات طوفان الاقصی همه آزادگان جهان را بیدار کرد، شبکه ان بی سی آمریکا اعلام کرد اسرائیل با حمله به سفارت ایران در سوریه به همه نشان داد که به آخر موجودیت خود رسیده و وزیر جنگ اسرائیل گفته با حملاتی از هفت جبهه مقاومت مواجه است و رییس سابق کمیته نظامی اسرائیل می گوید اسرائیل در حلقه محاصره ایران افتاده و این محاصره هرسال تنگ تر می شود.

وی افزود:بنت نخست وزیر سابق اسرائیل می گوید ایران از طریق حماس،حزب الله و حوثی ها ما را اسیر خود کرده است و فرمانده سابق ارتش اسرائیل می گوید واکنش ایران به حمله به سفارتش ممکن است سریع باشد و کشتی ها،سفارتخانه ها،افراد اسرائیل در خارج مورد هدف باشد و یا ایران می تواند از طریق حزب الله به ما حمله کند اما فرمانده سابق رژیم غاصب صهیونیستی می گوید تجربه نشان داده پاسخ ایران خشن و بی رحمانه خواهد بود و هر شهروند اسرئیلی باید آماده حمله ایران باشد.

و اظهار کرد:از بردران و خواهران عزیز به دلیل باشکوه برگزار شدن مراسم سه شب احیا تشکر می کنم و حضور پررنگ مردم کاشان در راهپیمایی امروز بسیار ارزشمند بود.

وی اظهار کرد:شهادت آیت الله سیدمحمدباقر صدر و بنت الهدی خواهرشان از مناسبت های هفته است که در فروردین سال 1359 به دست صدام به شهادت رسیدند و حضرت امام خمینی(ره) برای ایشان سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

امام جمعه کاشان بیان کرد:شهید مرتضی آوینی در سال ۱۳۷۲ به شهادت رسید،وی سید شهدای اهل قلم است و سپهبد صیاد شیرازی در ۲۰ فروردین سال ۱۳۷۸ توسط منافقان به شهادت رسید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت:شهادت سرداران رشید اسلام زاهدی و حاج رحیمی در سوریه از مناسبت های هفته است،شهید بزرگوار زاهدی فردا در اصفهان تشییع می شوند.

وی افزود:رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگزاران نظام فرمودند انتظار مردم آن است که تصمیم ها و اقداماتی که مسوولان کشور در اقدامات اقتصادی انجام می دهند در زندگی مردم تاثیرگذار باشد و این انتظار بجایی است چراکه ظرفیت های کشور ما زیاد است.

وی اظهار کرد:معظم له در این دیدار فرمودند کشور ما ۳۷ میلیون هکتار زمین قابل کشاورزی دارد،۱۴ میلیون افراد دارای تحصیلات عالی،۱۰۰ هزار عضو هیات علمی،۱۵۰ هزار پزشک متخصص و هوش ملت ایران که بالاتر از هوش متوسط جهانی است از ظرفیت های کشور است که با این ظرفیت ها باید اقدامات دولت سرسفره مردم محسوس باشد.

امام جمعه کاشان بیان کرد:رهبر معظم انقلاب اسلامی از موانع درونی ازجمله کم کاری به عنوان مشکلات کشور یادکردند،معظم له در دوران ریاست جمهوریشان سفری به سوریه د اشتند،ساعت ۱۰ صبح با حافظ اسد دیدار داشتند و اسد از ایشان می پرسد که خوب خوابیده اید ومعظم له پاسخ دادند من از ساعت سه صبح بیدار هستم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت:بی دقتی هم از مشکلاتی است که در کشور با آن مواجهیم باید به تخصص اهیمت داد،کم انگیزگی عامل دیگر درونی است چراکه شبهه برای جوان ایجاد شده و کم کاری می کند،هدف از انجام کار باید رفع مشکل مردم و نه محبوبیت باشد و رهبر معظم انقلاب برای تحقق شعار امسال فرمودند گروه اندیشه ورز راه های مشارکت مردم را نشان دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:حضرت علی(ع) در حکمت ۴۸ نهج البلاغه می فرمایند صداقت یک انسان به مقدار مروت و جوانمردی اوست،آیت الله مکارم شیرازی در شرح این عبارت می فرمایند انسان با شخصیت و با مروت برای خود ننگ می داند که به دیگران دروغ بگوید،دروغ روزی فاش می شود و انسان با مروت حاضر نیست کاری کند که در آینده آبرویش برود.

امام جمعه کاشان بیان کرد:مرحوم خویی در کتاب منهاج البراعه می فرماید که منظور حضرت علی(ع) این است که وقتی فرد یا مسوولی قولی می دهد به میزان مروت و جوانمردی شخص صداقتش مشخص می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت:ابن میثم می فرماید مروت یعنی انسان افعال جمیل و زیبا انجام دهد و از آنچه نقص باشد حتی نقص مباح اجتناب کند.

وی افزود:شرح مغنیه از این عبارت حضرت علی(ع) اینگونه است که این صدق به معنی صدق در گفتار نیست بلکه به معنی خالص بودن از عیب است.

وی اظهار کرد:صدق و خالص بودن انسان به مقداری است که دیگران ببینند او آنچه مورد مدح است را انجام داده و آنچه موجب مذمت و بدی است را انجام نمی دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha